Tamiya TA05

  • Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Corally zei:
het gaat de goede kant op^^ :wink:

Ik heb trouwens met mijn achter diff wat problemen hij rattelt een beetje als ik er aan draai net alsof er niet genoeg smering in zit het voordiff daar integen loopt prima maar ze zijn het zelfde gebouwd...?

dat probleem heb ik ook :?

je kan m zo schoon maken als je maar wilt maar t gaat niet weg :?

het komt ook niet omdat er te weinig vet is zit
 
Kosak zei:
Corally zei:
het gaat de goede kant op^^ :wink:

Ik heb trouwens met mijn achter diff wat problemen hij rattelt een beetje als ik er aan draai net alsof er niet genoeg smering in zit het voordiff daar integen loopt prima maar ze zijn het zelfde gebouwd...?

dat probleem heb ik ook :?

je kan m zo schoon maken als je maar wilt maar t gaat niet weg :?

het komt ook niet omdat er te weinig vet is zit

schoonmaken en kogels en platen vervangen.
 
Dus al zou ik een paar rode stabi's monteren, dan verlies de auto een klein beetje grip. en stuur iets sneller de bocht in/uit...
 
sjorsi zei:
Dus al zou ik een paar rode stabi's monteren, dan verlies de auto een klein beetje grip. en stuur iets sneller de bocht in/uit...

Hmm niet helemaal. Puur theoreties gezien haal je grip weg, en zal hij dus later insturen.. Daar in tegen zal hij bocht uit, sneller neutraliseren. Waardoor je neutraler op de volgende bocht af komt.

Voorbeeld: Chicane met een "lome auto" zal de auto in zijn veren blijven hangen en dus bij het 2de gedeelte van de bocht overstuurd zijn, omdat de auto nog niet geneutraliseerd is.
Met een snelle auto, zal hij geneutraliseerd zijn en dus, "sneller" door beide bochten heen kunnen.

Natuurlijk is het per baan verschillende of een stabi nodig of handig is. Er wordt hier gezegd dat een stabi enkel grip weg neemt, en dat is niet geheel waar. Als bij zo'n hierboven beschreven chicane de auto totaal niet gaat, zal hij met een stabi sneller door de bochten gaan.
Blijft een feit dat bij insturen bocht je grip weg neemt.

Groet Robert
 
oke, dus hij zorgt er gewoon voor dat je auto sneller van richting kan veranderen. maar als nadeel dat je een beetje grip verliest.
Dat is duidelijk voor mijn.

Ik ga het gewoon eens proberen, omdat ons circuit 2 van die soort van slakkenhuis bochten combinatie heeft zal het wel helpen denk ik.
Grip kan ik wel missen denk ik, die sorex bandjes kleven heerlijk aan de weg als ze goed op tempratuur komen.
Mischien dat als ik de camber iets minder instel, dat ik dan die grip die ik tekort kom weer kan compenseren.

mzzl,
 
sjorsi zei:
oke, dus hij zorgt er gewoon voor dat je auto sneller van richting kan veranderen. maar als nadeel dat je een beetje grip verliest.
Dat is duidelijk voor mijn.

Het is niet alleen dat, Ook zal de auto minder snel omrollen als je de bocht te hard in gaat. Daarbij komt ook nog eens, dat de auto minder gevoelig voor hobbels, bultjes en Cerbstones wordt in de bochten. Kortom een heleboel dingen.

sjorsi zei:
Ik ga het gewoon eens proberen, omdat ons circuit 2 van die soort van slakkenhuis bochten combinatie heeft zal het wel helpen denk ik.

Toevallig RC-Indoor Groningen? Zou ik zonder stabilo rijden, en gewoon lichte olie. Je zou misschien een lichte stabilo achter kunnen proberen, maar ik zou de auto op dat circuit zuiver houden, stuur heb je daar wel nodig. Goed welk circuit dan ook. proberen kan natuurlijk nooit kwaad!!!!! :wink: Mijn topografie is echt waardeloos, maar als ik me niet vergis ligt hoorn in Noordholland.. Oeps das niet groningen :oops:

sjorsi zei:
Grip kan ik wel missen denk ik, die sorex bandjes kleven heerlijk aan de weg als ze goed op tempratuur komen.
Mischien dat als ik de camber iets minder instel, dat ik dan die grip die ik tekort kom weer kan compenseren.

Camber veranderen is niet direct zo zeer grip meer of minder krijgen. Het veranderd ook de hoek van je wiel op het moment dat je draagarm ingeveert is (klink voor de grap eens op het linkje wat ik al 2 keer in dit draadje heb gegeven). Als je met de veel camber (0 graden tot positief) gaat rijden zullen je banden ook absurt snel slijten...

Groet Robert
 
Nee, ik rij niet op/bij groningen. Maar in Werfershoof(ligt tussen enkhuizen en hoorn) daar rijden we op het "kunstgras" van een tennisbaan. En dat ligt direct op beton, dus als je daar s'ochtend komt (en het is koud geweest die nacht ervoor)heb je er vrij weinig grip de eerste ronden. best k*t is dat, want die ronde's glij je echt alle kanten op..

En idd je banden slijten best hard als je ze op 0 graden zet(was duidelijk te zien afgelope zondag 8) ) Toen had ik ze ook op 0 graden gezet en had gruwelijk veel grip. en die sorex bandjes waren ook behoorlijk warm geworden na 8min rijden. ]

genoeg gelult over afgelope zondag..
Nu weer ff over de Ta05, heb afgelope woensdag een carbon front shock tower gekocht en zojuist ff gemonteerd. Maar als ik nu mijn demper's monteer moet ik ze onder spanning tussen me veerarmen en shocktower zetten. Dat was voorheen met de plastic tower's niet.
Had ze bij de plastic tower's in het buitenste gaatje zitten, en bij de carbon tower's nu in het voorlaaste gaatje van buitenaf.

Hoe kan dat nou? is die shocktower lager gebouwd ofzo??
 
sjorsi zei:
Nee, ik rij niet op/bij groningen. Maar in Werfershoof(ligt tussen enkhuizen en hoorn) daar rijden we op het "kunstgras" van een tennisbaan. En dat ligt direct op beton, dus als je daar s'ochtend komt (en het is koud geweest die nacht ervoor)heb je er vrij weinig grip de eerste ronden. best k*t is dat, want die ronde's glij je echt alle kanten op..

En idd je banden slijten best hard als je ze op 0 graden zet(was duidelijk te zien afgelope zondag 8) ) Toen had ik ze ook op 0 graden gezet en had gruwelijk veel grip. en die sorex bandjes waren ook behoorlijk warm geworden na 8min rijden. ]

genoeg gelult over afgelope zondag..
Nu weer even over de Ta05, heb afgelope woensdag een carbon front shock tower gekocht en zojuist even gemonteerd. Maar als ik nu mijn demper's monteer moet ik ze onder spanning tussen me veerarmen en shocktower zetten. Dat was voorheen met de plastic tower's niet.
Had ze bij de plastic tower's in het buitenste gaatje zitten, en bij de carbon tower's nu in het voorlaaste gaatje van buitenaf.

Hoe kan dat nou? is die shocktower lager gebouwd ofzo??

ja, klopt. Je hebt lagere veerschoteltjes nodig of kortere veren.
 
ik zie het jha..
heb het al opgelost, weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen. maar ik heb TRF demper's erop zitten. Daarop zitten van die traploos verstelbare ringen bovenaan de demper. Die heb ik er gewoon helemaal vanaf gedraaid. en dan past het allemaal best..

mzzl's,
 
Zo kun je natuurlijk heel handig je rijhoogte instellen......... (not)

Hoe wil je nou je auto in rijhoogte veranderen (aan de voorkant) weer die dingen er op schroeven?

Groet Robert
 
naja, hij staat nu mooi 5mm van de grond. dus ik vind het wel best zo..
als ik ze wil veranderen doe ik er wel van die platic klippie's tussen, is welleswaar niet zo Pro maar dat moet dan maar..
 
maare zitten je veren dan wel een beetje vast, anders gaan ze min of meer slingeren, omdat ze zo los zitten
 
jha, hij blijf mooi op z'n plek zitten. heb nou 1 z'n traploos verstelbaar ringetje erop zitten, en dat gaat ook goed.
De veren blijfen goed stevig zitten, en staan een heel klein beetje onder spanning.
Heb me droop ook weer opnieuw afgesteld, er was toch nog wel wat te verbeteren. Gelukkig, want dan ken ik nog harder gaan 8)
 
Jajajaja! Nog harder 8O Was nu al niet bij te houden. Ga binnenkort denk ik maar eens stiekem die auto's omruilen ;)
 
het is de bedoeling om volgend rc-motorsport seizoen Ton te verslaan. Mijn snelste ronde met de 23T tamiya was 13.09 sec.
en ton met een 19T motor 12.9 sec.

dus als ik ook met een 19T ga rijde, moet ik hem wel bij kenne houden denk ik.. teminste, dat Hoop ik :D

Mischien moet ik maar eens naar Heemskerk toe en op dat kleine circuit wat rondjes rijde om het sturen nog ff wat te verbeteren...
 
Het is de bedoeling dat de veer (als de auto van de grond gelicht is) los heen en weer kan bewegen!!! zo behoudt je de droop in je auto.

Groet Robert
 
Back
Top