Tamiyacup TW klasse

Hallo, ik heb een paar jaar geleden 2 seizoenen gereden in de Top Stock klasse van de Tamiyacup. Ongelofelijk veel plezier aan beleefd. Door omstandigheden heb ik de afgelopen 4 jaar niet gereden. Nu wil ik het racen weer op gaan pakken en denk ik aan mee te gaan doen in de TW klasse van de Tamiyacup. Volgens de reglementen kun je met een aantal chassis meedoen:
- TA05 / TA06 / TA07
- TB04 / TB05
- XV01 / FF03
- TT01 / TT02

Nu ben ik heel benieuwd wie er ervaring heeft in deze klasse en zijn ervaringen wil delen. Ben erg benieuwd naar wat het beste keuze is voor chassis om aan deze klasse mee te doen. Wat zou jij aanbevelen, welke hopups zou je aanbevelen daarbij en waarom deze aanbevelingen?

De TA series komen het dichtst bij de betere raceauto's. door hun snaar aandrijving

Rick,
ga anders weer even bij MBC de Sluis langs, er zijn nu diversen leden die in de TW meerijden zoals Alex, Patrick, Leon.

Hoi Jan, dat is even geleden. Hoe is het? Rij jij nog de Tamiya Cup? Doe je volgend jaar weer/nog mee? Rij jij nog op Gouda?
Ik heb inmiddels besloten weer te starten in de Top Stock klasse. Ik heb nog een hoop (opnieuw) te leren en was nog lang niet aan de top toen ik stopte dus volgens mij heeft TW klasse dan ook geen zin. Bovendien kan ik dan ook andere wedstrijden rijden op de club in de stock klasse, iets wat met de TW wat lastiger gaat. Dus volgend jaar ben ik in de TS klasse te vinden. Inmiddels een nieuwe TT02R aangeschaft met diverse hop-ups die ik de komende weken in elkaar ga zetten. Nog even aan de slag om ook een mooie body te maken en ik kan naar Vianen (of nog buiten als het nog wat mooi weer is tegen die tijd) en dan weer lekker oefenen. Hoor graag hoe het met jou is. Groeten, Rick

Rick,
nee ik rij geen TC meer en ook op Gouda rij ik eigenlijk niet meer......
wat momenteel populair is is de topstock, de GT (12 turns Carson motoren) en de racetrucks op basis van de TT-01 chassis
de eerste twee worden ook op Gouda gereden tijdens de clubwedstrijden en de vrijdagavond competitie welke bv a.s. vrijdag 9 Augustus weer word vereden (aanvang 19.00 uur)

misschien kan je vrijdagavond even gaan kijken

Back