Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
faldo zei:
Dag joris, ik heb even een foto gemaakt van mijn achter diff. Voor is hetzelfde, ze staan gewoon recht. Zie de foto.

Als er nog vragen zijn hoor ik het!

Ronald

diff.jpg
volgens mij moet je hem nog even schoonmaken :wink:

kijk eens of die tandjes van die rond difhouders aan beide kanten
gelijk zitten.
Ik zat er perongeluk bij het bouwen van men TA05 1 tandje naast, en
dan had ik dit ook.

sjorsi zei:
Ik rij zonder push rod's, mijn auto is nog 100% standaard op 4 trf dempers na.
Met welke kap reed jij dan? Ik kan me niet meer herinderen welke auto van jouw was..

Hij reed met een stratus kap in de kleuren oranje, zilver, blauw met groot in witte letters tamiya op de zijkan t van de kap.

groeten Stefan

hey joris,

Ik heb ook even gekeken en mijn diff. zit gewoon netjes recht.

Huhm, dan ben ik denk ik gewoon de oen! T is wel vreemd want t was me nog niet eerder opgevallen. Misschien is het wel door die paar klappers gekomen (paar kwamen binnen zeilen bij me)

Ik ga m nu even helemaal uit elkaar halen om te bekijken wat het nu kan zijn. Vind het namelijk wel behoorlijk vreemd. :(

@beyonder: was jij nou ook bij rc motorsport?? Ja toch?? jij had toch t upperdeck van 'corally' er op zitten?

Ik ben bijna klaar met de bouw van mijn TA05 en ook bij mij zit alles recht, en dit met de wetenschap dat ik een beginnend bouwer ben... gewoon ff uit elkaar halen en weer opbouwen dan moet het gewoon goed zijn, maar daar ben je geloof ik al mee bezig...

Vette bak blijft t toch kosak!
Heb mijn probleem al opgelost. Had even de diffjes losgehaald. Het bleek dat ik zowel links als rechts de gaatjes op de zelfde manier had gebouwd. Je moet ze officiel gespiegeld maken zodat ze bij het inbouwen wel recht zitten. Foutje van mij dus! Mijn diffs zitten nu keurig recht. En de snaren staan ook meteen stuk strakker.

Scheelt weer :)

beyonder was inderdaad ook bij rc-motorsport , samen met mij , ronald e/a.
en het klopt dat hij met het upperdeck van corally reed

Sander

tintel zei:
faldo zei:
Dag joris, ik heb even een foto gemaakt van mijn achter diff. Voor is hetzelfde, ze staan gewoon recht. Zie de foto.

Als er nog vragen zijn hoor ik het!

Ronald

diff.jpg
volgens mij moet je hem nog even schoonmaken :wink:

jajajajaja, moet hem nog schoonmaken , komt voor elkaar! :D

Ronald

Ohh vandaar dat iedereen tegen me aan reed!
Ik snap nu wel waarom ik zo nu en dan snelheid miste. Mijn snaren klapperden als een gek en mijn diffs stonden scheef. Kan je nagaan als ik alles wel goed had gehad, dan was ik helemaal als een gek gegaan! :P

Joris zei:
Huhm, dan ben ik denk ik gewoon de oen! T is wel vreemd want t was me nog niet eerder opgevallen. Misschien is het wel door die paar klappers gekomen (paar kwamen binnen zeilen bij me)

Ik ga m nu even helemaal uit elkaar halen om te bekijken wat het nu kan zijn. Vind het namelijk wel behoorlijk vreemd. :(

@beyonder: was jij nou ook bij rc motorsport?? Ja toch?? jij had toch t upperdeck van 'corally' er op zitten?

Klopt dat ben ik ja. :D

@kosak: wat voor bandjes heb jij op je ta-05 zitten? Verder vroeg ik me af of je je spoiler nog monteert, zonder kost je veel grip nl.? Leuk detail dat open raam!

@kosak: Waar rij je er eigenlijk mee? Alleen op straat of heb je ook uitgelaten op t circuit??

dat zijn de regenbanden die dunlop dingen.. super veel grip op tapijt ;)

ik rij vooral op straat hier maar 1x in de maand op t circuit ;)

maar de spoiler die ik heb zal niet veel helpen :lol:

Want? T is toch gewoon een tamiya body? Die spoiler van de skyline is best redelijk hoor. En bovendien alle beetje helpen :P T is sowieso beter dan zonder body te rijden.

Kosak zei:
dat zijn de regenbanden die dunlop dingen.. super veel grip op tapijt ;)

ik rij vooral op straat hier maar 1x in de maand op t circuit ;)

maar de spoiler die ik heb zal niet veel helpen :lol:

Kan je niet wat specifieker zijn, merk type? :wink:

Quote van kosak:

whoe, eindelijk mn bestelling binnen:

-zwarte TE-37 velgen (zwart omdat ze goedkoper waren ( ) en iedereen chroom heeft
-inserts, soft
-pit schmitsu bandjes
-koolborsteltjes
-koellichaam voor de motor (van tt-01)
-ps-7 (oranje)
-ps-5 (zwart)

end quote!

Die gewone pitschmitzu bandjes doen t ook zeer goed op tapijt. Zijn lekker zacht. Maar toch schijnen de Sorex banden het t beste te doen..

Ik heb net een bestelling gedaan voor o.a. een setje cs22 bandjes, cs-m insert en schumacher velgjes. Ik heb uitgebreid advies gehad van RobertK (nogmaals dank daarvoor) en uiteindelijk toch voor cs22 ipv cs27 gekozen omdat die toch een behoorlijk beter grip geven. Ik ben benieuwd de volgende keer of het echt veel scheelt.

Back