Tamiya Monster Beetle gered

  • Topicstarter Topicstarter Jan4AN
  • Startdatum Startdatum
Lijkt me een probleem met de ontvangst. Kan een probleem zijn met de ontvanger, zender, kristallen, antenne. Hoe krijgt de ontvanger trouwens spanning? Via de regelaar met ingebouwde BEC? Want 7.4 volt direct gaat 'ie ook niet leuk vinden...
 
Vorige eigenaar heeft de mechanische ESC omgebouwd naar ACOMS AT-2. Heb gekeken of hij het wel deed met de mechanische ESC en alles deed het.

Het lijkt of de potentiometers van de ACOMS het niet meer goed doen en sluiting creëren. Weet iemand of hier reserveonderdelen van te vinden zijn?
 
Ik zou niet de tijd en energie in de acoms steken. Die regelaar is al minstens 25 jaar oud...ik had er één in mijn eerste wedstrijd buggy en toen was ik 14.
Koop een tamiya brushed regelaar voor een paar centen en je bent klaar.
 
Heb ook een monsterbeetle opgemaakt :)
Zeer spijtig voor jou maar ik had nog een volledige in onderdelen die nu reeds verkocht is.
Soms steek ik er wel eens een nimh in en rijd ik een klein toertje,enkel de kap is nog slecht maar het chassis zelf is volledig opnieuw gedaan.De snellere technigold motor heeft ook plaats gemaakt voor een standaard silvercan omdat ik ook schrik heb voor de tandwielen.
Heb dan ook de oude esc eruit gedaan en een stock mechanische speed controller geïnstalleerd, gewoon om zo origineel mogelijk te blijven.Wel zeer fijn om te zien dat het zowel toen als nu een populair model is! Brengt bij mij ook veel fijne momenten naar boven. Ik moet een jaar of 3-5 geweest zijn toen mijn vader deze kocht.
Wat die regelaar van Caryl stuffertz betreft, die kan je afstellen met behulp van een kleine kruis of platte schroevendraaier.Normaal heb je als ik op de foto goed kan zien 3 knopjes die je kan draaien. Snelheid, middelpunt van gas en rem, remkracht/achteruit.Auto dus met wielen van de grond zetten, zender aan, gas trim zender op middelpunt zetten,regelaar aan, knopje draaien tot de wielen stil staan. Als je te ver door draait gaan de wielen naar de andere kant spinnen.

De mijne:

102jxbk.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aha. Dan is het of wachten, of op eBay kijken, maar dan is het ook vaak een paar weken onderweg. Of misschien heeft iemand een overbodig geworden xl-5 regelaar, na upgraden van een Traxxas naar brushless.
 
Een mechanische regelaar is de dood voor je tandwielen. De regeling is in, ik geloof, drie stappen. Er komt dus steeds een tik op je tandwielen. Daarbij erg onzuinig. Het was mijn eerste serieuze rc auto. Gekocht in 1985.
 
Die is dus niet op voorraad in EU WAREHOUSE.

Speel je het veilig bestelje er max twee international.
Anders kan je altijd nog de declarering lager laten vallen.
Als je het onder USD 25 houdt zit je goed.

Je kan al snel 2 stuks bestellen voor dat geld.
Alternatief een HW QUICRUN, oid.
Brushed ESCs zijn niet duur en prima.

Zelf ben ik tevreden met de HK 45a, alleen de schakelaar vind ik minder, maar voor EUR 10 pp klaag ik nergens over.

Ik heb er aantal, nog geen klachten - zelfs niet met mijn Wraith icm dirt tuned. Verder een Sawback icm CR tuned, maar vooral 1/10 TC-tjes.
Net een uurtje gelopen met de Sawback - werd niet eens warm.

Je kan altijd een advertentie neerzetten voor 2e hand brushed ESCs, zat mensen die na een upgrades een kast vol van sat soort RTR spullen heeft, incluis Tamiya spullen.
 
Bij mij werkt hij zeker goed. En de zender die ik gebruik is een vintage futaba attack R 27 MHz. stickzender.
De regelaar die jij voorstelt is volgens mij voor een bootje.De regelaar die indoorvlieger zegt is goed.
 
BRUSHED esc xcar is binnen, net de manual gelezen. Is er nog een installatie nodig, of aansluiten en gaan?


Trim van gas op 0 zetten, en aansluiten. Enige waar je even op moet letten is op de piepjes bij het aanzetten, en wat de led doet. Je kan bij deze regelaar de rem uitzetten, en ook de low voltage protection.
 
Back
Top