Tangelo pearl?

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af, is de verf genaamd "Tangelo pearl" tegen redelijke prijs in nederland tekoop als simpele lexaan spuitlak?

Als et mogenlijk is, wil ik mijn Tamiya Rising Storm in deze stijl spuiten:
4sema12a_f.jpg

Hallo,

Het lijkt erop dat je het over auto lak hebt ?... is het de naam van een kleur ?.. in ieder geval zal het heeeeel moeilijk worden !.. Verf voor lexaan moet het liefst een beetje flexibel blijven en de normale auto lak hoeft dat niet.

Het patroon en de kleuren hoeven natuurlijk geen probleem te zijn en omdat er tegenwoordig zo veel en mooie kleuren te koop zijn denk ik dat je heeeeeel dicht in de buurt van de afbeelding kan komen !

Groeten

Dat gewone spuitverf niet zo best werkt, ben ik al achter gekomen toen bij de eerste botsing de verf schilfers als een spoor achter mijn wagentje uit kruimelde. :lol: (Perongeluk verkeerde busje gepakt) Het is inderdaad de bedoeling dat et een beetje een latex achtig velletje wordt dat n beetje meebuigt met de kap.

De kleur is tangelo, en daar zit parelmoer in om et een diepe kleur te geven.

Deze auto is geheel in die kleur gespoten:
http://www.vetteweb.com/features/0410vet_docc5/

Het hoeft niet perse die specifieke kleur te zijn hoor, maar ik zoek iets wat een hele mooie diepe metallic oranje kleur heeft, en niet zomaar een platte speelgoed kleur. :) Das toch wel net iets anders dan fluor oranje of gewoon oranje vind ik. Het lijkt een beetje op flipflop verf maar dan met donker en licht oranje.

Welke verf zou jij nemen om zo dicht mogenlijk bij dit effect te komen? Bestaat er mischien pearl orange of metalic orange? Ik heb wat op de tamiya charts zitten kijken, maar daar zit geen bijzonder oranje bij eigenlijk, toch?

ik denk dat je het toch bij tamiya kleuren moet zoeken

PS-43 Translucent Orange
en PS-41 Bright Silver

de oranje is een niet dekkende kleur, blijft doorzichtig.
als je die eerst een aantal (dunne!!!) lagen spuit en daarna de bright silver erachter doet moet je een oranje metallic achtig effect krijgen

Of je moet bij andere merken kijken. Volgens mij hebben ze bij faskolor alle kleuren in pearl en metallic. Ook verkopen hun van die busjes met ''flake'' waardoor ze zelf in elke kleur een zwaar metallic effect kan maken.

Zelf gebruik ik verf van Faskolor.. en daarmee zijn zoveel combinaties mogelijk dat het bijna niet anders kan dan dicht in de buurt komen van die kleur.
Kijk maar eens naar de kleuren van Faskolor...

Back