Tamiya nieuwe rc tank 1/16

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door frankwin, 28 nov 2014.

  1. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    TAMIYA 1/16 RC JAPAN GROUND SELF DEFENSE FORCE TYPE 10 TANK

    [media=youtube]ikfkXWye5Yg[/media]

    Sorry ik ken geen Japans.maar die loop blijft wel mooi het doel volgen.

    Groetjes,
    Frankwin
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zou zo'n systeem ook los te kopen zijn voor liefhebbers van moderne tanks wel mooi :)
     
  3. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Nou?
    Als het "systeem" net zo goed werkt als de GBU van de Leo 2, heb ik het niet nodig.
    Want die was behalve duur ook (te) langzaam.
     
    Luciano vindt dit leuk.
  4. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Gelukkig hoef je dan met jouw model Leo geen echte vijanden uit te schakelen :p
     
  5. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    ik heb hier nog een multirotor brain liggen en denk dat het daar ook mee kan ook de loop kwa hoogten en het rond draaien de aan sturing van de motoren moet ik nog ff uit vogelen wie weet eens testen als ik tijd heb.
     
  6. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zo, die is lekker aan de prijs met een adviesprijsje van 2000 Usd. Grappig dat de specificatielijst geheel blanco is van Tamiya verwacht je dan toch de nodige data.
    Zo te zien een erg fraai gebouwd model met gelukkig veel metalen onderdelen incl de tracks zo mot 't :)

    [​IMG]
     
  8. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Type 10 zien acteren op de Spielwarenmesse in Neurenberg.
    Indrukwekkend, met name het stabilisatiesysteem over 2 assen.
     
  10. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Grappig, na 35 jaar ontwikkeling en een scala aan elektromotortjes nog steeds de stock Mabuchi 540 motor die je toen al in iedere kit goedkoop of duur aantrof bij mijn 4wd buggy's gingen die er standaard uit. En waarom 1 voor power en 1 voor sturen en niet 2 voor zowel power als sturen maar ok. echt een Tamiya trekje zo'n opstelling. In plaats van die oversized speaker met 2 units had ik dan 1 speakerunit genomen en eindelijk eens een goede rookgenerator erin wordt tijd :) Een tankje hoort toch lekker te kwalmen zodat 't leeft. Geen dempingsmateriaal in de speakerbox, why??
    Maar zal zo aan de bouwtekeningen te zien een leuke klus zijn om dit in elkaar te zetten. Zo naar blad 25 en 26 kijkend, gezien mijn eigen ervaring met een 4 tal Tamiya buggy's denk ik, man neem er dubbel zoveel ruimte voor en leg het eens goed uit! Voor dat geld moet dat toch kunnen. Laat het ook eens close up en van een ander perspectief zien bij voorbeeld. Een foto erbij kost ook niks en vertelt vaak zoveel meer.
     
  12. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Waarom 540 motor? nou, omdat het meer dan voldoende kracht en snelheid levert.
    En deze vertraging/besturing is, net als die in de Leo2 zit, de beste die er is voor 1/16 tanks.
    Ik weet niet wat de reden is waarom Tamiya geen rookgeneratoren leverd, misschien omdat men niet een goede kan maken voor een redelijke prijs.

    Een minpunt van de Leo 2 is dat het geluidsvolume nogal mager is, dit hebben ze blijkbaar opgelost door nu 2 speakers te gebruiken.
    En dempingsmateriaal? Wat is het nut ervan?

    Het is dat ik de tank nu veel te duur vind, anders had ik er wel een besteld.
     
  13. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Goed dempingsmateriaal in een luidspreker kast verbeterd de geluidskwaliteit en prestatie en de vorm van de kast en het gebruikte materiaal (hoe minder resonantie hoe beter) ook. En wat kost nu een stukje dempingsmateriaal?? :)
     
  14. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Ik heb net een Tamiya leopard 2a6 binnen, ik moet dus een stukje dempingsmateriaal in de kast onder de speaker doen?

    daar bedoel je zoiets mee?
    [​IMG]
     
  15. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Ruben, dat is i.d.d. dempingsmateriaal, ook geschikt voor geluidsisloatie van wanden, voor een kleine luidprekerkast in een modelpanzer zou dit m.i. ook goed kunnen al zag ik ook wel dunner dempingsmateriaal in bouwberichten. https://www.conrad.nl/nl/dempingsmateriaal-van-schapenwol-329193.html Visaton die voor erg weinig geld ook hele goede units verkoopt verkoopt ook dempingsmateriaal http://www.visatonshop.at/Chassis-Zubehoer/Zubehoer/Daempfungsmaterial.html slechts €3,70 .Daarnaast is ander materiaal voor de kast dan dun plastic altijd een verbetering dus een kastje uit hardhout wat veel minder gevoelig is voor trilling zal nog minder vervorming en resonanties geven. Ander trucje is een halfronde achterwand, minder staande geluidsgolven. Meer laag, experimenteer met dempingsmateriaal en een kleine bass reflex poort voor meer laagweergave van dezelfde unit. Maar drukkamer (gesloten) is ook prima uiteraard. forum.zelfbouwaudio.nl ? Toon onderwerp - Basreflexkast bouwen hier worden de nodige formules opgehoest inzake zelf ontwerpen van een basreflexkast maar trial en error kan uiteraard ook prima;) Inzake verbetering van het geluid voor jouw Tamiya LEO II zou je ook eens op dit forum kunnen kijken onze Ostnachbarn hebben zo ook de nodige ervaring: http://www.rc-panzerketten-forum.eu/wbb2/board.php?boardid=29 (Tamiya Bereich Leopard A1 A2 Gephardt 1:16 rc Einbau)
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2015
  16. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    ok dank voor de info!

    ik mag er pas de 25e (verjaardagscadeau...:rolleyes:) mee beginnen, maar dan ga ik eens kijken hoe het geluid is e.d.
     
  17. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    o_O dat wordt aftellen! LOL! Alvast veel succes ermee :)
     
  18. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Is toch moeilijker als je denkt :D

    Ik zal tegen die tijd denk ik wel een topicje openen voor mijn LEO 2 ;)

    maar goed weer :eek:ntopic:
     
  19. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    strak plan Ruben :)
     
  20. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel

Deel Deze Pagina