Tamiya TB-01 Ford Focus WRC '03 :decals erop,kap klaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

motorsports

Forum veteraan
Vandaag een leuk tamiya TB-01 geruild , is in redelijke staat , maar ga toch de auto weer van begin weer op bouwen , met waarschijnlijk de Subaru of Mitsubishi kap.

58316.jpg

58277.jpg

58273.jpg

58286.jpg

58257.jpg

binnenkort meer.

Laatst bewerkt:
Leuk projekt, ga ik zeker volgen.

Maar vergeet deze niet, of wil je hem origineel maken.

full

Ford Focus WRC 03.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voortrein uit elkaar gehaald voor de schoonmaak ,

de aandrijfassen zien er nog goed uit , de lagers minder :

DSC09578.jpg

ophanging aan de voorzijde , heeft na mijn idee te lange pennen, sit ongeveer 5 mm ruimte in dat ze heen en weer kunnen, straks even de manual downloaden en controleren of het goed is :

DSC09579.jpg

differentieel huis uit elkaar , geen vet in het diff. huis , alles nog plastik:

DSC09580.jpg

DSC09581.jpg

DSC09582.jpg

DSC09583.jpg

resultaat na een half uurtje schroeven, bakje vol schroefjes en bakje met plastik, en dat is alleen nog maar de voorzijde :confused:

DSC09584.jpg

DSC09585.jpg

:cool:

Ziet er goed, goed bezig zal ik maar zeggen.

Heb trouwens zelf een TB02R op de kop getikt voor een prikkie.
Gaat ook helemaal uitelkaar en van voor af aan op gebouwd worden.
Zodra binnen komen er wel wat pics.

Succes met dit projekt verder.

de onderdelen hebben even in de "week" gezeten en de erg vuile hebben een rondje vaatwasser mee gemaakt, straks weer verder met de opbouw voorkant .
:D

Volgens mij is dit één van de betere "standaard" chassis van Tamiya, dit lijkt veel op de tt modellen echter is de Tb een onwijs sterk chassis, heb al eens met een snelheid van 30+ een bloembak geraakt, en geen krimp.
Dit chassis is toch standaard volledig kogelgelagerd?
Veel sux6 met je projectje.

tot nu toe ben ik alleen maar lagers tegengekomen ipv glijbussen ,de rest ziet er solide uit, alleen ben ik wat minder te spreken over de tandwielen op de diff's en aandrijving, maar daar wordt wat aan gedaan.:)

update :

diff weer in elkaar gezet en gesmeerd ,

DSC09602.jpg

verder gegaan met de behuizing van de diff, alle lagers een nachtje laten staan in de olie :

DSC09603.jpg

toch maar gekozen voor de Ford Focus kap, gisteren wat spullen gekregen om alles weer op te bouwen ,

de orginele rally velgen , rally banden met inserts, wat andere veren en nieuwe body post :

DSC09621.jpg

DSC09622.jpg

DSC09623.jpg

DSC09624.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back