Zo, dat was een lang, vermoeiend maar ook heel leuk weekend! Na het voetballen op de zaterdagochtend met mijn zoon Max zaterdag rond de middag samen met hem naar Rucphen gereden, we zouden met de tent bij het circuit overnachten. Ik zou aan de F1 meedoen, mijn zoon met de Fighterbuggy's (voor het eerst). Op het circuit aangekomen konden we de tent nog niet neerzetten, dus eerst maar even gaan trainen. Daarna kwamen Marten met zijn kids en Andre, en hebben we drie tenten opgezet. Na nog wat gereden te hebben, hebben we in de avond van een heerlijke barbeque genoten (bedankt Andre!!), en nadat we genoten hadden van de bliksem die in de lucht was te zien brak het echte noodweer los. Nadat we in de pits voor de centimetersgrote hagelstenen geschuild hadden, zijn we toch de tent maar ingegaan, en die was wonderwel nog droog!
Na een korte nacht begon voor ons de wedstrijddag al om zeven uur. Opgestaan, even wat gegeten en meteen de spullen klaargezet om even te trainen. Max reed voor het eerst op een circuit met een buggy (7 jaar), en dat ging best goed. Mijn F1 lag ook aardig. Daarna de hele dag druk geweest om de twee auto's klaar te maken, te rijden, baaninzetten etc. Ging allemaal goed. Ik kwalificeerde me in de F1 als derde en Max bij de buggy's als zesde. Tijdens de eerste twee finales ging het redelijk met de F1, derde en vierde. Tijdens de derde finale ging de auto super, maar in de laatste finale vloog de auto door een raceincident met Michael meerdere keren over de kop en schoot de akku uit het lood. Resultaat een zesde plek, en helaas geen podium. Max haalde in de finales twee keer een zevende plek en een keer een zesde plek, prima voor de eerste keer! Uiteindelijk na een hele lange dag de prijsuitreiking: ik kreeg de beker die behoort bij een derde plek in het eindklassement van de DTC en Max kreeg een standaard en een t-shirt voor zijn prestatie. Als klap op de vuurpijl wonnen we nog een jaarabonnement op de M-auto tijdens de verloting, heel erg leuk!! Al met al een heel gezellig weekend, dat we afsloten met de campinggangers met een tussenstop bij de McDonalds op de terugweg. Uiteindelijk om negen uur pas thuis, en compleet uitgeput!
Mijn zoon en ik hebben echt genoten dit weekend!! Vooral met de campinggangers Marten, Denise, Chantal en Andre was het heel gezellig!! En dat ondanks het noodweer. Max heeft al aangegeven volgend jaar weer mee te willen doen!! Mijn dank gaat tenslotte uit naar de DTC-organisatie (Michael, Ted en Vincent van Rapid Hobby Import) en naar alle mensen van de Baanbrekers!
Mvg
Marcel