Tamiya TT-02

Op de Toy Fair in nurenberg(toy-fair-2013-n%FCrnberg) is de TT-02 voorgesteld.

Ik vroeg me af of er iemand effectief al mee gereden heeft of gaat bestellen.

Foto's:
Tamiya-TT-02-Chassis-02-630x336.jpg

Tamiya-TT-02-Chassis-04-630x400.jpg

(fotos van Spielwarenmesse 2013: Tamiya TT-02 Tourenwagen-Chassis - RC-News.de)

Mijn eerste indruk is niet zo énorm goed. Voor 169euro lijken me de 3racing Sakura Zero S of de SpecR S1 veel beter opties.

Benieuwd naar jullie reactie en ervaringen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is deze nog niet leverbaar.

En eerste indruk is dat het een zelfde auto is als de TT01. Dus een lowbudget auto waar tamiya veel geld aan gaat verdienen doormiddel van de hopups. Maar ik denk ook dat het een goede auto zal zijn voor de beginner. Makkelijk aan te werken. Eenvoudig om aan onderdelen te komen. Het zal net als de TT01 geen top chassis zijn (is ook niet bedoeling met een dergelijk chassis) maar dat wil niet zeggen dat je er geen lol mee kunt hebben. Kijk maar op you-tube. Massa's mensen die er van allerlei brusles motoren in leggen en hard (rechtdoor) gaan. Kijk ook naar de vele club races met TT-01 chassis'. Allemaal met de zelfde auto rijden levert leuke races op.

Tuurlijk zullen er betere chassis' zijn. Maar ik denk dat de kracht van Tamiya zit in het goed verkrijgbaar zijn van onderdelen wereldwijd en Tamiya brengt gewoon veel dozen uit met verschillende (goedlijkende) kappen. En ik denk dat veel mensen nog steeds een rc auto uitzoeken op de kap/uitstraling. Zeker voor de parkeerplaats rijder ( niet negatief bedoeld)
Dus ik twijfel er niet aan of dit chassis wordt weer een verkoop topper voor Tamiya (en dus ook voor alle leveranciers van hop up delen).
Ik ben benieuwd naar het eerst bouwverslag als deze leverbaar is.

Grootste verschil is volgens mij de deelnaad. is nu horizontaal waardoor het makkelijker zal worden om de spur te vervangen.

Back