TamiyaCup Finale Belgie-Nederland

Zo, dat was een lang, vermoeiend maar ook heel leuk weekend! Na het voetballen op de zaterdagochtend met mijn zoon Max zaterdag rond de middag samen met hem naar Rucphen gereden, we zouden met de tent bij het circuit overnachten. Ik zou aan de F1 meedoen, mijn zoon met de Fighterbuggy's (voor het eerst). Op het circuit aangekomen konden we de tent nog niet neerzetten, dus eerst maar even gaan trainen. Daarna kwamen Marten met zijn kids en Andre, en hebben we drie tenten opgezet. Na nog wat gereden te hebben, hebben we in de avond van een heerlijke barbeque genoten (bedankt Andre!!), en nadat we genoten hadden van de bliksem die in de lucht was te zien brak het echte noodweer los. Nadat we in de pits voor de centimetersgrote hagelstenen geschuild hadden, zijn we toch de tent maar ingegaan, en die was wonderwel nog droog!

Na een korte nacht begon voor ons de wedstrijddag al om zeven uur. Opgestaan, even wat gegeten en meteen de spullen klaargezet om even te trainen. Max reed voor het eerst op een circuit met een buggy (7 jaar), en dat ging best goed. Mijn F1 lag ook aardig. Daarna de hele dag druk geweest om de twee auto's klaar te maken, te rijden, baaninzetten etc. Ging allemaal goed. Ik kwalificeerde me in de F1 als derde en Max bij de buggy's als zesde. Tijdens de eerste twee finales ging het redelijk met de F1, derde en vierde. Tijdens de derde finale ging de auto super, maar in de laatste finale vloog de auto door een raceincident met Michael meerdere keren over de kop en schoot de akku uit het lood. Resultaat een zesde plek, en helaas geen podium. Max haalde in de finales twee keer een zevende plek en een keer een zesde plek, prima voor de eerste keer! Uiteindelijk na een hele lange dag de prijsuitreiking: ik kreeg de beker die behoort bij een derde plek in het eindklassement van de DTC en Max kreeg een standaard en een t-shirt voor zijn prestatie. Als klap op de vuurpijl wonnen we nog een jaarabonnement op de M-auto tijdens de verloting, heel erg leuk!! Al met al een heel gezellig weekend, dat we afsloten met de campinggangers met een tussenstop bij de McDonalds op de terugweg. Uiteindelijk om negen uur pas thuis, en compleet uitgeput!

Mijn zoon en ik hebben echt genoten dit weekend!! Vooral met de campinggangers Marten, Denise, Chantal en Andre was het heel gezellig!! En dat ondanks het noodweer. Max heeft al aangegeven volgend jaar weer mee te willen doen!! Mijn dank gaat tenslotte uit naar de DTC-organisatie (Michael, Ted en Vincent van Rapid Hobby Import) en naar alle mensen van de Baanbrekers!

Mvg
Marcel

Er waren dit weekend veel mensen die foto's hebben gemaakt. Zijn deze foto's nog ergens op internet geplaatst? In ben wel benieuwd..

Groet,
Marcel

Superleuke foto's. Grappig om te zien dat mijn jongste de zender over de reling vasthoudt..

Wij vonden het super leuk om mee te doen de laatste 2wedstrijden. Ik zat zelf zomaar in de a finale met de f1. Op de natte baan had ik echter niks te zoeken ondanks de geleende banden van Michael (nogmaals dank!).

Ik vond het ook erg leuk om te zien hoe de kids met elkaar omgingen.

Tot volgend jaar!

Marco, wouter en marijn.

Frans en Ernst, bedankt voor de prachtige foto's!!

Ik vond het ook heel leuk om te zien hoe de kinderen zich met elkaar vermaakt hebben.

Mvg,
Marcel

Zaterdag na een lange rit aangekomen, tent opgezet en een paar rondjes op de baan gereden. Op dat moment vond ik de grip al niet geweldig, achterkant brak steeds uit. Met het idee: “dat zullen de anderen ook wel hebben” maar toegegeven aan het ‘gezeur’ van de kids. Die wilden ook graag trainen ;-) ’s Avonds lekker aan de barbecue, kan alleen maar zeggen: Andre, TOP!
Na een stormachtige avond, toch redelijk geslapen (wordt eigenlijk te oud en stijf voor dat kamperen, maar het is zo gezellig en de kids vinden het geweldig!) ’s Morgens rustig aan wakker geworden en de spulletjes neergezet: laat de anderen maar trainen. Toen had ik al in de gaten dat niet iedereen last had van uitbrekende achterkant. Denise zat samen met Chantal in de juniorklasse. Denise als enige met een ‘geleende’ TT-01 (geheel reglementair) ik had er toch echt meer verwacht. Maar dat was niet leuk voor allen. Haar rondetijden waren bijna 5 seconde sneller, maar moest te veel uitwijken. Dus voor serie 2 maar georganiseerd dat zij naar de Stock mocht. Zelf had ik het de eerste heat ook meteen zwaar. Zelf had ik niet het idee dat ik goed had gereden en zoals gezegd was ik een van de weinige met uitbrekende auto.

Serie twee liep helemaal fout. Dacht dat Denise al moest starten en plaatste gehaast de accu. Gelukkig was ze nog niet aan de beurt, maar voor de start van haar heat, kwam ik tot de conclusie dat ik de accu had omgepoold, met als gevolg dat de regelaar niets meer deed. Snel een andere regelaar geplaatst, maar voordat we deze ingeregeld hadden, was de heat al ten einde… Gelukkig was de wedstrijdleiding zo sportief in te delen voor de finale op de uitslag van heat 1 (tussen de Fighters)

Tweede serie voor mij toch maar zachtere banden, maar dat was rampzalig! Auto brak nu alleen maar uit. Dus de heat verknald en geen idee of ik überhaupt wel in de A-finale zou komen. Ook te druk met de dames en geen uitslag gezien… Chantal reed gewoon lekker haar rondjes. Moest af en toe wel helpen. Ze had de grootste lol, dus wat wil een vader nog meer!

Gelukkig had ik me nog net op de 9de plek in de A-Finale geplaatst. Intussen had het geregend en konden we laten zien dat de Schaake’s echte regenrijders zijn: Denise haalde in de B-Finale de overwinning met een strak gereden finale! Chantal ging ook keurig rond en finishte als 6de. Ik moest vanaf achteren door het hele slippende veld heen worstelen. Alleen Marcel en Roy konden hetzelfde tempo rijden als mij. In de laatste ronde kon ik nog net de eerste plaats inpikken van Roy, dus dat was een goed begin!

2de finale was voor mij helaas droog. Toch maar wat aan de banden en T-bar gedaan. Waarom deed ik dat niet eerder! Probleem geheel verdwenen en ook nu al snel door het veld naar voren gereden. Door een fout het gras in gereden, wat mij de aansluiting tot Erik-Jan en Michael kostte, maar met een 3de plek was ik al super tevreden. Denise ging haast moeiteloos als 2de over de finish. De laatste finale ging haast nog beter, maar dan merk je toch dat een 9de startplaats veel tijd kost en ook nu weer de top 2 (Paul en Michael) op enkele seconden voor mij moest laten, ook nu weer een 3de plaats, waardoor ik toch 2de over-all kon worden. Prima resultaat, al zeg ik dat zelf ;-) Denise maakte vlak voor het einde een foutje in haar finale, waardoor ze nipt de 2de plaats moest afgeven. Toch had ze punten genoeg om als eerste in de einduitslag van de B-Finale te eindigen.

We hebben dus weer een geweldig weekend gehad! De gehele organisatie onze grootste dank dat ze dit mogelijk hebben gemaakt! Op naar het volgende seizoen!!

Gelukkig hebben we de foto's nog! Zien er goed uit heren!

Back