Tamiyacup Nederland 2016

Ik gebruik de carbon reinforced (Tamiya #900061) fusees op mijn TT-02 (zijn die van de drift versie), deze zijn veel steviger dan de normale kunstof versies. Ik heb ook de alu fusees maar wat @sleenad zegt, dan breekt er elders wel weer wat af. Vanaf Lelystad ben ik met de carbon reinforced gaan rijden en dat bevalt me prima.

ehh hugo
dit jaar eerste wedstrijd in vianen voor mij twee keer........:(

En de rest van de 7 races? Op die (voor mijn doen) krappe indoor baan reed ik ook alles stuk tegen de boarding. En op Lelystad, daar maak ik de mooiste sprongen.

Hugo

Laatst bewerkt:
Overigens denk ik, gezien de top 10 van de Top Stock vorig jaar, dat als je voor de knikkers mee wilt doen een TT-02 toch wel de juiste keuze is.
Niet goed opgelet Hugo.....Michel, Martijn en Bram (top 3) reden met TT01....er is maar 1 wedstrijd gewonnen door een tt02 dat was in Gouda...maar die jongen was briljant...:thumbsup:

Echt waar? Heb ik idd verkeerd gezien / onthouden. Rest slechts de vraag, reden zij met alu of plastic voorfusees? ;)

Dank voor de correctie,

Hugo

Zijn allemaal erkende "plastic" rijders. Ze kunnen allemaal een potje sturen, dus die maken zich niet druk.

uh nee Michel van der velde heeft het hele seizoen met aluminium stuurblokken gereden mede omdat hij ook problemen had met stuurblokken die braken zowel met een crash als met in en uit schroeven.
Ook hij vind dat het oneerlijk is dat de tt02 wel alluminium stuurblokken mag gebruiken en een tt01 niet , dan ga je in 1 klasse onderscheid maken.
Sorry maar ik snap niet waarom dat niet word vrijgegeven ,en de mensen die met plastic willen rijden veel plezier.
ik gebruik een heleboel dingen niet op mijn auto die mogen maar die stuurblokken zijn echt nodig.

Ik ga de eerste wedstrijd niet, ik vind het een beetje te ver rijden (1.45u) en wat ik van de baan heb gezien vind ik dat niet de moeite waard. Wel leuk dat de AMCA er bij zit, ik had het al wat in de wandelgangen vernomen en dit is een redelijke thuis wedstrijd voor mij.

Ik was van plan dit seizoen 2 klassen te gaan rijden maar hou het lekker bij de Top Stock. Mijn auto is er al helemaal klaar voor, ben ook al lekker bij MRC aan het rijden.

Even een reactie op deze post, ik ben er afgelopen zondag samen met Eric Mulder geweest.
Ik moet zeggen dat het wel een uitdagende baan is, hier en daar een beetje smal voor de 1:10.
Het is een technische baan waar je moet kunnen doseren op het gas.
Maar wij hebben daar beiden 500 rondjes gereden zonder problemen, dus om nu te zeggen dat je het een baan vind die niet de moeite waard is op basis van een paar foto's.:hammer:
Ik vind dat een beetje te kort door de bocht.:):)
Verder vind ik je eerste post over het nieuwe seizoen prima opgezet.:koud:
Groet, Joop Voorn.

Ik snap je punt hoor Joop! Maar bij mij was het meer de combinatie van ver rijden en de foto's (en indrukken die ik heb gehoord) van de baan, ik vind het dan niet de moeite om er heen te rijden. Maar die mening is puur persoonlijk natuurlijk..

Nee, meer voor het algemeen in de weg rijden. Ik ga dat nu in de F1 doen, dan kan jij die taak in de Top Stock van me overnemen.

Hugo

F1 heb ik ook over getwijfelt maar vind het lastig, dus dat hebben we maar even aan de kant geschoven. Hoop het aankomend seizoen wel wat beter te doen dan enkel in de weg rijden in de Top Stock, hoop toch wel een paar keer op een A-finale..

Even over de banden in de F1, naast de Tamiya banden zijn ook Ride voorgelijmde sets toegestaan. De 26030/26031 is volop verkrijgbaar, de 26022/26023 kon ik niet vinden. Michel adviseerde me om ook niet verder meer te zoeken, de 30/31 zijn de opvolgers van de 22/23. Je hoeft dus niet naar de 22/23 sets te zoeken, zoals ik dit weekend gedaan heb.

Hugo

Back