Tamiya nieuwe rc tank 1/16

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door frankwin, 28 nov 2014.

  1. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Grappig, ik keek gisteren rond op de fantastisch mooie MModell.de site en daar was dit artikel waarin men de IS2 bouwdoos uitpakt. JS-2 von Tamiya ausgepackt - Tamiya - MModell-Community
    Is in de BRD al leverbaar vanaf begin 2013. Inclusief porto moet je er wel 800 Euro voor over hebben, maar ach, het pensioenfonds van Tamiya moet ook betaald! :)
    JS-2 - Axels Modellbau Shop

    [​IMG]
    Enfin eindelijk dan wel direct metalen tracks en metalen veerarmen de JGSDF heeft ook de wielen uit metaal Tamiya kijkt om zich heen :)

    Iosif Stalin zelf zou er blij van geworden zijn :)
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2015
  2. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Eh, volgens mij zijn de tracks uit de kit gewoon van plastic.
    Opzich is daar niks mis mee, alleen hangen ze iets minder mooi door.
    Met uitzondering van de Leo II hebben alle Tamiya tanks metalen draagarmen.
    Aandrijfwielen zijn bij alle tanks van metaal.
    Bij een aantal tanks is het spanwiel van plastic. Met uitzondering van de Sherman zijn ze wel voorzien van (glij) lagers.

    Ik vind het wel jammer dat de JS2 zo veel duurder is dan bijvoorbeeld de KV serie.
    Okay, de tank is wel iets groter dan de KV maar de techniek is voor de rest hetzelfde.
    En om daarvoor nou bijna €160,- meer voor te betalen?
    Ik wacht dus wel totdat JS2 voordeliger wordt.
     
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    ah had Tamiya mij even beet die voorgemonteerde resin tracks zien er op een foto exact uit als metalen tracks....scusi. " Rear-mounted pre-assembled gearbox features Type 380 motors for plenty of power. Metal parts such as the lower hull, suspension arms, and drive sprockets ensure durability. The suspension is just like that on an actual JS-2 and features metal torsion bars and pre-assembled resin tracks to absorb terrain undulations. In addition, the DMD Control Unit T-08 features a special low-speed setting which enables slow lumbering movements for even greater realism." De kit heeft wel een fraaie metalen loop.

    Hopende dat je dit leest Arthur ik monteerde net dit beweegbare metalen MG34 schild op mijn Stug III Ausf G, zie foto, maar heb geen flauw idee waarom ze die 2 vierkante metalen onderdelen met op ieder hoek een metalen pennetje mee leveren. Heb jij enig idee? [​IMG]

    @ Frankwin: hopelijk vind je dit off topic gedoe niet erg kan 't later ook weghalen hoor :)
     
  4. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Ga ik ook weer even off-topic.
    Geen idee Bram, ik heb me nog nooit verdiept in de Stug.
    Ik dacht dat het bumpstops zou kunnen zijn, maar ik heb op foto's van het origineel niks kunnen vinden.
    Misschien even informeren bij de verkoper?
     
  5. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Dacht ik eerst ook aan Arthur, bumpstops, maar zie op geen enkele Stug III dit fenomeen...enfin werden ook moertjes bijgeleverd terwijl er geen schroefdraad op de pennetjes van de scharnieren zitten dus ik neem aan, dat de andere toevoeging ook abuis is.
     

Deel Deze Pagina