tamiya overlander pimping prodjekt

weet ik heb ik al beandwoord maar ik koop wel een 20t en ik experimenteer wel
met de pinons en ik koop teflon lagers en hoe berken je dat

oke zo simpel mogelijk in normaal nederlands:

kV waarde motor * aantal volt = aantal toeren per minuut van de motor

aantal tpm van de motor / (18,3 of 16,5 afhankelijk van je pinion) = toerental van je banden per minuut

toerental van je banden per minuut * pi * diameter banden in meters = aantal meters wat je wagen per minuut aflegt

aantal meters wat hij per minuut aflegt * 60 = aantal meters per uur

aantal meters per uur / 1000 = aantal kilometers per uur

ik denk dat het echt op het randje zal zijn qua wat je auto kan hebben, maar ik zou persoonlijk een 8,5 turns setje nemen en dan de punch op de allerlaagste stand zetten om je transmissie te sparen. Dat is ook een mooi setje voor in de toekomst nog in een andere wagen eventueel. En je zit qua snelheid ook wat sneller als standaard, dat is altijd leuk

okej
word zeker vett ik plaats filmpje op youtube
en ik maar een beugel de de batery pack vast zet op de auto aan de achter kant
dat ie wiehil maakt zonder dat ik de voorkant op til

Laatst bewerkt:
je gaat zelf shock towers maken? kijk eens in het wild dagger topic. Daar staan foto's van mijn shock towers en van Zoeff. Misschien kun je wat inspiratie daaruit opdoen.

ik heb nog wel een tekening/kladje denk ik van die towers. als je ze wilt moet je het ff zeggen. dan zal ik ze even opzoeken

door dat me auto nu zo zwaard i geworden door alles in all. uit te voeren, dubbele accu en 2 sets brushless krijgen me veren hem niet meer goed omhoog alshij ingeveerd is. me veren zijn dus aan de zwakke kant. nu ben ik er achtergekomen dat het soft veren zijn. wat is dan beter medium of hard?

ik zag bij custom wil dagger dat robin gele veren had. zijn dat harde??

maar zouden de 80mm ook goed zijn

en zoeff hoe rijd ie op de ezrun 8.5

of dat die 80 mm goed zijn hangt af van hoe je je alu demperbruggen maakt. Misschien moet je die dan maken wanneer je je dempers hebt, zodat je auto niet te laag of de hoog komt te staan (ivm chassis op de grond of te extreme hoek voor aandrijfassen). Met 80 mm shocks heb je wel iets minder veerweg

Laatst bewerkt:
Back