TamiyaCup Finale Belgie-Nederland

Zijn de DTC motoren aanwezig in Rucphen?

Anders heb ik geen motor.

(dacht tot voor kort dat Rucphen de laatste wedstrijd in de DTC was)

@Ted,

Als je er bent kun je dan de LiPozak meenemen voor me?

Zijn de DTC motoren aanwezig in Rucphen?

Anders heb ik geen motor.

(dacht tot voor kort dat Rucphen de laatste wedstrijd in de DTC was)

@Ted,

Als je er bent kun je dan de LiPozak meenemen voor me?

We nemen alle (DTC) motoren mee naar Rucphen.
We zullen ook nieuwe motoren meenemen voor de mensen die een nieuwe willen of nodig hebben.

Grt,
Michael

We hebben 77 deelnemers wat zeker een zeer leuk aantal is :)!

Zaterdag geven ze gewoon zeer goed weer en hopelijk trekt dit door tot zondag! Dit zal echt nog eens een leuk weekend worden.

Heb zelf al zolang niet meer gereden en ik kan gewoon niet wachten ;).

Zow:cool:

Vandaag TC body( Subaru Legacy B4 van Tamiya) binnen gekregen en van een kleurtje voorzien.
De F1tjes klaar gemaakt, maar moet nu een keuze maken....:confused::confused:
Ga ik met de oude vertrouwde F103 rijden of met de F104W??
Keuzes keuzes keuzes;)
Nu nog maar hopen dat mijn motor morgen word afgeleverd, anders is het alleen F1 voor mij

Mvg roy
j
full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er goed uit Roy.

Mijn jongens gaan ook weer mee, Wouter met zijn eigen buggy en marijn met de leenbuggy's'(top dat dit weer geregeld is:D).

Ik zou graag wat tips krijgen voor een goede basisafstelling a.s. zondag voor mijn F103. Als er iemand is die mij een beetje wilt hebben hoor ik dat graag.

Tot zondag!

Groet,
Marco

De F1tjes klaar gemaakt, maar moet nu een keuze maken....:confused::confused:
Ga ik met de oude vertrouwde F103 rijden of met de F104W??
Keuzes keuzes keuzes;)

Er staat nergens in het reglement dat je niet met een "regenauto" of met een "sparecar" mag rijden, ook niet dat je tijdens de race niet mag wissellen!!

Tja tips voor een goed rijdende F1:cool:
Dit is ook een beetje afhankelijk van je rijstijl.
Ik zeg begin met een combi banden van 30 achter en 40 voor.
Zorg dat de auto voor wat lager staat als achter.
Begin met 300 olie in de shock met de rode Tamiya veer.
Doe een drupje olie op je kingpins om deze ook soepel te laten werken.
Zorg dat je de motor niet "over geared" , dit zorgt er namelijk voor dat hij alleen maar warm word en je gaat snelheid verliezen.
Wat ik heb begrepen is een rollout van 50 ok voor Rucphen.
Voor de rest zal je Paul,Marten en Michael moeten vragen.
Dit zijn dacht ik de F1 goeroes:cool:;)

mvg Roy

Mijn jongens gaan ook weer mee, Wouter met zijn eigen buggy en marijn met de leenbuggy's'(top dat dit weer geregeld is:D).

Ik zou graag wat tips krijgen voor een goede basisafstelling a.s. zondag voor mijn F103. Als er iemand is die mij een beetje wilt hebben hoor ik dat graag.

Tot zondag!

Groet,
Marco

Wie weet een goede start FDR voor de Tamiya 12T sensorless motor voor op rucphen?
Hen totaal geen ervaring met deze motor en wil hem niet meteen de eerste heat slopen.

mvg Roy

Wie weet een goede start FDR voor de Tamiya 12T sensorless motor voor op rucphen?
Hen totaal geen ervaring met deze motor en wil hem niet meteen de eerste heat slopen.

mvg Roy

Volgens mij was het tussen de 5,5 en 6,0.
Het is voor mij ook al weer een tijdje geleden dat ik met de 12T heb gereden ;)

Grt,
Michael

Tot zondag!

Groet,
Marco

Hoi Marco,

Gebruik de basis setup van Roy.
Als je nog vragen hebt kom gerust morgen even bij me langs.

Grt,
michael

PFttttttttttttttttttttt 06:20 uur en een ontbijt naar binnen aan het werken.
Jesus wat is het vroeg:???::wink:
OP naar Rucphen.

mvg Roy

Ben ook al wakker, even wassen eten en dan rustig op weg.

(Ben vroeger wakker dan mijn wekker zou afgaan :rolleyes:)

Ben benieuwd of Marten in zijn auto geslapen heeft vanwege het weer.

Tot zo!

Laatst bewerkt door een moderator:
Met pijn in de benen en voeten weer thuis :).

Was weer een geslaagde dag alleen was het voor mij slipschool de baanbrekers.

Roy, weer bedankt voor de adviezen en het lenen van zaken! (en het afdraaien van de banden)

Zeer mooie baan alleen spekglad.

Exact wat ik ben geworden weet ik niet.
Neem aan dat de resultaten nog wel online komen te staan:cool:
TC was wat minder vandaag nadat ik tijdens wat test rondjes op een uit het gras terug op de baan kerende F1 was gebotst.
Ik kwam er pas na de kwalies achter dat door deze aanvaring een spoolcup was kapot gegaan en ik maar 3wiel aandrijving had:2gunfire::2gunfire:
Nadat ik dit gefixed had net voor de finales was de auto zo anders als eerder op de dag dat ik alleen een laatste finale een beetje lekker heb kunnen rijden.
Ik ben in ieder geval geen laatste geworden in de TC na als 10de gestart te zijn in de A finale.
F1 ging wat beter na wat wisselvallige kwalificaties.
Als 6e gestart in de A finale en we de eerst finale onder natte omstandigheden zijn gestart, ben ik door constand en rustig te rijden op de spekgladde baan na een aantal rondjes op de eerste plek gekomen.
Dit was mede te danken aan Marten zijn geleende banden( @Marten...Many many thanks:wink::banana::D )
In de laatste ronde net voordat we het rechte stuk op kwamen deed Marten een gewaagde poging mij in te halen, wat ook lukte(mopper.. volgende keer gewoon door dicht gooien) en is hij daardoor met een voorsprong van ongeveer een meter eerste geworden.
De 2e finale werd meteen bij de start voor bij een drama.
Het was erg rommelig maar was net door de puinzoon door en lag 4e tot ik een tik kreeg en daardoor in het gras kwam te staan.
Mede dank zij een paar met elkaar lullende baaninzetters werd mijn auto pas terug op de baan gezet toen de eerste mensen mij al op een ronde wilde zetten.
Na als laatste weer op de baan terug gekomen te zijn, alles uit de kast gereden maar meer als een 7de plek zat er helaas niet in.
De derde finale gebeurde bijna het zelfde als de 2e met dit verschil dat ik redelijk op tijd weer in werd gezet en ik ook nog wat tijd goed heb kunnen maken.
Exacte uitslag van de derde finale weet ik helaas niet daar deze voor zo ver ik weet niet is opgehangen.
Bij deze wil ik Michael,Marten en Marcel feliciteren met het behalen van de 1ste,2e en 3e plek.
Al met al hebben we mazzel gehad met het weer en was het voor mij in de F1 klasse een erg leuke dag.
In de TC helaas wat minder maar ook dit kan gebeuren als je 2 klasses rijd.

mvg Roy

Laatst bewerkt:
Back