Tantalus goes molded

Tijdens de wedstrijd in Lawford waren Loet en ik zeer onder de indruk van Mike Stern en hoe hij met de XXlite vloog. Ik vond vorig jaar tijdens kerstmist in Malden al dat dit concept heel veel potentieel heeft maar nu weet ik het zeker....het wordt dus tijd voor een uiterst laffe Tantalus....het vleugel ontwerp is klaar en straks met het romp ontwerp aan de gang. Met dank aan Kristof voor deze paradigm shift :-) We gaan denk ik veel slanke DLGs zien in de toekomst...
Cheers

Bart


ik ben erg benieuwd naar het resultaat en wat jullie bevinden erover zijn..

succes

-kristof-
 
ik moet toch ook toegeven dat ik liever een brede vleugel zie...

maar ik denk dat in de brains van een competitie piloot het niet een kwestie is van schoonheid, maar van prestatie....

als de xxlite beter presteert dan de helios... dan neem je de xxlite....

als de dieët versie van de tantalus beter is.... dan moet loet ook op dieët!
 
toch wil ik loet wel een compliment geven voor zijn website.

heel mooi word er uitgelegd hoe je een dlg kan bouwen voor toch een redelijk betaalbare prijs en ik heb er heel wat van geleerd!

alleen de openingspagina.... zou je daar een foto van de dlg alleen of de dlg en jij MET kleren aan willen doen? ik neem aan dat veel mensen deze nuttige info missen door de openingspagina ;-)
 
Slanke Tantalus 8C with secret name

De openingsfoto blijft zoals hij is:D

t8cNONAMEcompletemodelstudy02.jpg


t8cnONAMEcompletemodelstudy01.jpg


t8cnONAMEcompletemodelstudy03.jpg
 
Loet

Mooie plaatjes :-) Gelijk maar de negatief mal frezen voor de romp ?
Zal het vanavond in Solidsnurks tekenen. Ik denk dat ik binnen 1000 mm blijf inclusief aansluiting voor de ballon. Cheers,

Bart
 
Tantalus Insipido

Bart en Loet,

ziet er mooi uit!
Hebben jullie een tekening hoe de componenten in de romp geplaatst worden?

Bas
 
Laatst bewerkt:
voorfrezen van de stabilomal

Het voorfrezen van de nieuwe stabilomal voor het nieuwe laffe model:D

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tantalusje

De nieuwe naam is voor de hand liggend : Tantalusje :thumbsup:
Loet's openingsfoto blijft behouden om de slankheid van de nieuwe vleugel te illustreren.
Het oud Nederlandse spreekwoord blijkt weer eens van toepassing (op mijzelf bedoel ik) : doe eens normaal man. Ik verlaat met deze positieve bijdrage de arena, vooraleer de moderator mij uit het Forum gooit.
God save the Queen en Freddie,

Yves

PS : wanneer gaan die German Open eindelijk open ? Zijn deelnemerslijst dateert van 17.03 pffff....
 
Bas,

Dank je, ik heb nog geen tekening hoe de componenten in de romp moeten komen, de servos voor de roelroeren komen in de vleugel en in de romp hoeft dus alleen nog maar de servo voor het hoogte roer. De romp neus is net zo als voor de brede tantali alleen 20mm korter.
Cheers

Bart
 
Bas,

Dank je, ik heb nog geen tekening hoe de componenten in de romp moeten komen, de servos voor de roelroeren komen in de vleugel en in de romp hoeft dus alleen nog maar de servo voor het hoogte roer. De romp neus is net zo als voor de brede tantali alleen 20mm korter.
Cheers

Bart
Bart, De servo,s in de vleugel? Word die Vleugel dan niet erg dik. Bij dit soort koordjes en de dunne profielen die bij deze reynoldsgetallen nodig zijn lijkt mij dat dat niet gaat passen.
 
Voor dit soort ontwerpen zou het mijn voorkeur hebben om de servo's in de romp te plaatsen.
Zoals Alex aangeeft zijn lage Reynoldsgetallen en een procentueel dik profiel geen goede combinatie en ook zijn er geen profielen beschikbaar die hiervoor ontworpen zijn (mijn inziens zouden dergelijke profielen voorzien moeten worden van turbulatoren).
Ander nadeel is dat de servo's verder naar achteren zitten en het toestel dus zwaarder wordt.
Als je de romp ontwerpt voor puur rudderless en gebruik maakt van wolfraam kun je waarschijnlijk wat smaller gaan dan de XXlite.

Bas
 
Back
Top