Tandwielen los maken

• Topicstarter Topicstarter robheid
  • Startdatum Startdatum
R

robheid

Guest
Hoe kan ik de tandwielen van een Marder los krijgen. Moeten ze na het losdraaien van de twee inbusjes gewoon eraf komen of moet je een klein beetje geweld gebruiken?

Robert

als ze er zo niet af komen dan een beetje geweld gebruiken ( poulie trekker )

john

als je ze geborgd had met locktide of zo,dan kan je ze ook eerst even heet stoken dan laten ze ook los en als je de imbus dol draait kan je nog bison grip gebruiken

Welk tandwiel? Zitten er 4 op je auto, dus...

Soms zitten de tandwielen goed vast op de as, gebruik dan een smeermiddel om het vuil van de as te krijgen waardoor je tandwiel er weer makkelijk overheen glijdt...

Bedankt in elk geval maar nadat een klein beetje geweld niet hielp kreeg ik er 1 zelfs met erg veel geweld niet los. Kheb dus de hele boel moeten vervangen. En met de hele boel bedoel ik ook de hele boel. De hele aandrijflijn tussen de motor en de diff is vervangen. Vanwege de hitte was een lager zitting helemaal weggesmolten en ook één remplaatje zat helemaal in het kunststof weggesmoten.

Even ter info, ik heb gister een 2ehands marder gekocht die hier te koop stond. Blijkt toch iets meer mee aan de hand te zijn dan alleen de achterdraagarm en de voorfusee. En dat terwijl ik het meerdere malen aan hem gevraagd had. :cry:

Of hij wist het niet of ik ben genept. Daar wil ik niet over oordelen. Tis alleen jammer dat ik het niet van te voren wist. Had ik wat minder geboden. :wink:

Maar ja, na een extra investering van bijna 200,- heb ik net de eerste meters gereden. En wat een power zon ding. Helemaal te gek.

ik weet wie je bedoelt van de marder ;)
maar had je al gereden nadat je hem had gekocht.
of wou je gaan rijden en toen deed hij het niet ofzo.

greetz

Nee, ik had nog niet gereden. Had hem alleen maar gestart. Zonder een goede rem ga ik niet rijden en daarom moest het tandwiel los. Ding had een rem slag van hier tot tokio maar dat kwam natuurlijk doordat één remschoen in het kunststof zat gesmolten.

Robert

Ik koop ook geen tweedehands meer,ik heb inmiddels ervaren dat met de tweedehandsprijzen van FG's (die ik relatief hoog vind) je beter gelijk een nieuwe kan halen want ze mankeren allemaal wel wat.
Dat is ook niet zo raar want die dingen zijn nou eenmaal niet om in de kast te zetten :wink:

Daar hebbie achteraf gelijk in. Maar achteraf is een koe in zn kont kijken. :wink:

Maar als ik het tot drie maal toe aan iemand vraag of er nog zaken zijn aan en met die wagen dan verwacht ik dat hij dit soort zaken meld. Misschien wist hij niets over die ingesmolten remschoen maar wel over het feit dat hij erg slecht remde. Dat verbaast mij gewoon.

Wees gewoon eerlijk, hou je de meeste vrienden aan over. Zo nu kap er erover. Tis beurt en niks meer aan te doen en anders had mn vriendin het geld opgemaakt dus kwijt was ik het toch. hehehehehehe

toevallig ken ik deze jongen ook die deze marder heeft verkocht..
spreek hem elke dag....heeft er zelf maar een paar keer mee gereden en toen reed hij goed...ik denk dat hij het gewoon niet geweten heeft,dat durf ik zelfs met zekerheid te zeggen...verkoper heeft mij namelijk meerdere malen om onderdelen gevraagd en daar zat niets van het kapotte spul tussen...??????beetje raar he...want anders had hij ook wel om de betreffende onderdelen gevraagd..
maar goed,iedereen zijn eigen mening uiteraard...

het is trouwens wel dom van de koper om niet even te rijden :roll: :oops:
en goed kijken is het halve werk... :oops: :oops: :oops:

en als ik goed lees begrijp ik dat je je marder in de brand gestoken hebt door hem lekker warm te maken?
een aansteker is voldoende....duurt iets langer maar werkt prima...en anders een soldeerbout en de inbusschroef doen

:D :D :D :D :D

Het is jammer, maar als koper mag je, vind ik, ook wel wat beter opletten... Als je er weinig of geen verstand van hebt, neem dan iemand mee die dat wel heeft... Niet dat dat voor 100% voorkomt dat je een auto zonder problemen koopt...

Dat van die rem dat is een bekend probleem... zeker als er nog een kunstof aandrijfplaat op de auto zit... lagers worden wat slechter, gaan warmte produceren... rem loopt een beetje aan, boel wordt nog warmer... resultaat is een gesmolten aandrijfplaat...

Investeer daarom nu om die reden in een alu aandrijfplaat en zet er voor de zekerheid nieuwe lagers in, voorkom je dat het nog een keer gebeurd.

Waar moet ik naar kijken dan als de tandwielen gewoon niet los willen komen? Ik heb vervolgens een hoop stuk gemaakt daardoor. Beetje mijn fout.
Ik heb ook duidelijk gevraagd of er iets aan die wagen was. Dus het slechte remmen had hij moeten weten tenzij hij er nog nooit mee gereden had. Misschien niet de oorzaak maar wel het slechte remmen.

En rijden ging helaas niet want er zat geen electronica in. maar zoals ik ook al eerder zei ben ik niet boos, eerder teleurgesteld. Ik had het gewoon graag willen weten. En misschien is het ook deels mijn fout en had ik beter moeten kijken en moeten rijden. Maar ja tis nie anders.

En ik heb nu alles vervangen, nieuwe lagers, kunststof aandrijfplaat :roll:, verstevigde aandrijfas, nieuwe remmen. Hij is weer helemaal in orde. En ik zal nu gaan sparen voor een alu aandrijfplaat. hehehehehe

Robert

zal zelf ff reagern..

nee idd dat wist ik helemaal niet van rem. laatste keer ree ik offroad ermee.. en ik rij ZELF bijna zonder rem. Als ik het wist had ik het zeker gezegt! beter nog ik heb 2 alu. aandrijf platen erop gezet. als ik hem onroad had getest was het me meschien wel opgevallen ja. en dan ook alu aandrijf plaat er opgeknalt. Maar sorry, nee wis dit niet. Euhmm over testen? ik had je gezegt dat ik mijn 3pk er opkon zetten. maar daar ging je niet op in

sorry dak zonder hoofdletters typt, typte beetje erg snel.

joop kanon zei:
en als ik goed lees begrijp ik dat je je marder in de brand gestoken hebt door hem lekker warm te maken?
een aansteker is voldoende....duurt iets langer maar werkt prima...en anders een soldeerbout en de inbusschroef doen

Ehh waar staat dat dan? Zowel het lager van de koppelingshuis as en de remschoen waren in het kunstof gesmolten en niet doordat ik de boel warm gemaakt heb. Gewoon slijtage dus

DjangoT zei:
zal zelf even reagern..

nee idd dat wist ik helemaal niet van rem. laatste keer ree ik offroad ermee.. en ik rij ZELF bijna zonder rem. Als ik het wist had ik het zeker gezegt! beter nog ik heb 2 alu. aandrijf platen erop gezet. als ik hem onroad had getest was het me meschien wel opgevallen ja. en dan ook alu aandrijf plaat er opgeknalt. Maar sorry, nee wis dit niet. Euhmm over testen? ik had je gezegt dat ik mijn 3pk er opkon zetten. maar daar ging je niet op in

sorry dak zonder hoofdletters typt, typte beetje erg snel.

Ok, dat neem ik dan van je aan. Niks aan de hand behalve dat ik 200,- extra kosten heb moeten maken maar die jij vast wil delen. 8) 8) 8) 8)

ik deel niks :roll:

geld van de marder zit alweer op een andere bankrekening nr. :roll:

hahahha

en dat moeten jullie zelf maar uitvechten....... :P 8O :!: :P

Back