Tamiya Unimog body spuiten

Hallo,

Ik heb me net een Tamiya Unimog aangeschaft.
althans het bouwpakket toch... zal dus nog wel even duren voor hij rijdt.
(op het CC01 chassis)

waar ik helemaal niks ervaring in heb is het spuiten van de body.
ik hoor en lees dingen over spuiten langs de binnenzijde en soms ook weer langs de buitenzijde...
wat doe ik nu best ? of waar kan ik meer info vinden over het spuiten van dit soort bodies ?

over de kleur ben ik er nog niet uit. dat origineel groen lijkt me wel iets, al zie je ze inhet echt meer in dat flauwere groen...

bedankt voor jullie adviezen !
slashplayer

spuiten bij voorkeur met een tamiya busje lak, aan de binnenkant!

rustig dunne lagen spuiten, tussentijds drogen,

ok
bedankt al voor de tips.

ik had al één en ander opgezocht op google en heb al veel info nu.

ik maak zeker fotootjes van het resultaat ! eerst nog aan het grote knutselwerk beginnen nu...

hallo
zoals eerder gezegd bodie aan de binnenzijde ontvetten met allesreiniger en water en dan spuiten in dunne lagen,
ik heb zelf ook de unimog op xc/cc chassis,
ik zou eerst de ramen afplakken en vervolgens het zwart schilderen met tamiya pc/polycarbonate potje verf,
en dan spuiten,plak ook de koplampen van binnen af,dan kan je later eventueel lichtsetje inbouwen,
ik ga voor de kleur oranje,das een echte unimog kleur,
ik heb ondertussen nog een losse bodie aangeschaft deze wordt babyblauw met een zeiltje over de laadbak heen,
wil iets van een plastic tasje ervoor gebruiken en met plak-klittenband rondom vast zetten,
bestuurder wil ik kijken voor een mannetje uit een tamiya wild willy of sand rover,
zie tamiyaclub.com voor ideeen,
het chassis zit met een uurtje in elkaar,zet er gelijk wel kogellagers in,
via t net wallawalla.com heet ie geloof ik heb je voor een appel en een ei
al kogellagersetje,
voor de besturing is er van gpm een verbetering leverbaar,kan je ook via tamiyagekken.nl verkrijgen en er zijn wat meer verbeteringen leverbaar,
mvg markioo

Back