Tamiya TRF416 WE of XRAY T3 of Schumacher Mi4 PRO

Hallo iedereen

Mijn vraag is voor welke auto ik zou moeten gaan xray t3 / tamiya TRF416WE (krijgt mijn voorkeur) of schumacher mission 4 pro ?

Ik ga of rijden met een brushless GM pro 5.5 of 4.5T motor rijden of een LRP X11 4.5 turns en een gm genius 90 brushless of een NOSRAM Matrix Evolution ISTC
goede keus of zeg je van je kan beter voor iets anders gaan qua ESC / motor ?

details
GM97164.html

waar gaan jullie voorkeurs naar uit

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Weet je wat je moet doen ?

Ga donderdagavond eens naar Ruchpen (Baanbrekers).

Daar rijden Xray T3 , Schumacher 4 en Tamiya trf 416we

Alee wij zijn de enige die er met tamiya rijden (ik en ne maat)
Deze week zijn we er ni maar week erop normaal wel.

Dan ziede ze allemaal eens rijden! En da zijn manne met pakke veel ervaring die er zitten.

Oli,

Ik woon zelf in zuid-holland gouda, vlakbij rotterdam . MBC De Sluis (Die asfalt baan) ligt op 1 km van mijn huis. Baanbrekers is iet wat te ver om helemaal heen te gaan sorry

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Als ik me goed herriner hebben die tamiya 416s vorig jaar alles gewonnen wat er maar te winnen viel touring car wise (iig de dingen waar ze bij de URC verslagen van doen) herriner me zelfs een keertje 1 en 3...

Dat zegt op zich niets. De rijder is ook nog steeds 1 van de belangrijkste in het hele plaatje. Tamiya heeft op het moment een zeer sterk team wat regelmatig wedstrijden wint. Maar ook niet alles wint. Afgelopen EK was het een Yokomo die heeft gewonnen. Door een Tamiya te kopen ga je echt niet winnen of beter rijden als je geen ervaring hebt. Dan maak je met alle andere goede tourwagens net zo veel kans, ook met die kan je hard gaan.

Kijk eerder naar wat ze op Gouda rijden zodat je setup's kan delen. Kijk ook naar de onderdelen voorziening voor welke kan je het beste onderdelen krijgen. Als je er 1 koopt en vervolgens geen onderdelen kan vinden heb je er ook niet veel aan. Als je een 4,5t gaat rijden zal je die vast wel nodig hebben. Al is het maar door de slijtage.

Kun je voor alledrie de auto's makkelijk aan wisselstukken komen bij een LHS?
Het is natuurlijk balen als je lang op je wisselstukken moet wachten als je iets kapot rijdt

Slijtage zal altijd wel optreden hoewel dit sneller slijt op een 4.5 idd maar ik heb 2 jaar geleden meegedaan aan electro cup nomac met een mi2EC en 13.5 pro stock kllasse, toen ben ik een jaartje gestopt, probeer nu weer de draad op te pakken heb al weer ff ies gereden maar wil toch wel modified gaan rijden.

Als toch de Tamiya jou voorkeur heeft, lijkt me de keuze gemaakt. Je somt drie top chassis op, en alle 3 gaan hard en goed. Voor de Xray en Tamiya zul je op internet veel set-up sheets vinden, en ook de onderdelen zijn goed leverbaar, Beide auto's slijten, Tamiya misschien ietsjes harder dan Xray, maar dat mag niet genoemd worden denk ik.

Jammer is wel dat op de sluis de Toerwagen klasse weinig animo kent. Jammer, maar alle nieuwe aanwassen zijn goed natuurlijk!

Qua ESC en Motor. Sja er zijn nieuwere regelaars en motoren, maar deze zijn ruimschoots genoeg om mee te rijden..... Lijkt me niet nodig om alles weer gloed nieuw aan te schaffen.

Groet Robert

PS: Als je Rucphen nu te ver is, zou je ook Den Haag (HFCC) kunnen overwegen, hier is het altijd druk en gezellig.

ik wil overstappen op lipo omdat 2 jaar geleden geen lipo waren maar cellen dus alleen nimh progammas op me laders. Ik heb hier een combi set Combi set! Ultramat 14 plus en 2 stuks Graupner 4200mAh Lipo -

is dat wat om ff te wennen aan lipo ?

en weet iemand een iemand die bodies kan airbrushen ?

-;

De Graupner Lipo's zijn slechts 30C, wanneer je Modified gaat rijden zou ik, toch liever iets meer vermogen kiezen, het zal allemaal wel werken, maar toch zou ik er zelf niet helemaal zeker van zijn. Overigens ben ik absoluut geen fan van draden aan mijn accu. En zou ik hem daarom al niet kiezen....
Maar ook hier, het is geen slechte lipo....

Bodies Airbrushen, oef dat wordt zoeken, er zijn niet veel spuiters meer... Solid Custom Paint, spuit steeds minder. Whippo heeft het ook druk, Peter's Airbrush zou ik zo snel niet weten. SigCorp Airbrush kun je nog proberen, Crissy Paint zag ik hier op het Forum voorbij komen, maar velen zijn druk en hebben weinig tijd.

Groet Robert

Hoi,

Ik zou gaan voor de duurzaamheid van de Xray T3. In aanschaf is hij misschien iets duurder dan de andere twee, maar je krijgt en zoveel meer voor terug. Alles aan de Xray is kwaliteit en heeft zich al jaren bewezen.

Neemt trouwens niet weg dat de Tamiya geen mooie auto is. Persoonlijk vind ik heb super gaaf, maar ook vanwege de betrouwbaarheid, verkrijgbaarheid van onderdelen en duurzaamheid toch de keuze gemaakt voor de Xray T3.

Wat overigens nog een pluspunt is van de T3 is dat hij een gesloten differentieel heeft dat zeer goed beschermd is tegen vuil en stof. Hierdoor doe je iets langer met je diff, maar gezien er een snelle modified in gaat komen zal dit ook wel niet echt de doorslag geven. Misschien zou je voor de Tamiya en Xray ook nog een Spec-R tandwiel differenteel kunnen overwegen, deze slijten bijna niet en zijn zo goed als onderhoudsvrij.

Maar goed zoals al eerder gezegd, bij de Baanbrekers op donderdagavond zijn alle drie de modellen en electronica te zien in levende lijve!

Body's spuiten kun je ook laten doen door BCA Paintings via deze link http://bcapaintings.nl/Foto.php

Vooropgesteld, ik rij geen toerwagen maar voor het geld dat die xray T3 kost vind ik die plastieke dempers een behoorlijke afknapper.

Iedereen bedankt voor de tips

novarobbi bedankt voor de link ik zag o.a patrick jongenelis body , van euro touring series , accu ga ik denk voor een graupner 5000 hard case gwn met ingebouwde vrouwtjes op je regelaar goldstekkers en rijden maar , blijft wel de beste aansluiting voor mij. of orion 45C 5400

iedereent neemt de voorkeur voor de xray t3 , dat gaat em worden denk over een maandje ga ik hem halen denk
netjes dat ze lipo mogelijk maken door een snaar meer naar de andere kant te verplaatsen , veel onderdelen verkrijgbaar en heeft een goede indruk denk ik , het is dan wel een duur chassis maar dan heb je ook wat toch.
goed afstelbaar is ook fijn.

G

Laatst bewerkt:
accu ga ik denk voor een graupner 5000 hard case gwn met ingebouwde vrouwtjes op je regelaar goldstekkers en rijden maar , blijft wel de beste aansluiting voor mij. of orion 45C 5400

De lipo's met Deans-stekker kan je nooit verkeerd aansluiten, ook wel relaxed!!

iedereent neemt de voorkeur voor de xray t3 , dat gaat em worden denk over een maandje ga ik hem halen denk ik

Vragen om het juiste chassis is altijd persoonlijk getint, de meesten roepen T3 omdat hiervan de meeste chassis rondrijden in NL. Hot Bodies, Yokomo, Associated, Corally en TOP zijn tot dezelfde prestaties in staat.

netjes dat ze lipo mogelijk maken door een snaar meer naar de andere kant te verplaatsen , veel onderdelen verkrijgbaar en heeft een goede indruk denk ik , het is dan wel een duur chassis maar dan heb je ook wat toch.
goed afstelbaar is ook fijn.

Lipo is altijd mogelijk, de omkeerbare snaar heeft alleen als voordeel dat je regelaar en ontvanger verder naar het centrum van de auto kunnen worden geplaatst om het geicht van de motor op te heffen. Overigens zijn er meerdere merken waar de snaren verplaatst kunnen worden, is geen Xray-unicum. Onderdelen zijn de meningen over verdeeld!!
Goed afstelbaar is tegenwoordig elk carbon competitie-chassis.

Belangrijk is dat je een vertrouwd voelend, sterk en voorspelbaar chassis kiest; hiervoor zal je toch ook wat rij-impressies moeten hebben.

groet,

Eric

Ja dat is zeker een goed chassis maar ik weet nu niet hoe het zit met de verkrijgbaarheid van de onderdelen.

Back