Tamiya tt-01 standaart andere motor welke?

• Topicstarter Topicstarter hichampower
  • Startdatum Startdatum
H

hichampower

Guest
hallo

ik heb net nieuw een tamiya tt-01 gekocht en ik ben ook nieuw op deze forum.
ik wil er een andere motor onder maar mijn vraag is of de motor Yokomo 15-turns Pro Stock motor eronder past? die kan ik kopen van een vriend en daar zit een Robbe rookie sport electronische regelaar op die 13turns aan kan maar mijn vraag is of hij eronder past en moet ik dan nog verdere dingen veranderen? en gaat hij dat veel sneller?

groet hicham

Hoi hichampower, welkom op mbf :)

Als je regelaar tot 13 turns kan, ja dan kan die motor die aangeeft erop.
Verder zul je in theorie niets aan je auto aan hoeven te passen, maar in de praktijk zul je merken dat je je cardan as zult moeten vervangen door een aluminium cardan as, omdat de 15 turns motor sneller is, en deze as dan moeilijk gaat doen (plastic geeft mee, aluminium doet dit niet). Ook gaat de plastic cardanas dan waarschijnlijk zwabberen of hoe je het wil noemen.

Kogellagers zijn verder geen must maar wel een aanbeveling.

Of hij sneller gaat? Jazeker, als je nu met de standaard silvercan rijdt dan is het een behoorlijk verschil.

maar ik heb net mijn motor eraf gehaald en daar zit aan de voorkant zo een plastic ding om heb ergens in te klikken maar dat plastic ding kan je erafschroeven maar mijn vraag is dan kan ik heb dan ook op die Yokomo 15-turns Pro Stock motor eropschroeven?? en een cardanas is tog de as die in het middenloopt voor je 4 wiel aandrijving?

groet hicham

maar ik heb net mijn motor eraf gehaald en daar zit aan de voorkant 1.zo een plastic ding om heb ergens in te klikken maar dat plastic ding kan je erafschroeven maar mijn vraag is dan kan ik heb dan ook op die Yokomo 15-turns Pro Stock motor eropschroeven?? 2.en een cardanas is tog de as die in het middenloopt voor je 4 wiel aandrijving?

groet hicham

1.Ja als het goed is wel (het is ook handig om die te vervangen door een aluminium dan buigt het niet zo maar dat hoeft niet)

2.Ja

Back