Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
na het vliegen moet je eigenlijk je tank vullen (en weer legen) om alle uitlaatgassen eruit te drukken, dat is hetgene wat schadelijk is.
Ik vervang mijn tank slangetjes per 3 maanden. Dan zijn ze gaar.
er uit halen is niet zo'n punt.
De rubber randjes er uit halen. Dan gebruik ik een punttang als een soort wig. Ik druk de tank in met de "wig" zodat ik hem en uit kan trekken aan de zijkant zonder de nippel in het midden van de tank af te breken.
Vervangen is recht toe recht aan.
Ik gebruik een tiop van finnless door een klein stukje dikke tankslag over de dunne clunkline heen te shuiven aan twee kanten over de nippel en de klunk. Dit ipv een een tywrap er overheen.
Zo zit de klunkline een stuk strakker over de nippel heen.
Er in (het gevecht):
Er in op dezelfde manier.
Wig er tussen om de nippel te beschermen, schuif de tank er in, rubber en in pielen.
Dan de nippel weer aansluiten op de haedertank. JE KOMT ER NIET GOED BIJ !!!!
Eerst toch zo geprobeerd met punt tangetjes en pincetten maar dan ben ik meer dan 1 uur bezig en wordt ik kwaad :evil:
Nu haal ik alleen de skids en groundplate er af. 2 min werk.
Dan van onderen met een lange punttang de brandstofslang op de nippel schuiven. 1 min pielen. En weer in elkaar.
Nu valt het klusje wel mee. Het langste ben ik bezig met de tank rubbers tegenwoordig.
OK, ik probeer me wat duidelijker uit elkaar te drukken.
- Kijk naar de zijkant van de tank aan de carburateur zijde.
- De tank zit dan met een rubber ring in het frame.
- Haal eerst het rubber er uit, dan heb je een beetje speling tussen het frame en de tank.
- Brandstofslag van de maintank af halen met een tangetje.
- Als je nu de tank via dit gat in het frame er uit wil halen gaat dit niet.
- De tank blijft hangen op de nippel in het midden van de tank.
- Ondanks dat de rubber ring weg is past dit niet.
- Door de tank in te drukken aan de nippel zijde kan dit wel
- Dit indrukken doe ik met een wig, punttang, dikke schroevendraaier.
- Drukken zodat de nippel naar binnen wordt gedrukt, tegelijk tank er uit trekken
- Done.
Duidelijker zo ?
OK, ik probeer me wat duidelijker uit elkaar te drukken.
- Kijk naar de zijkant van de tank aan de carburateur zijde.
- De tank zit dan met een rubber ring in het frame.
- Haal eerst het rubber er uit, dan heb je een beetje speling tussen het frame en de tank.
- Brandstofslag van de maintank af halen met een tangetje.
- Als je nu de tank via dit gat in het frame er uit wil halen gaat dit niet.
- De tank blijft hangen op de nippel in het midden van de tank.
- Ondanks dat de rubber ring weg is past dit niet.
- Door de tank in te drukken aan de nippel zijde kan dit wel
- Dit indrukken doe ik met een wig, punttang, dikke schroevendraaier.
- Drukken zodat de nippel naar binnen wordt gedrukt, tegelijk tank er uit trekken
- Done.
Duidelijker zo ?