tamiya xc

jazeker, ik merk zelf na paar keer off-roaden krijg ik speling in mijn stuurinrichting.
Je kunt wel de tuning ervan kopen in dui maar kost 50 eu.
Je kunt de stuurinrichting eraf schroeven, dan het chassis stuk uitboren zodat er 2 dunne kogellagers in passen.

Hoezo ben je het daar niet mee eens? :? Het is een heel bekende en vaak uitgevoerde aanpassing voor dit chassis. Als je dit doet krijg je veel meer veerweg en kan je de XC gebruiken als een scale-crawler die helemaal niet duur is. Als je een echte crawler zou kopen, zou je veel meer geld kwijt zijn...

oke dat klopt maar ik heb zelf de pajero en vind het erg zonde als ik in het chassis en de redelijk duer body zou gaan dremelen...

gr

In dat geval zou je hem ook nooit als een crawler gebruiken en is jouw model eerder een showmodel dat je in ere wenst te houden.
Als je het uiterste uit deze auto wilt halen, moet je sowieso gaan dremelen.

Ik heb een Touareg XC gehad vroeger, en daar heb ik zelfs nooit iets aan de body moeten wegdremelen.

aha oke, ik ga ook niets aan mijn body doen hoor, ik heb vandaag wel koelelement erop gezet, alu wielmeenemers, licht gewichte kingpins, alu dampers voor, tuningveren voor en achter.
nu nog 4linken en dan is hij klaar

Hallo,
maar waar haal je die tunning stuur as dan? je kan het zelf ook maken maar ik zie ze ergens in de winkel of internet.

xc/cc chassis

hallo xc/cc ers
kijk eens op 2 bauteil1.de
heel veel voor de trial en xc/cc chassis
teveel om op te noemen
mvg markioo

Laatst bewerkt:
Iets wat ik gedaan heb bij 2 van mijn XC's is met vezeltape, de spatborden verbreden zodat er minder vuil in de wagen terechtkomt. Als je dan de body op de auto zet, sluiten de spatborden mooi tegen de body aan.

de duidelijkste fotos hiervan die ik momenteel kon vinden... :

DSCN3714.sized.jpg

DSCN3716.sized.jpg

hallo ik was op zoek naar een goedkope scale crawler, maar is dit geschikt.
ik wil er zegmaar niet echt mee over rotsen gaan maar wel echt goed offroaden, beter dan met mijn stampede.. is hij daar geschikt voor?
bijvoorbeeld met tot de assen door de blubber ? kan hij daar tegen?
wat moet ik dan aanpassen?
ook las ik ergens dat je aan de voorkant ook een 4-link moet maken? wat is dat ? en wat heb ik daaraan?
is hij geschikt voor het bovengenoemde?
wanneer iemand nog een mooie heeft.. want scale is ook belangrijk, en wil hem kwijt.. pm dan even..

hallo
voor mooie ideeen kijk even op de site van
www.bauteil1.de
voor een xc/cc chassis zou je eens kunnen kijken bij conrad electronics en dan de vw touareg en er een bruder cabine erop of de nieuwe tamiya unimog erop met truckpuller 2 motor en lagersetje en een stuurwielzender,ze hebben diverse,
een 4 link zit trouwens achter,
veel plezier ermee

ben zo vrij geweest dit topic te verplaatsen. Lijk niet echt op een bouwverslag, dus daarom naar het algemene electro auto deel.

Hier is zeker een goede scale crawler van te maken. Zoek eens naar gebruiker douwe en mezelf in het truck gedeelte. De voorkant kan je niet 4linken, enkel de achterkant. Hierdoor wordt de achteras veel beweeglijker.

Mods die in mijn ogen verplicht zijn:
55 turns motor
ESC met hoge schakelfrequentie, vind ik lekkerder doseren
4link van de achteras
Sterke stuurservo
Goede banden a la SDI trail doctor

Ik vind het lageren van de stuurkolom niet zo noodzakelijk, althans ik heb er geen behoefte aan. De mijne werkt nog steeds goed ondanks de vele packs die er al doorheen gegaan zijn.

Hallo,
Ik heb ook heel veel aan mijn xc gedaan.
Hij was orgineel een tamiya jeep wrangler.
daarna heb ik er een jeep body van nikko op gezet.
Toen heb ik er een Ford f150 van nikko op gezet. (een iets nieuwere)
En nu heb ik er een tamiya ford f150 ranger op zitten.
Deze vind ik heel gaaf.
Ik heb in het verleden ook een 4link op gehad!
Alleen veerde bij mij de orginelen ophanging nog beter!!
Kan iemand een foto sturen hoe zij 4link er uit ziet?
En vertelen waar je die zo goed koop mogelijk kan halen?
Of in onderdelen?
Mvg, Marijn

Back