Tamiya volvo fh 16 750 manitex kraan

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door bvdh, 22 aug 2020.

  1. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort
    2 1993456742.jpeg 1940437337.jpeg 1962614389.jpeg 1712471473.jpeg
     
    cvdh, sandertrucker, luchard en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort
    3 2076350311.jpeg 1019034072.jpeg 2020167074.jpeg 914956943.jpeg 1376419664.jpeg
     
    cvdh, sandertrucker, Marker en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort
    4 761449186.jpeg 527951724.jpeg 1482460293.jpeg 1098260989.jpeg
     
    cvdh, Marker, Catwoman en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. marcelinets

    marcelinets Guest

    Je Volvo met de kraan ziet er gaaf uit en met de houder achter op.:thumbsup::thumbsup:

    Even een vraag Bertus hoe klik je de spiegels in de onderste houder van de Volvo?
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  5. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort
    Ja dit gaat wel een beetje zwaar, maar hard genoeg drukken.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  6. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort
  7. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    698
    Locatie:
    Langedijk
    Mooi
     
    bvdh vindt dit leuk.
  8. sandertrucker

    sandertrucker Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    2 aug 2014
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Helmond
    Prachtig Bertus!
    Mooie filmpjes, schitterende kraan.
    Geweldig mooi zo.
     
    bvdh vindt dit leuk.
  9. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Bertus,

    Het wordt een hele mooie Manitex kraan.
    Geen standaard kraan, maar echt modelbouw vakwerk.
    SMILEY APPLAUS KLEIN.gif

    Mooie filmpjes.
    SMILEY FILMT - kopie (2).jpg

    Je bent er al aardig handig mee, met het draaien met de kraan, het gaat mooi soepel.
     
    bvdh vindt dit leuk.
  10. ozy

    ozy

    Lid geworden:
    9 sep 2010
    Berichten:
    44
    Bertus is dit een optie? https://wetronic.nl/cti-fw4x2-functie-omschakelaar-cti-fw4x2
     
    bvdh en sandertrucker vinden dit leuk.
  11. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Dit betekend dus 4 regelaar om de kraan te bedienen straks op de zender, geen probleem tot zo ver , alleen als ik mijn stempel poten wil gaan bedienen zou dit 8 functies zijn. Zou nog terug gebracht kunnen worden naar 4. Dit betekend veel regelaars en draatjes . Van mij hoeft dit niet regelbaar te zijn in snelheid . Dus omlaag/omhoog ,in,uit schuiven volstaat. Wie weet hier een manier ,idee ,printplaat voor?

    Ok je kunt de CTI 4 kanaal schakelprint gebruiken, maar ik heb daar slechte ervaringen mee. Kanalen werkten niet, of de omschakelfunctie deed het niet. Ik heb toen de signaal en massa draad via een relais geschakeld. Dat relais heeft twee schakelingen, en zo kan ik kiezen tussen gas geven voor rijden, of een beweging uitvoeren met de sticks.
    Ik heb alle "kraan" functie spanningsloos door een relais dat dmv een 1 kanaalschakel print spanning geeft naar deze functies. Dan kan ik pas de stempels of "kraan" gebruiken en rijdt het model niet meer. Alleen had ik iets meer ruimte in het model om die printje sen schakelingen kwijt te kunnen. De 8 stempel bewegingen gaan door vier mini snelheidsregelaars( AlieExpress) De drie "kraan functie gaan door drie andere regelaars die met de stick bediend worden. En het is geen kraanwagen, maar de functies zijn vergelijkbaar.
    Stuur me anders maar een berichtje, kan ik het uitgebreider laten zien.
    20210809_155649.jpg
     
  12. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort
  13. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort

    Hoi fred , ik heb hier ook problemen mee ondervonden , de eene regelaar van cti moet wel de plus aangesloten blijven . En bij een andere cti regelaar niet. Heeft mij pas ook 2 regelaars gekost.

    Dus cti regelaars en cti omswitch of van alie is mij wel bekend . En er zal bij deze kraan ook gebruik gaan worden.
    Maar wat ik eigelijk zoek , dat is bijv een printplaatje , of iets van een stekker . Zo dat je gelijk kan aansluiten van motor naar ontvanger,( als een servo), Zonder een regelaar er tussen . Maar ik denk dat zo iets niet bestaadt.

    Maar bedankt voor het mee denken mannen . Dat wordt gewaardeerd.

    Mvg Bertus
     
    VOLVO FH 16 750 en ArjanN vinden dit leuk.
  14. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    IMG-20210802-WA0000.jpg Bertus, als je even wacht, of geduld hebt. Omdat wij als bouwers van o.a. brandweervoertuigen graag dubbele functies met on ze sticks willen kunnen uitvoeren hebben we een eigen schakelprint ontwikkeld. Vier kanalen worden A of B uitgangen. Omschakelen gaat door of een min signaal, of een servo uitgang op je zender.( beide opties komen voor) Eerste prototypes zijn getest, nu worden de printjes gemaakt en komen dan beschikbaar.
    Wat betreft het weg laten van de regelaars moet ik je denk ik teleurstellen, dat gaat niet, althans ik weet er geen. Ik heb zelf met Arduino geëxperimenteerd, maar ook dan moet je een basis en regelprintjes gebruiken alleen al om de motoren links en rechtsom te laten draaien.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2021
    Tug.NL, ArjanN en bvdh vinden dit leuk.
  15. raoul00123

    raoul00123

    Lid geworden:
    20 apr 2019
    Berichten:
    267
    Locatie:
    Fryslan
    ArjanN en bvdh vinden dit leuk.
  16. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort
    Fred ik ga er nog even overdenken. Bedankt
    Rauol, jij ook bedankt . Ik ga naar deze print even kijken.

    Mvg Bertus
     
    ArjanN vindt dit leuk.
  17. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Je hebt ook zenders waar je tussen meerdere "lagen" Kunt kiezen. De Duitsers noemen het ebenen. Weet even geen Nederlands woord. Schijnbaar kan ik het ook met mijn zender. Is me een keer gelukt te programmeren. Schakelaar omhoog sticks om te rijden. Schakelaar omlaag sticks om te baggeren.

    Trouwens mooie truck hoor!
     
    bvdh vindt dit leuk.
  18. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Rolf, maar dan heb je wel voldoende kanalen nodig op je ontvanger. Dus als je vier kanalen gebruikt om te baggeren, moet je vier andere kanalen gebruiken om te rijden. Schijnt mijn zender ook te kunnen, Spektrum DX10, maar ik heb dan meestal onvoldoende ontvanger kanalen.
     
    bvdh vindt dit leuk.
  19. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Drenthe
    Ik doe dit zuiver mechanisch/electrisch:
    Op mijn DX7 zit èèn 3 standen schakelaar, en daaraan zit op de ontvanger een hele kleine servo, die 2 microschakelaars bedient; daarmee schakel ik 2 relais, die dus wisselen tussen 3 functies, dus met mijn 7 kanaals zender/ontvanger combi, gebruik ik het flight mode kanaal om tussen de 3 'levels' kanalen te kiezen van elk 6 kanalen, inclusief 3 x 4 proportionele kanalen
     
  20. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik


    Flitst modes heet dat toch
     
    bvdh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina