tamiya tl-01

Discussie in 'Electro onroad' gestart door rigger, 20 jun 2003.

  1. rigger

    rigger Guest

    mijn neefje heeft een tamiya tl01 en wil hem graag opvoeren. ik heb zelf nog een 19turns team orion motortje. dat is volgens mij al een aardige vooruit gang, maar wat kan hij nog meer veranderen? bijvoorbeeld schokbrekers, regelaar, tandwielen? heeft iemand nog tips?
     
  2. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Je kunt andere tandwielen op je motor gebruiken met meer tanden. Je hebt ook tuned tandwielen (een setje) voor de TL-01. Je kunt kogellagers gebruiken (aan te raden) en een electronische regelaar zou ik ook gebruiken als je ene snellere motor neemt.

    Een kwaliteits-accu maakt ook uit, dan rijdt hij harder dan een goedkoop 1500 mAh accutje o.i.d. Ik weet dat het niks uit zou moeten maken, maar toch is het zo :)

    shift-on-the-fly
     
  3. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen
    Dat maakt best wel veel verschil. Bij m'n tamiya had ik een Technohobby cheap-ass accu-pakketje gekregen... Ding laadde ik ook gewoon met 4A Later 2 Sanyo SCR-2000 (NiCd) pakketten d'r bij gekocht, die geven toch aanzienlijk meer power.. Betere acceleratie en een iets hogere topsnelheid :)
     
  4. rigger

    rigger Guest

    het hangt er ook vanaf of je accus gematcht en/of gepusht zijn.
     
  5. blieblie

    blieblie Guest

    zijn nieuwe body's en opvoerkitjes voor een TL01 gewoon nog bestelbaar??
    Want bij de modelbouwhandel hier op de hoek ging de TL01 er langzaam aan uit :cry:

    Ikzelf heb eergisteren een TL01 gekocht, met een Sanyo 2400MAh accu en een (blijkt :? ) race elektronische regelaar. Maar de snelheid vind ik toch wel behoorlijk tegen vallen van het autootje.
     
  6. he,

    Wat voor motor zit er dan in?
    Het kan wel kloppen als je misschien een snellere motor er in hebt. En dat de snelheid wel kan tegen vallen. Maar dat komt omdat er veels te veel tandwielen in de TL-01 zit. Daardoor verhoogd de weerstand. En loopt hij minder hard er door.

    Mister Funnybones
     
  7. blieblie

    blieblie Guest

    gewoon standaard 540 dingetje die er bij geleverd werd (als je het aan mij vroeg dan :p )
     
  8. hoorn

    hoorn Guest

    Als je een snellere motor monteert dan de standaard 540 motor, moet je ook een electronische regelaar monteren. De mechanische kan het absoluut niet aan. Meestal wordt een auto ook iets sneller door een electronische regelaar (minder weerstand). Verder is het ook verstandig om kogellagers te monteren deze verminderen de de weerstand van de draaiende delen in je auto.
     
  9. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Kogellagers zijn zeker aan te raden als je een snellere motor monteerd anders is je chassis zo naar de ......!!!! Kogellagers en andere motor helpt heel veel al en als je op www.conrad.nl gaat kijken hebben ze nog best veel tunings onderdelen voor de TL-01!!
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik zou ik meteen betere schokdempers plaatsen..(deze zitten ook in de Tuningset van Carson en daar zitten ook nog betere tandwielen voor hogere snelheid+kogellagersdie kost rond de €50.-)Ik denk dat je een TL-01 niet al te ver zou moeten tunen dan kan je beter een HPI kopen...Ik zelf heb nog wel een TL-01 maar daar rijd ik niet meer mee.Ik heb namelijk een Corally C4.1 dat is gewoon nog leuker maar niet zo slim voor de beginner(aardig duur)en veel aan af te stellen.
     
  11. blieblie

    blieblie Guest

    Ik heb er al een elektronische regelaar inzitten. Hmmm, en kogellagers, op zich wel een goed plan. Al moet ik dan wel weeeeeer dat hele ding uitelkaar schroeven :cry:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Het is toch beter om ze erin te zetten ondanks al dat geschroef(toen ik nog reed met mijn TL-01 heb ik dat ook gemoeten)
     
  13. blieblie

    blieblie Guest

    Mij was verteld dat je het beste eerst die plastic dingen op kon rijden om erna pas kogellagertjes te kopen. Maar opzich, ik ga er niet diehard circuit mee rijden. Maar gewoon just for fun af en toe ff rijden.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nou dat maakt niet uit als je ze eerst oprijd...maar het is een heel karwei om ze er in te zetten..dus liever op het begin
     
  15. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    TIP TIP TIP TIP

    TIP!!!!!!!!!

    Voer hem niet verder dan 50 km want als je hem hoger opvoerd dan slijt deze veel sneller en scheurt het plastic bij de assen ik spreek uit ervaring!!

    CYA
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    jah mijn TL-01(die ik nog ergens heb staan) rijd toch dikke 50 en daar heb ik nergens last van...(ligt ook aan je rijstijl!!)
     
  17. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Nee, mijn accu vloog er ook verschillende malen uit!!!! Dus vandaar en die scheur kwam door een te hoog toerental!!! Bij de aandrijfas!!!

    CYA
     

Deel Deze Pagina