Tamiya speed control

Hallo
Ik heb een Tamiya Alfa Romeo GTA (zie foto 1). Ik heb een speed control met een servo. Op een of andere manier blijft de servo of het weestandsschuifje (zie foto 2) hangen. Als ik aan het rijden ben, gaat hij er soms vandoor. Is dit op te lossen door hem wat te smeren en waarmee moet ik hem dan smeren? of iets anders? (foto's zijn niet zo duidelijk omdat ik ze met m'n mobiel heb gemaakt)

606110480_6_iFmq.jpeg

606110600_6_YGVi.jpeg

Met electro cleaner even schoonmaken ... maarre kan je hem niet gewoon beter vervangen voor een electronische esc ...

blijven hangen

Hallo,
Vrij bekend probleem.
Als je niet wilt investeren in een elektronische regelaar, blijf je dit probleem vaker tegenkomen.
Een redelijke oplossing kan zijn door de borgmoer die op de regelaar zit iets losser te draaien, kwestie van even proberen.
Succes ermee

hey ik heb dat probleem ook gehad heb wel een nitro motor en ik zie nergens een antene aan jou auto kan zijn hoor maar waneer rijd hij opeens door als hij op een afstandje is of ook dicht bij

Zoek op marktplaats TUE-101BK op en voor 20,00 heb je een electronische regelaar. Rijd veel beter als zo'n mechanisch ding.

Als ik jou was zou ik zonder twijfel de mechanische regelaar in de kliko gooien...

Niet weggooien, maar aan stefan geven/verkopen, in het gevraagd gedeelte vraagt hij om een mechanische regelaar

mvg Bram

Zoek op marktplaats TUE-101BK op en voor 20,00 heb je een electronische regelaar. Rijd veel beter als zo'n mechanisch ding.

Als ik jou was zou ik zonder twijfel de mechanische regelaar in de kliko gooien...

Ik ben op zoek naar een zeer eenvoudige regelaar voor een rc speelgoedauto van mijn zoon. Er zit een defect in de printplaat of zo want hij rijdt niet meer. (stuurt nog wel). wil wat knutselen aan het ding om het rijdent te krijgen tezamen met andere spullen die ik nog heb liggen (zender, ontvanger, servo etc).
full

Werkt de TUE-101BK samen met dergelijke eenvoudige elektromotoren die in dit soort auto's zitten??

rob

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak anders even een foto van de binnenkant van de auto.
Ik denk dat de 101BK wel voldoet.

Hier de foto's

Wist ik maar hoe ik het ding kan controleren en herstellen...
full

full

full

Motor is nog niet erg duidelijk te zien maar ik hoop dat dit iets meer info geeft. Het rijdt door 10 1,2 volt NiCd cellen in serie (12V)

Rob

@ Joost vd Hoek

Probeer dit eens:

google_logo.jpg

Google zoekresultaten 'electro cleaner'

@ Robr
Ik ben bang dat het huidige electro motortje niet op de 101 gaat werken.
Je kunt het beste hem even opmeten en er bijvoorbeeld een 300-size motortje instoppen.

Waar woon je? Als je in de buurt woont wil ik je eventueel wel even helpen

Groet, Christian

@ Robr
Ik ben bang dat het huidige electro motortje niet op de 101 gaat werken.
Je kunt het beste hem even opmeten en er bijvoorbeeld een 300-size motortje instoppen.

Waar woon je? Als je in de buurt woont wil ik je eventueel wel even helpen

Groet, Christian

Bedankt voor je aanbod Christian!

Helaas, ik woon bij Utrecht dus dat is niet echt in de buurt....;)

Ik ga kijken voor een ander motortje. moet ik nog ergens specifiek op letten behalve de maatvoering?? Wat kan de regelaar aan?

groet

rob

Als je een 300-size motortje hebt (waar het wel op lijkt) kan een 101 dat volgens mij aan, een ander klein regelaartje, een GM SX6 word ook vaak gebruikt voor 300-size motortjes.

Let wel even op de manier waarop de motor nu bevestigd zit, en hoe de tandwielen hieraan zitten. Ik heb eens een nikko bootje van mijn vader omgebouwd nadat deze printplaat stuk ging en een motortje vervangen gaat helaas niet vanzelf. Maar met een beetje prutswerk moet dat goedkomen denk ik ;)

Groet, Christian

Als je een 300-size motortje hebt (waar het wel op lijkt) kan een 101 dat volgens mij aan, een ander klein regelaartje, een GM SX6 word ook vaak gebruikt voor 300-size motortjes.

Let wel even op de manier waarop de motor nu bevestigd zit, en hoe de tandwielen hieraan zitten. Ik heb eens een nikko bootje van mijn vader omgebouwd nadat deze printplaat stuk ging en een motortje vervangen gaat helaas niet vanzelf. Maar met een beetje prutswerk moet dat goedkomen denk ik ;)

Groet, Christian

Ik ben wel goed in prutsen...:)
Lastigste is vaak het soort tandwiel en de diameter van de as van de motor...

Ik ga zoeken naar een mooie en vooral goedkope combo! het mag echter niet meer gaan kosten als de auto zelf...;)

Rob

Ter lering ende vermaek:

Ik wilde het motortje van de auto van mijn zoon losmaken om de maten te nemen. Toen pas kwam ik erachter dat het ding niet werkte omdat 1 van de draden bij de soldering los was geraakt! :puppydogeyes::shock::oops:

Was niet te zien (zie foto's), en omdat draad wat ingeklemd was zat deze ook niet echt aantoonbaar "los"

De auto rijdt weer! Ik blij (geld gespaard) en zoon blij (hoeft niet meer te wachten tot pa eindelijk de juiste onderdelen heeft... :)

bedankt voor het meedenken (met name christian!)

Rob

weet iemand of er ook een brushless motor in mijn apparaat kan? trek ik de tandwielen of assen dan niet kapot?

Laatst bewerkt:
weet iemand of er ook een brushless motor in mijn apparaat kan? trek ik de tandwielen of assen dan niet kapot?

Ik ken je auto niet maar ik weet wel dat brushless veel meer vergt van de onderdelen.

Ik ben zo af en toe aan het upgraden wat er kapot gaat door de kracht van brushless

Zo ziet een koppeling eruit na enige tijd. Deze is eergisteren afgescheurd.... ;)

full

Reken dus op enig sleutelwerk!:p

Rob

Back