tandwielverhoudingen

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Dipp, 17 jun 2020.

  1. Dipp

    Dipp

    Lid geworden:
    15 jun 2020
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Maarssen
    Als echte "rooky" heb ik mijzelf a/ zoveel mogelijk proberen in te lezen, b/ zoveel mogelijk zelf te doen en evt aan te passen/ verbeteren. En c/ vragen en luisteren. Voor mijn TT-02 kit zonder motor (ik opteer voor de torque tuned Tamiya) en ook zonder tandwielen heb ik een vraag: Wat is de standaard tandwiel setup? bij de TT-02 (kaal, geen R/S, of wat dan ook Daarbij: wat zijn de gevolgen qua topspeed en acceleratie. Lijkt mij dat er vast wel ergens een schema rondhangt.
     
  2. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    232
    Ik zou beginnen met de standaard vertanding. Mocht je meer snelheid willen, zet je er een grotere pinion op. Gevolg is dat je torque lager wordt en je motor warmer wordt. Zie onder....

    Low Gear ( High Gear Ratio): Quicker Acceleration, Lower Top Speed

    Smallest pinion, largest spur gear.

    High Torque, Low RPM

    Quick, punchy acceleration, lower top speed.

    Less strain and heat on the motor and ESC

    Longer run times from a single charge


    High Gear (Low Gear Ratio): Higher Top Speed, Slower Acceleration

    Largest pinion, Smallest spur gear.

    Low Torque, High RPM

    Slower acceleration, higher top speed.

    More strain and heat on the motor and ESC

    Shorter run times from a single charge



     

Deel Deze Pagina