*** TamiyaCup 2015 Belgium ***

Discussie in 'Electro onroad' gestart door ..l3art.., 2 jan 2015.

  1. ..l3art..

    ..l3art..

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    145
    Openingswedstrijd TamiyaCup 2015 @ GTM RC Club

    Zoals goede gewoonte gaan we in 2015 van start bij GTMRC te Vosselaar. De openingswedstrijd is op zondag 18 januari en de deuren van de zaal zullen om 8u geopend zijn!

    Alle race-benodigdheden, ingerichte pits en cafetaria zijn aanwezig!

    En als extra's voor deze wedstrijd hebben we:

    - paint-contest, voor de mooiste racewagens
    - RC-tombola: Met RC prijzen voor alle deelnemers
    - helicopter demo: demo tijdens de middag met RC helikopter
    - kids parcours: rc piste voor de allerkleinsten


    Meer info:
    http://www.gtmrcclub.be/portal/index.php/component/content/article/3-ander-nieuws/129-openingswedstrijd-tamiyacup-2015

    inschrijvingen: www.tamiya.be

    [​IMG]
     
  2. Ally

    Ally

    Lid geworden:
    14 jan 2006
    Berichten:
    205
    Locatie:
    noord-belgie
    Inschrijven kan nog tot woensdag 17u.
    Donderdag avond 15/01 (19-23u) en zaterdagnamiddag 17/01 (14-18u) kan er nog getraind worden op het circuit met de layout die gebruikt zal worden op de cup.
    Doe er uw voordeel mee ;-)
    Greetz,
    GTM RC Club
     
  3. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Vandaag de eerste Tamiyacup wedstrijd van 2015 achter de rug.
    Daar ik de technische controle voor mijn rekening heb genomen heb ik jammer genoeg moeten vaststellen dat er heel veel verkeerde onderdelen zijn gemonteerd geweest.
    En of bewust geen technische controle hebben laten uitvoeren en ook geen baancommissaris hebben gestaan.
    Gebrek aan respect voor het tamiyacup reglement en of product.
    Zeer jammer maar het was wel een realiteit.

    Voor mij persoonlijk was het een topdagje qua prestaties, niet door mezelf maar door mijn jongste "dochter" van amper 10jaar die voor de eerste maal in de euroTW zich op een zeer mooie en indrukwekkende wijze heeft laten gelden.
    Hierbij was ze de enigste die met een brushed motor (GT Tuned) tegen alle andere 16T brushless motoren zich met een grootte pluim heeft verdedigt.
    Om als 10jarige zo'n resultaat te rijden moet je over de nodige capaciteiten beschikken die ik maar zelden ben tegen gekomen.
    Zich als 4é plaatsen om in de finale te starten is boven mijn eigen verwachtingen, om dan ook elke finale als 4é te eindigen heeft ze zich bij veel mensen onsterfelijk gemaakt.
    Dit is een prestatie die ik in mijn 11jaar tamiyacup geschiedenis niet veel heb gezien, om niet te zeggen nooit heb gezien voor een 10jarige met maar een brushed motortje.
    Ik ben dan ook met zeer grote fierheid apetrots op mijn jongste sjoeke;)

    Een echt topdagje voor het hele gezin.
     
  4. BEAR96

    BEAR96

    Lid geworden:
    20 feb 2006
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Leiden
    Zo wordt maar weer duidelijk... De persoon met de zender in zijn/haar hand is 90% van de winst, gebruikte spullen zijn bijzaak :)
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Uiteraard speelt de kunsten van de coureur een grote rol. Bij het overgrote deel van de rijders die weinig kennis en ervaring hebben is "tuning" een gewild woordje en denken dat rondetijden te koop zijn. Voor blauw aluminium leggen graag een hoop neer zonder te weten of het zeker helpt in het vooruit komen van de prestaties. Een beetje meer aandacht en finetuning aan de standaard componenten doet vaak net zoveel zonder hoge kosten.
     
  6. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Het is vooral een noodzakelijk iets om jongeren in het oog te houden en ze hierin een degelijke begeleiding te geven.
    Ook helpt het om een beetje kennis van zaken te hebben en hiervoor moet je geen fabriekspiloot zijn.

    Wat mijn jongste vandaag heeft gepresteerd is een uitzonderlijk iets en daar ben ik als begeleidende ouder zeer trots op.
     
  7. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Toch wel mooi om deze jongedame zo een resultaat te zien neerzetten en dan nog met een Brushed motor
    mijn mening is dat (jonge) kinderen vaak makkelijker dingen oppakken dan wij oude mannen........:sleeping:

    over het gerbuik van verkeerde onderdelen, dit is soms lastig te zien welke de juiste zijn en welke niet

    het bewust geen TC laten uitvoeren en/of baaninzet, dit zou door de wedstrijdleiding moeten worden op- en aangepakt via een eerste waarschuwing, resultaatscrap en bij herhaling een DQ
     
  8. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    @addicted2blue; gefeliciteerd aan jou en nog meer aan je dochter! Ik wist al dat je een aardige auto kan neerzetten, maar het moet toch echt door de coureur gedaan worden en dat is kennelijk erg goed gelukt.

    Hugo
     
  9. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Ivm de verkeerde onderdelen heb ik een zeer goede kennis van de echte tamiya onderdelen, en daar ik zeer detail gericht ben had ik hier dus geen moeite mee.
    Het grote voordeel van tamiya onderdelen is dat ze heel solide zijn, terwijl andere merken steeds hun best doen om extra hoekjes en kantjes te voorzien en hierbij zo weinig mogelijk materiaal gebruiken (door middel van extra uitsparingen in het materiaal te voorzien).
    Men probeerde zelfs een niet gereglementeerde regelaar te verdoezelen door deze in een ballonnetje te steken, dit zegt naar mijn mening genoeg over de persoon in kwestie.
    Jammer genoeg voor de persoon heb ik hem hier toch op gewezen dat het geen juiste regelaar is.

    Wat mijn jongste betreft neemt ze idd zeer vlug iets op en probeer ik haar rij gedrag nog te fine-tunen zodat ze hierbij nog vele tientjes kan winnen.
    Haar snelste rondetijd was een goede 12.882s terwijl ik met dezelfde wagen/motor een goede 12.1 heb gereden.
    Haar snelste ronde tijd kwam overeen met wat de nrs 2&3 met een brushless motor als snelste rondetijd reden.
    Haar sterkte was de infield, daar waar de nrs 2&3 teveel tijd verloren maakte zij dit goed.
    Op het rechte stuk was het snelheidsverschil tussen de brushed en brushless motor TE groot om in sommige omstandigheden de snellere piloot achter haar te houden.
     
  10. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    @HugoW,

    Bedankt voor het mooie compliment.
    Ze is wel niet mijn eigen dochter maar voor mij voelt ze wel als mijn eigen dochter.
    En los van het R/C rijden is ze een zeer bijzonder lief en een meelevend iemand, en ondanks haar kleine 1m28cm is ze iemand die zeer geliefd is bij alle omstaande mensen.
    Wat haar zo speciaal maakt is dat ze voor zichzelf het R/C rijden als een leuk en ontspannend iets bekijkt waarbij ze zich bewust is dat ze niet altijd kan en hoeft te winnen om een goed resultaat neer te zetten.
    Wie te hard bezig is met het kunnen winnen word vaak teleurgesteld in zich zelf en of de wagen waarmee hij rijdt.
     
  11. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Mooi om te lezen hoe je vol passie over je dochter schrijft.

    Jammer dat sommige mensen het altijd verpesten voor anderen qua reglement, het doel van deze mooie hobby is toch juist het plezier en winnen is een mooie bijkomstigheid.
     
  12. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Hiervoor heb ik zojuist een simpele oplossing naar de invoerder van tamiya gestuurd om alle discussies bij een technische controle te kunnen oplossen.
    Heel simpel, zeer doeltreffend en het is vooral van tamiya zelf beschikbaar;)
     
  13. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik ben benieuwd ;-)
     
  14. BEAR96

    BEAR96

    Lid geworden:
    20 feb 2006
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Leiden
    Niet helemaal met je eens madhouse. Wedstrijden doe je om te winnen. Je rijdt er het hele land voor door, geeft bakken geld uit aan winnend materiaal en traint ervoor. dat het er gezellig is is mooi meegenomen. Clubavonden.. trainingsdagen en andere modelbouwbijeenkomsten zijn de funfactor.
    Alleen moeten de regels voor wedstrijden wel gewoon nageleefd worden
     
  15. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Je hebt gelijk Bear96, natuurlijk doe je het om te winnen. Ik schreef het meer vanuit mijn eigen perspectief daar ik nog niet zo ervaren ben en juist van de lol geniet en meer ervaring op doe. Hopelijk kom ik ook ooit op het punt dat ik om een overwinning mee kan doen. Ik had hier iets duidelijker in moeten zijn :oops:
     
  16. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    En het is persoonlijk; ik ga meer voor het spel dan voor de knikkers. Ik zal bij gebrek aan kunde nooit een winnaar worden, en daarom houd ik van de gezelligheid van de Tamiya Cup. In Nederland ten minste wordt daar erg gezellig geraced. De echte fanatici stromen door naar snellere klassen buiten de Tamiya Cup.

    Hugo
     
  17. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    Met recht een trotse papa dus :D, hoop dat mijn kleine meid het ook leuk gaat vind (hoewel ze nu nog iets te klein is met haar 2 1/2 jaar)
    Gefeliciteerd met het resultaat

    gr. rene
     
  18. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Bedankt.
    Het grappige is eigenlijk dat ik een anderhalf jaar geleden haar oudere zus had ingeschreven en niet de jongste.
    En op een training (de dag voor de wedstrijd) vroeg de oudste of haar jongere zus een keertje mocht rijden en meteen was de jongste zowaar de helft sneller per ronde en reed de jongste ook minder tegen de kanten.
    Hierdoor is de jongste eigenlijk begonnen met het rijden, en al gauw zag je dat er veel meer potentieel inzit dan dat er op dat eigenste moment toen al uit kwam.

    Het nadeel dat je als zeer kleine kinderen zijnde hebt is dat hun handjes nog te klein zijn voor de grote stick- of stuurwielzenders.
    Hier is dus nog een gaatje in de markt te vinden waarbij ze iets kleinere zenders moeten maken.
    Dit zou de kinderen ertoe instaat kunnen stellen om hun rijtijden nog te verbeteren omdat ze een veel betere controle hebben.
    In het begin kon de jongste zelfs niet remmen, omdat de afstand voor haar kleine vingertjes te groot was.
    Al gauw heb ik ze geleerd om niet meer te remmen maar ietsjes vroeger het gas te lossen, en dat is dan weer heel goed als ze ooit met een one-way zou proberen te rijden;)
     
  19. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Hier nog een kleine reactie van iemand uit de EuroTW reeks.

    Re: Openingswedstrijd Tamiyacup 2015 @ GTM RC Club
    [​IMG] by alwin Today at 9:47 am


    De kop is er af, seizoen is begonnen. GTM heeft die taak weer goed volbracht.

    Verder wil ik de jongste deelnemer van de TW reeks (en mentor) nog feliciteren voor haar resultaat. Haar prestaties volgen een stijgende lijn die de 'ouderen' moeilijk kunnen volgen.
    Het was indrukwekkend hoe ze enkele meters kon uitrijden op het infield tegenover snellere achtervolgers. Op het rechte stuk werd dat gat dan weer dichtgereden waarna ze terug op voorsprong kwam na enkele bochten...

    Een zeer gewaardeerde reactie, blijft zeer leuk om zulke mooie reacties te mogen lezen of horen.
     
  20. BEAR96

    BEAR96

    Lid geworden:
    20 feb 2006
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Leiden
    Hahaha... Schitterend!
     

Deel Deze Pagina