Tamiya TT-01e Subaru kit met Carson ESC

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Gunter, 7 dec 2022.

  1. Gunter

    Gunter

    Lid geworden:
    3 dec 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Puurs-Sint-Amands (Belgie)
    Ik had me onlangs een Tamiya kit aangeschaft bij Conrad. (tt-01e Subaru Impreza Mexico 2004)
    Ik ben bijna bij het einde van mijn build toen bleek dat de aan/uit schakelaar van de ESC niet in de uitsparing in het chassis pastte. Er is ook geen mogelijkheid in de schakelaar om deze vast te schroeven.

    Als ik op internet zoek (tamiyabase website) zou bij deze kit de Tamiya TBLE-02S esc moeten zitten.
    Maar nu zit er een Carson Dragster Brushed 70A bij.
    De schakelaar van deze laatste past dus niet in het model. En die ESC is ook niet geschikt voor brushless motoren (die van Tamiya wel voor sensor-based brushless).

    Het lijkt er op dat Conrad de ESCs in de dozen vervangen heeft of dat ze deze goedkoper hebben kunnen aankopen net omdat er een goedkopere ESC in zat.
    Ze hebben dit in ieder geval niet gemeld op hun website.

    Heeft iemand dit nog al eens voorgehad dat er een andere ESC in de kit zat dan diegene die je zou verwachten?
    Is dit normaal en maak ik me druk om niets of klopt dit inderdaad niet?
    Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik denk niet dat de Conrad dit doet maar Carson. Carson is in Duitsland namelijk ook de grote Tamiya leverancier.
    Je kunt contact opnemen met de Conrad maar ik vrees dat de afhandeling lastig zal zijn gezien de auto al (deels) gebouwd is. Maar velen die iets anders inbouwen lopen tegen hetzelfde probleem en plakken de schakelaar met wat dubbelzijdig tape gewoon ergens bovenop.
     
  3. Gunter

    Gunter

    Lid geworden:
    3 dec 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Puurs-Sint-Amands (Belgie)
    Dankjewel Roelof.

    Je uitleg maakt het al wat duidelijker waardoor het komt.
    Het zal dan waarschijnlijk wel door Carson gebeuren.
    Bij mijn TT-02 heb ik de switch ook gewoon met dubbelzijdige tape in de kuip geplakt.
    Maar daar is zo geen mooie uitsparing in het chassis als in die TT-01.
    Stom dat dat daar zo netjes voorzien is en dat dat dan niet past.

    Ik heb Conrad gecontacteerd, maar ik vrees een beetje dat dat op niets uit gaat draaien.
    Terugsturen ga ik sowieso niet doen, nu ik bijna aan 't einde van de build zit.
    Het zal toch vastplakken worden. Of een passend schakelaartje zoeken en het betere knip-en-soldeerwerk.

    Thanks,
    Gunter
     
  4. martin_12

    martin_12

    Lid geworden:
    28 jun 2014
    Berichten:
    82
  5. Gunter

    Gunter

    Lid geworden:
    3 dec 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Puurs-Sint-Amands (Belgie)
    Thanks Martin.

    Er stonden 2 streepjescodes op de doos. De ene is overplakt met een nieuwe streepjescode en die vooraan op de doos is overplakt met een oranje "Includes an electronic forward & reverse speed controller".
    Waarschijnlijk overplakt omdat de oorspronkelijke code naar de versie met Tamiya ESC verwijst.
    Een iets duidelijkere sticker met type ESC had netter geweest.
    De Tamiya ESC is toch een heel stuk duurder dan de Carson of Hobbywing alternatieven.

    Gelukkig was de totaalprijs van de kit goedkoop.
     
  6. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Jup, chiptekort of toeleveringsproblemen, had ook ergens een bouwdoos gekocht maar werd via die website wel netjes ingelicht. Het gaat om een basic ESC bij budget/beginners wagens, om mee van start te kunnen. Waardeverschil lijkt me te verwaarlozen. Brushed + brushless heeft die Carson natuurlijk niet... Zie trouwens op 'mijn' website dat er bij ESC 'yes' staat, en eveneens geen typeaanduiding.
     
  7. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Zie trouwens op enkele websites dat prijzen van sommige kits gezakt zijn. Maar als je goed leest worden die nu zónder Esc geleverd, terwijl die er vroeger wél bijzat...
     

Deel Deze Pagina