tamiya stuff

• Topicstarter Topicstarter tamiyafreak
  • Startdatum Startdatum
ze zegge da tamiya het beste merk is klopt dat?

greeetz dean

't is het resultaat dat je er zelf van maakt dat telt,
eenderd van wie de bouwdoos komt.
de ene is wel beter en minder bramen en ditte en datte maar als je gewoon een mooi vliegtuigje op je kast wil is de grootste factor jezelf.

Het is vooral de kwaliteit van Tamiya bouwdozen die erg goed is. Pasvorm is super, en alles lijkt ook zeer goed op het "echie".

Ik vind echter vele goedkopere merken ook al voldoen. Ik koop het alleen als het in de aanbieding is of iets dergelijks.

Ook begint het merk Dragon met een enorme opmars qua kwaliteit. Daar ben ik dan ook groot fan van :)..Qua pasvorm hebben ze misschien nog net niet de Tamiya kwaliteit bereikt, maar voor wat de overige aspecten betreft wel. De prijs-kwaliteit verhouding is bijvoorbeeld een goede troef van de heren bij Dragon!

Jurrie

hejz ja maar je ziet de kleine detais eh ik werkte vroeger met heller maar nu met tamiya figuurtjes zijn mooier afgewerkt dan heller of airfix ofzo maarja

greetz dean

't is het resultaat dat je er zelf van maakt dat telt,

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb nogal wat motoren gemaakt van Revell en als ik die kwaliteit ga vergelijken met bijvoorbeeld Tamiya, dan zit er toch een wereld van verschil tussen.
Revell heeft een hele slechte pasvorm en heeft de onderdelen soms op de domste plekken in een raam vastzitten zodat bijvoorbeeld chroomwerk precies met het stukje wat in het raam zat nu in het zicht zit.
Nu is dit meestal niet zo'n probleem omdat je toch nog moet schilderen, maar chroom is toch het mooiste zoals het er op zit vanuit de doos.(of iemand moet een verf weten die net zo mooi is, dan houd ik mij van harte aanbevolen :D )
Of dit ook voor andere bouwdozen van Revell geldt weet ik niet omdat ik tot nu toe alleen motoren van hun heb gemaakt.

Groetjes Michel

ja revell is goed maar ik heb het over airfix of heller er zit wel kwaliteit in hé voor in diorama is het wel bete als je meer prul aan je tank of wagen hebt bij een diorama maak ik meestal duitse voertuigen en ik heb een kubelwagen van heller gemaakt en ééntje van tamiya kwaliteit zie je wel hoor maar ieder werkt met zijn eigen merken hé :D

greetz dean

Ik ben ook nie tevreden over de dozen van revell hoor. Heb laatst nog een Dodge Viper in elkaar geknutselt, maar d epasvorm bij veel onderdelen is echt slecht. Er komt heel wat vijl en schuurwerk aaan te passen en bij sommige onderdelen ook plamuurwerk.
Tamiya is daarin toch echt een stuk verder!

Flurrie zei:
Ik ben ook nie tevreden over de dozen van revell hoor. Heb laatst nog een Dodge Viper in elkaar geknutselt, maar d epasvorm bij veel onderdelen is echt slecht. Er komt heel wat vijl en schuurwerk aaan te passen en bij sommige onderdelen ook plamuurwerk.
Tamiya is daarin toch echt een stuk verder!

Ik moet wel zeggen dat een aantal nieuwere Revell kits echt wel oke zijn....Je moet gewoon goed opletten of een nieuwe kit een re-issue is van een oude jaren '70 kit of een echt nieuwe kit :)

Ben nu bijv een Tornado 1:72 aan het maken, de detaillering is daarbij ERG goed!

Jurrie

Back