tamiya tt-01 of hpi sprint2

Het gaat er niet om welke beter is (het zijn allebei goede auto's) maar welke van de twee beter bij jouw eisen en wensen past. Wij kunnen niet voor jouw bepalen wat het beste voor jouw werkt.

Zoek eens rond op dit forum (en de rest van internet) naar de specifieke kenmerken van beide wagens en bedenk wat je met de auto wil doen. Alleen dan kan je een goede keuze maken.

op straat zou ik de tt01 nemen.
voor circuit zou ik voor de hpi gaan.
driften zal je met alle 2 de wagens goed kunnen doen denk ik.
waarom de hpi niet op straat? deze heeft een snaar als aandrijving en een steentje daartussen dat wil je niet hebben.waarom de tt01 niet op circuit?
ik rijd er zelf mee bij pk racing en je zal nog een redelijk budget moeten open houden om te "tunen" wil je er een beetje deftig mee rijden daar.
ik heb dit wel gedaan omdat dit mijn eerste echte wagen was en niet beter wist.
dus tt01 op straat en parkings,de hpi sprint op circuit is mijn mening.

wat ik bij mijn tt01 heb veranderd:

banden
veringen
rollagers
carbon upperdeck
volledige stuurinrichting
stuur rods
aluminium motorsteun
aluminium stuurblokken
aluminium wielmeenemers
aluminium middenas

kortom,voor dat budget samen met de aankoop van de wagen had ik iets veel leukers kunnen hebben achteraf gezien.maar zoals ik al zei,ik had toen geen flauw benul van wat er mogelijk was e.d.
Niet tegenstaande dat hij nu toch wel heel leuk rijd en ik hem niet meer wil weg doen :D

als je de prijs van bijna 2 tt01's betaald begint het inderdaad een leuke auto te worden voor op een circuit een beetje mee te komen.
doe je er niets aan is hij leuk om te driften en wat rond te crossen op een parking ofzo.
dit is in ieder geval mijn ervaring.
fototje van de mijne:

2132cmh.jpg

je kan beter voor een ta05 kijken om te driften en racen.
tt01 is niet de moeite om er bijv geld in te steken en je kan als je gaat driften bijna niks afstellen.hpi is niet een heel lekker chassis om bijv aan te sleutelen en heeft zijn gebreken qua steentjes die makkelijk in het diff komen en de boel slopen.

je zou ook naar een HPI cup racer kunnen kijken. Meer instelbaar, meer standaard in de box (balldif, alu delen, oliedempers etc) en makkelijk te tunen van en naar drift.

tt01 is standaard vrij kaal en je mag nog eens de kostprijs van de bouwdoos uitgeven om het ding ergens op te laten lijken terwijl met een HPI de aanschaf hoger is maar alles zit er zowat al op.

Ik heb zowel tt01 om te clubracen en de cupracer voor de "leute" en ik garandeer je dat de cup racer veel leuker is om mee te rijden, zowel op circuit als op straat. Wat ik met tt mis is schaalgevoel terwijl je met de cupracer echt mooi schaal kan rijden. Je kan de diffs op de cupracer ook vast of los zetten door schroefjes aan te draaien welke dan druk op het slipmechanism zetten dus je kan voor los achter vast als je wil powersliden (bijvoorbeeld met de Porsche RSR kap erop) of juist achter los en voor een beetje vaster als je op circuit snelle rondjes neer wil zetten etc.. Alleen als je echt wedstrijd wil rijden is het tt01 geblazen want daar rijdt echt iedereeeeeeeen mee...

Back