Tamiya VW Touareg Racing CC01- Crawler

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pattux, 18 dec 2007.

  1. pattux

    pattux

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    318
    Locatie:
    x
    Hoi Allemaal,

    Ik gooi dit topic open omdat ik nog niet een algemeen CC01 topic kon vinden.

    Heb onlangs mijn Touareg ontvangen en heb er al wat mee rond gereden. Ter test zit er nu een 17 Turns motor in. En dat gaat volledig naar verwachting veel te snel voor dit model, al is de funfactor dan ook wel erg hoog. Daarvoor in de plaats komt een LRP Truck puller 2 (~80 turns).

    Nu wil ik de wielophanging niet te heftig wijzigen. Ik laat dus alles gewoon op zijn plaats zitten en slijp hooguit wat nokjes weg voor een iets grotere uitslag (omhoog/omlaag).

    Wat ik me nu alleen nog afvraag is welke schokdempers jullie hebben geplaatst of zouden plaatsen.
    Op internet las ik ergens dat 70mm voor en 90mm achter een goede optie zou zijn. Schokdempers van deze maten kan ik echter niet vinden. Nu ben ik nog een rookie op dit gebied en heb dus geen idee hoe precies alles komt. Waar moet ik allemaal op letten? Ik lees verhalen of inbouwmaten en totale lengte.(zit daar verschil in?)

    Ook zit ik met de banden. Zouden jullie gewoon zachtere banden erop gooien, of ook meteen grotere. En hoe groot dan? Het standaard setje vind ik helemaal niets. Lijkt wel hard plastic. (vooral met dit weer).
    Ter illustratie: Nu met de 17 turns heb ik een remweg van ruim 2 meter met 4 geblokkeerde wielen op standaard stoeptegels.

    Met de Truck puller hoef ik me daar straks niet meer druk over(zo absurd remmen) te maken, maar grip hebben ze ook nauwelijks op steen/rots.

    Alvast bedankt voor de hulp.
     
  2. mike-modelbouw14

    mike-modelbouw14

    Lid geworden:
    20 jun 2006
    Berichten:
    808
    Locatie:
    dedemsvaart(overijsel)
    je kan ook de standaard tamiya tlt-1 schokdempers gebruiken die zijn 100mm maar ik denk dat dat niet zoveel verschil maakt

    mvg mike
     
  3. Skirmitt

    Skirmitt

    Lid geworden:
    29 okt 2007
    Berichten:
    286
    Locatie:
    België - West Vlaanderen
    Ik ben ook bezig met een XC chassis. Je vind er meer over terug op mijn website.
    Ik gebruik de originele dempers met zachte veren en een fourlink achteraan.
    Qua banden ben ik er nog niet uit. Ik zou de F350 banden willen proberen maar als ze niet goed zijn is het zonde van het geld. Verder heb je nog de 1.9 mudslingers, die zijn wel goed.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2007
  4. pattux

    pattux

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    318
    Locatie:
    x
    Wat is het voordeel van het vervangen van de kunstof links door metalen rods?
     
  5. Skirmitt

    Skirmitt

    Lid geworden:
    29 okt 2007
    Berichten:
    286
    Locatie:
    België - West Vlaanderen
    In mijn geval kon ik niet anders want ik miste enkele onderdelen.
    Ik denk wel dat het soepeler werkt op deze manier omdat je zelf je instelling kan kiezen. Je kan wel spelen met de wielbasis omdat de as kan uitschuiven.
     
  6. pattux

    pattux

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    318
    Locatie:
    x
    Houdt jij de standaard banden eronder of heb je al plannen voor iets anders?
     
  7. Skirmitt

    Skirmitt

    Lid geworden:
    29 okt 2007
    Berichten:
    286
    Locatie:
    België - West Vlaanderen
    Ik zou er graag andere onder hebben maar ga toch eerst de body afwerken.
     
  8. pattux

    pattux

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    318
    Locatie:
    x
    Ik heb inmiddels de Truck Puller 2 er in zitten. De snelheid is er nu wel echt uit. Ik schat zo'n 5 kmh maximaal. Ook heb ik gisteren de diffs gelocked. De achterste met bijgeleverde onderdelen. De voorste met een lijmpistool. Omdat dat voorste differentieel nog gewoon ingevet is kun je het er ook zo weer uitpulken. Gisteravond wat in huis getrialed, en het geeft al een wereld van verschil. Ik ga er van het weekend eens wat meer mee rijden, om te kijken wat er allemaal verbeterd kan worden. De stuurinrichting deugt zowiezo niet.
     
  9. Skirmitt

    Skirmitt

    Lid geworden:
    29 okt 2007
    Berichten:
    286
    Locatie:
    België - West Vlaanderen
    De diffs heb ik er ook gelocked inzitten, idd een wereld van verschil want zonder heeft die praktisch geen offroad capaciteiten.
    Waarom vind je de stuurinrichting niet deugen ?
     
  10. pattux

    pattux

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    318
    Locatie:
    x
    De stuurinrichting heeft teveel speling. Dit zit hem vooral in de as die door het chassis loopt.
    Het is een plastic dingetje. Misschien dat ik hem gewoon ga opsluiten zodat hij geen kant meer op kan. Heb jij hier geen last van?
     
  11. Skirmitt

    Skirmitt

    Lid geworden:
    29 okt 2007
    Berichten:
    286
    Locatie:
    België - West Vlaanderen
    Ik heb niet echt last van speling. Wat ik wel jammer vind is de beperkte uitslag van de wielen.
     
  12. klaazz

    klaazz

    Lid geworden:
    25 jan 2008
    Berichten:
    129
    kogellagers cc-01

    Ik was op zoek naar een kogellagersetje voor mijn cc-01, maar nu kom ik ineens op internet allerlei verschillende kwaliteiten tegen, ABEC3, ABEC5 en ABEC9.
    Weet iemand wat een normale fatsoenlijke kwaliteit is?
    In prijs scheelt het niet eens zoveel.

    gr.

    Klaas
     
  13. -Diederik-

    -Diederik-

    Lid geworden:
    29 sep 2008
    Berichten:
    224
    On the ABEC scale 7 is better but 5 is not the lowest. The scale numbers are 1, 3, 5, 7, and 9, so a five would still be a good choice.

    Dit kwam ik op internet tegen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
     
  14. klaazz

    klaazz

    Lid geworden:
    25 jan 2008
    Berichten:
    129
    Ja bedankt, heb ik wat aan.
    Nu snel bestellen en bouwen dan maar :)
     
  15. import scooby

    import scooby

    Lid geworden:
    29 feb 2008
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Goes(of all places)
  16. klaazz

    klaazz

    Lid geworden:
    25 jan 2008
    Berichten:
    129
    genoeg mooie dingen te zien, :) die truck van jou is ook erg mooi.
    Alleen zijn de foto's niet te zien op het topic dat je er ooit over hebt gemaakt.
     
  17. klaazz

    klaazz

    Lid geworden:
    25 jan 2008
    Berichten:
    129
    Vanavond de achteras van de Touareg in elkaar gezet, met gespert differentieel.
    Bij de eindmontage kwam ik een foutje in de tekeningen tegen:

    In de tekening over het sperren van het differentieel staat de stervormige as niet afgebeeld. Wel alle andere onderdelen.

    In eerste instantie de stervormige as er niet ingezet, (volgens tekening), blijkt dat er dan heel veel speling tussen kroonwiel en pignon zit bij montage.

    Hierna met ster-as gemonteerd, in orde :)

    Ook Tamiya mist wel eens iets, voor de rest past overigens alles perfect,
    goede kwaliteit.
    Met name de aandrijving voelt zeer degelijk aan, de stuurinrichting lijkt me iets minder perfect maar dat is nog even afwachten hoe dit in de praktijk functioneerd.
     
  18. klaazz

    klaazz

    Lid geworden:
    25 jan 2008
    Berichten:
    129
    Touareg gereed, rijd prima, fijne regelaar.
    De verticale stuuras door het chassis heen is wel een zwak punt qua speling.
    Snelheid gemeten over een vastgestelde afstand; 12,5 km/uur, toch fors minder dan vermeld in de specs.
    Met de standaard motor, komt een truckpuller in dus dan blijft er niet veel snelheid over.
    In eerste instantie ga ik er een trialtruck van maken.
     
  19. klaazz

    klaazz

    Lid geworden:
    25 jan 2008
    Berichten:
    129
    Tijdje gelden de truckpuller II gemonteerd, wel mooi langzaam maar de motor doet voor mijn gevoel wat zwak aan.
    Dit kan zo horen maar ben er niet helemaal tevreden over, misschien zet ik de standaard motor weer terug.
    Of anders een 55 T.
     
  20. hoi

    hoi Guest

    ik zit al een tijd je te zoeken naar de tamiya vw touareg racing cco1- crawler
    maar ik weet niet waar ik hem kan kopen:confused:
    waar hebben jullie hem gekocht?
    en voor hoeveel??
     

Deel Deze Pagina