tamiya overlander pimping prodjekt

ik ben bezig met het tunen van mijn monster truck
full

full

ik heb gisterne een wheil bar gemaakt
en komt een 18 t motor in brushed
en heel veel ander dingen dus kijk vaak in dit topic
er komen veel dingen
full

reactie of tips zijn welkom

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk projectje. Origineel ook om een wheelybar mecanno (ofzo) te maken. Ben dan weer wel bang dat de boutjes en moertjes lostrillen;) Succes!!!!

wat ben je allemaal precies van plan om te veranderen dan? om een 18 turns motor erin te zetten zul je zeer waarschijnlijk ook de snelheidsregelaar moeten vervangen. De originele kan officieel maar net iets minder dan 27 turns aan.

en een tamiya superstoc rz 23 turns
maakt 27.500 rev per min
en terkt soms 40 amp
en mijn 18 turns
maakt 28.000 rev per min
en terkt 12 hoogtens 15 amp
dus de aanderijf lijn zit wel goed

@robin_phaser4rs

leuk verzonnen die wheeliebar. wat ben je met die elektra van plan? ledjes ofzo?
Wat betreft de aandrijflijn. ik blijf er wat dat betreft bij dat de wild dagger wat dat betreft weinig kan hebben, en dat de slijtage in de assen en cups zeer hoog is dus ik ben benieuwd. prestaties van een motortje op papier zegt nog niet zo heel veel. de praktijk zal het dus uitwijzen:)

leuk verzonnen die wheeliebar. wat ben je met die elektra van plan? ledjes ofzo?
Wat betreft de aandrijflijn. ik blijf er wat dat betreft bij dat de wild dagger wat dat betreft weinig kan hebben, en dat de slijtage in de assen en cups zeer hoog is dus ik ben benieuwd. prestaties van een motortje op papier zegt nog niet zo heel veel. de praktijk zal het dus uitwijzen:)
ja dat zijn ledjes kun jij een paar foto's uplauden van je assen en cups

ik krijg geen duidelijke foto's maar in het costum wild dagger topic heb ik de productnummers van de assen en cups gepost een tijdje terug met de site waar ze op staan

ik heb de niuwe motor binnen en zit er in 5 min in
hey gaat als een rakket supper en met de niuw accu rijd ik meer als 30 min en dat met een 3000 waar 3300 in gaat

gister voor het eerst schade gereden ik reed over de 40 bam vol op de stoeprand tandwielen in de servo afgebroken dus nieuwe servo er in gezet
en doet het weer

...gebroken tandjes in de stuurservo, is bij mij ook de enige schade met mijn Overlander tot heden
ik heb een 18 turns brushed motor er in gelegd op de standaart regelaar
+ koelrib mod
maar het rijd echt goed ik plaats wel eens filpjes van whieleis drifts en sprongen

tip: zet er een kimbrough servosaver op. kost je 8,50 en is een veel betere servosaver dan er standaard op zit. De s3003 is wel een betrouwbare servo maar wel gewoon een standaard servo met niet zoveel trekkracht. Jij hebt echter niet zoveel gewicht op je vooras hangen vanwege geen motor en aandrijving voor, dus zal het inderdaad wel goed werken. Als je nog eens je tandjes van de servo kapot rijdt kun je ook voor 3 euro een nieuw tandwielsetje kopen:)

Back