Tamiya XB Sport TT-01ES aangeschaft BMW M3

Leuk je tt-01! Heb er ook 1, maar al wat langer.
Je gaat na verloop van tijd merken dat het plastic gaat slijten en je auto ineens niet meer rechtdoor stuurt.
Check anders even dit-> rcmart.com - - TT01/TT01R
Allemaal aluminium parts voor je tt-01. Niet alleen voor het oog, maar ook voor de stijfheid van je tt-01. Bij mij heeft het in ieder geval veel speling in mijn chassis weg gewerkt!

Bedankt voor de link.
Waar kreeg je speling en welke alu parts heb je toegepast?

Zelf heb ik tot nu toe alleen de alu cardan as geplaatst.
De M3 rijdt nog steeds super.
Wel haal ik m regelmatig uit elkaar voor controle, schoonmaken en smeren.

peugeot kap

Hoi,

Weet iemand of een Peugeot 206 WRC body van een Tamiya TA03F-S op mijn auto past?
Wat is ongeveer de waarde van een nette TA03F-S uit ca. 2003?

Groet,
PJ

Auto reageert vreemd

Hoi,

Afgelopen dagen weer wat aan het rijden geweest met de M3 en heb het volgende probleem.
Na eventjes rijden reageert de auto heel vreemd; stopt of houd in en gaat vervolgens spontaan achteruit of vooruit rijden. Zonder de zender te bedienen doet ie maar wat.....:(:(
Eerst dacht ik dat het aan de (lege? oplaadbare) batterijen van de zender lag maar na opladen bleek het probleem niet verholpen.
Dacht dat de 2.4 LRP zender en ontvanger storingsvrij was.... maar het lijkt net of ie toch een storingssignaal oppakt??
Of is de zender / ontvanger defect?

Graag jullie reactie - hulp, alvast bedankt.

Groet,
PJ

regelaar eventjes door een plas gehaald ofzo per ongeluk? kleinste druppeltje kan al iets van storing veroorzaken.
2.4Ghz krijgt nooit storing normaal gezien,anders eens proberen met een ander zendersetje van een kammeraad ofzo zodat je zender en ontvanger al kan uitsluiten.
alle kabels eens nakijken of er nergens iets tegen de warme motor is gekomen ofzo en gesmolten is.kan ergens kortsluiting maken dan.
batterij van de auto niet goed opgeladen of stuk?

regelaar eventjes door een plas gehaald ofzo per ongeluk? kleinste druppeltje kan al iets van storing veroorzaken.
2.4Ghz krijgt nooit storing normaal gezien,anders eens proberen met een ander zendersetje van een kammeraad ofzo zodat je zender en ontvanger al kan uitsluiten.
alle kabels eens nakijken of er nergens iets tegen de warme motor is gekomen ofzo en gesmolten is.kan ergens kortsluiting maken dan.
batterij van de auto niet goed opgeladen of stuk?

Nee, auto is niet door een plas gereden, bovendien is de LRP pro reverse regelaar welke ik gebruik waterproof.

De auto net even aan gehad en gelijk mis.
De zender en ontvanger opnieuw aangemeld.
Kabels heb ik nagelopen en de sensorkabel heb ik los gehaald en opnieuw bevestigd, wellicht dat dit het probleem is?
Vervolgens de auto tijdje getest....lijkt nu beter maar of het zo blijft....

Bedankt voor de tip even een andere zender-ontvanger te gebruiken, kan ik dat in iedergeval uitsluiten (of juist niet)

Peugeot kap

Hoi,

Het probleem zat 'm in de antenne draad welke vermoedelijk te dicht bij de regelaaar zat, deze heb ik verplaatst en het probleem doet zich niet meer voor.

Inmiddels heb ik een Peugeot 306 Maxi kap gekocht en de benodigde Tamiya verf (wit en rood). Verwacht deze volgende week binnen te krijgen en dan gaan we voor het eerst zelf een kap maken.
peugeot-306-maxi-05.jpg

Helaas heb ik hem niet meer.
Je kunt e-bay en marktplaats in de gaten houden, of een berichtje op Tamiyagekken plaatsen.

mvg Roy

Back