Tamiya TT-01 Subaru Impreza

Hier mijn auto waarmee ik als beginner meer ervaring mee op wil gaan doen.
Het is een Tamiya TT-01 met eZrun 35A 9T motor, olie gevulde dempers, aluminium as, aluminium aandrijfassen, aluminium stuur inrichting, harde conische drift wielen, diff lock en lagers?

Een Subaru Impreza body met flake paint, getinte ramen en led verlichting

ype9egag.jpg

tagyrupa.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
en weet je zeker dat dit in bouwverslagen thuishoort? Ik heb je bericht een aantal keer doorgelezen voor de zekerheid, maar niks wijst erop dat je er iets aan gaat bouwen...

Zou een mod dit topic willen sluiten en verwijderen? Bvd

Ongeacht of het hier hoort of niet, leuk die zwarte velgen met oranje banden! Wat voor banden zijn het?

Zijn 26mm hard plastiek banden met camber. Kunt nog wel een nagel druk er in achterlaten dus ze zijn niet keihard.

Verder hangt er niet echt een merk aan.

Terug komend op het verbouwen, ik wil als ik eenmaal mijn lipo's en straat banden binnen heb ook wat aan de vertanding gaan werken, kijken hoe hoog we de snelheid kunnen krijgen(gewoon omdat het kan) en zal er het een en ander verstevigd worden en zal het uiterlijk nog aangepast worden.

In algemeen zag ik voornamelijk vragen staan en hier meer show, dat is de reden dat ik mijn topic hier heb geopend.

Zijn 26mm hard plastiek banden met camber. Kunt nog wel een nagel druk er in achterlaten dus ze zijn niet keihard.

Verder hangt er niet echt een merk aan.

Terug komend op het verbouwen, ik wil als ik eenmaal mijn lipo's en straat banden binnen heb ook wat aan de vertanding gaan werken, kijken hoe hoog we de snelheid kunnen krijgen(gewoon omdat het kan) en zal er het een en ander verstevigd worden en zal het uiterlijk nog aangepast worden.

In algemeen zag ik voornamelijk vragen staan en hier meer show, dat is de reden dat ik mijn topic hier heb geopend.
Ah ok!
Dit soort velgen zijn ook mooi voor driftauto's:
$_84.JPG

Vertanding voor een driftauto weet ik helaas niet genoeg over. Een gewone TT-01: 58T spur, 22T pinion in de meeste wedstrijdreglementen.

Ik denk dat het dan beter naar het onroad gedeelte van elektro specifiek kan komen te staan. Daar staan naar mijn weten gelijksoortige topics. Bouwverslagen is puur en alleen bestemd voor, en je raadt het al, bouwverslagen.

Ik raad je aan alvorens je lipo's te gebruiken met deze set,de tamiya connector te vervangen voor iets beters.
Heb er meerdere zien roken met lipo en de ezrunset in een tt01.
Betere connector is deans,traxxas,bullet connectors,.....

Zijn tamiya connectoren zo slecht?

Eigenlijk iets wat ik niet graag wou horen gezien ik net 2 accu's besteld heb en er 1 onderweg? Is. Haha

Naja altijd beter dan afgebrande auto.

Deans is de beste conector? :)

Zou een moderator mijn topic anders na de juiste groep kunnen verplaatsen?

Laatst bewerkt:
Tamiya's zijn niet slecht voor huis-tuin en keuken gebruik maar kunnen de groote hoeveelheid stroom niet aan waardoor de boel vast smelt....
de genoemde alternatieven zijn prima

Dank voor de tip.
Ga direct achter andere connectoren aan.

Heb vandaag rubberbanden met spons binnen gekregen en verwacht morgen de lipo's

En laat het weer dan ook nog eens opklaren :D

Vond bling bling velgen toch nie zo bij deze body passen.
305a2d346d9d774161d7960635ee8ee0.jpg
6268eea9f7934dbea5ce1ebfdc7fdc20.jpg

Vergeet niet als je accu/lipo connectoren soldeert,er altijd 1 vast te laten en de andere al te solderen en af te schermen met krimpkous,dan pas de andere los solderen en terug vast en krimpkous erover.
Of alle 2 los maar met stukje tape er rond kan ook,velen vergeten dit (ik ook de eerste keer) en dan heb je dus vonken :) + grote kans dat je accu al beschadiging heeft opgelopen nog voor je hem gebruikt hebt.

Ziet er goed uit! Maar ga je nu driften of gewoon racen?

Van alles een beetje, het zal dus geen top drifter of een top racer worden.
Al zal ik mijn auto wel zo goed mogelijk proberen af te stellen op het geen wat ik wil gaan rijden.
Zo kijken wat ik leuk vind zonder een tweede auto aan te hoeven schaffen.

@anthem2
Hier had ik inderdaad al aan gedacht, 1 voor 1 solderen.
Toch bedankt ;)

Heb meerdere keren gezocht maar nee niks kunnen vinden, stond versteld toen ik las dat jullie laatst in het dorp hiernaast(smilde) een flightday hadden

Ze hebben hier zins kort bij het TTcircuit wel een mini race baan voor minibikes etc.
Misschien dat we daar wat op mogen rijden, zoveel schade brengt een rc niet een het asfalt

Voor ik het weer in een verkeerd deel van het forum plaats stel ik de vraag maar ik mijn eigen topic.

Vandaag eindelijk mijn accu's binnen gekregen, helemaal door het dolle heen tot dat....

Mijn accu's niet opgeladen wilde worden.

Het probleem. Op balance mode geeft hij connection break aan. Heb 4,5a geprobeerd en 0,1a beide geen verschil.

Zojuist gekeken of hij wel op charge stand wou laden en daar ik hij nu mee bezig.

Nu heb ik op het internet gelezen dat het vaak aan de balance plate/adapter kan liggen maar hier lijken de solderingen netjes.

Iemand bekend met een soort gelijk probleem? :(

Edit: kreeg zojuist de melding battery vol err

Sorry waarschijnlijk een beginners fout. Had de accu alleen op de balance plate.
Na wat proberen bleek ook de output op de lipo te moeten.

Hij laad momenteel op, hoop zonder extra problemen

Back