Tamiya TGX-MK.1 of TG10-Mk.2s? Een HPI RTR Evo 3 dus...

Spijt me om je te moeten teleurstellen, maar zie hem net in Brielle staan voor 255. Of jij moet hem met zender en servo's verkopen

inderdaad met servo´s , zender en rotostart unit.

mvg jarno

Dan zijn jullie inderdaad (een van) de goedkoopste :P

Hebben jullie trouwens nog steeds die overdekte baan bij de zaak in Pijnacker? Ik heb daar een jaar of 10 15 geleden eens gereden

de baan is afgebrand een lange tijd geleden....... de zaak staat er nog steeds kom gerust eens kijken de koffie staat klaar.

mvg jarno

Doe ik zeker wanneer ik in de buurt ben. Trouwens, wie zegt dat TS voor die 259 een RTR set heeft genomen?

Hij komt inderdaad bij Quartel vandaan, de vestiging in Veenendaal. Aardige mensen daar en ze nemen ongelooflijk goed de tijd voor je. Zelfs terwijl onze 3 kinderen de tent afbraken omdat het allemaal een beetje lang duurde... :D

En voor dat geld hoef je niet uit te wijken naar een webshop, met bijbehorende nadelen.

FWE zei:
Doe ik zeker wanneer ik in de buurt ben. Trouwens, wie zegt dat TS voor die 259 een RTR set heeft genomen?
Het was 257 en het is inderdaad een de RTR. Inclusief rotostart en zendinstallatie.

yess ik heb gelijk:-P grapje he. zo dus je bent even john en mandy wezen pesten:-p veel suc6 met de auto.

mvg jarno

Voor dat geld zou ik zeker niet naar een Webshop gaan. Zoals eerder gezegd:

@Jazzy verstandige keus en veel plezier ermee

@rs4evo je had gelijk dat ie bij Quartel vandaan kwam. Zal je ook wel gelijk hebben dat jullie de goedkoopste zijn

Gegroet allemaal!! :bye:

vind maar een goedkopere dan(mag geen tweedehands of een gestolen partij zijn:-p)

mvg jarno

Ik geloof je op je woord. Zit net jullie folder te bekijken. Staan leuke dingen in

Yes! Hij rijdt! :D

Het inrijden viel echt hardstikke mee, ik heb 4 tankjes gereden met een rijk mengsel en het viel me mee hoe snel dat ging. Daarna heb ik de schroef een hele slag uitgedraaid en nu rijdt hij echt belachelijk snel. Ik had niet verwacht dat hij zo hard zou gaan, best een pittig ding om mee te beginnen. :)

pas je wel op dat je hem niet te arm zet. houd goed de temperatuur in de gaten he.

mvg jarno

Ik ben van de inloopstand (rijk) in stapjes van een kwart slag naar goed lopen gegaan. Zodra hij goed liep ben ik gestopt met bijstellen. Ben net terug van rijden op de parkeerplaats. De TGX van mijn maat wilde niet starten en de zelfbouw Kyosho die er ook was reed als een dwijl. :)

Iedereen was het er over eens dat mijn auto de 70 wel haalde. Was best wel trots eigenlijk! :)

Echt leuk om zo iemand te horen die dan een nieuwe auto heeft en dat hij het dan meteen goed doet en de eigenaar er zo veel plezier mee heeft..

Ik hoop dat dit zo lang mag blijven!!

p.s. Let er op dat je nog niet meteen zo fel gaat rijden.. Bouw het altijd langzaam op met een nieuw motortje..!!

Succes en veel plezier

Mmm, ik moet eerlijk zeggen dat ik er na het inlopen wel flink mee aan het rijden ben gegaan. Dus niet echt heel erg rustig... Ik hoop dat het goed gaat. :?

Het starten gaat trouwens niet altijd even makkelijk, klopt het dat ik geregeld de brandstof even op moet pompen? Met name de eerste rit van de dag of na een tijdje rust.

Ook valt me op dat de gloeiplug redelijk donker van kleur is, tenmisnste het spiraaltje. Is dat normaal?

Jazzy zei:
Mmm, ik moet eerlijk zeggen dat ik er na het inlopen wel flink mee aan het rijden ben gegaan. Dus niet echt heel erg rustig... Ik hoop dat het goed gaat. :?

Het starten gaat trouwens niet altijd even makkelijk, klopt het dat ik geregeld de brandstof even op moet pompen? Met name de eerste rit van de dag of na een tijdje rust.

Ook valt me op dat de gloeiplug redelijk donker van kleur is, tenmisnste het spiraaltje. Is dat normaal?

Tja, als je voldoende hebt ingelopen, zou dat geen probleem mogen zijn...

Het is normaal dat je wat brandstof moet oppompen, zonder brandstof werkt het motortje niet natuurlijk :wink:

Het is ook normaal dat na de inloopprocedure het plugje stukgaat, of toch wat versleten is.
Zolang je er geen problemen mee ondervindt, zou ik het gewoon laten zitten. Een reserveplugje is wel aan te raden.

Veel plezier nog!
JaZz.

Dank, dat gaat wel lukken. :)

Puntje van frustratie is wel het onhandige starten met de rotostart. Als ik de (Venom-)kap op de auto heb zitten en de achterkant optil dan rust hij op de voorkant van de kap. Vervolgens moet je de rotostart dwars door de ophanging steken waarbij hij tegen de vering aanloopt tijdens het starten. Kan dat niet handiger?

ff een vraagje ( heb geen zin om hier een topic voor te openen moest dat wel vergeef me dan)
ik zit er ook aan de denken om zo'n hpi aan te schaffen in de vakantie (heb inmiddels vakantie werk)
maar de weg bij ons is niet zo denderent
mijn vraag is dus
wat is de maximale rij hoogte van die hpi???

Ik kan het je niet aanraden, niet met de RTR Evo 3 tenminste. Op een weg die een beetje hobbelig is springt het ding alle kanten op, de vering is te stug. Dan rij je met een gangetje van 50 km/h over een putdeksel en gaat de auto opeens een totaal andere kant op. Geloof me, dat wil je niet. :D

Op een gladde weg gaat het prima maar een grindsteentje of stukej hout vormt al een obstakel. Maar dat is minder erg.

Back