Waardoor de spanning oploopt en dan is het maar de vraag of de aangesloten elektronica, ontvanger/regelaars/servo's tegen de hogere spanning kunnen.
Maar motoren (Servo's) kunnen dat wel.
Vraag: hoe kunnen motoren en servo's spanning terug leveren?
Indien dit mogelijk is, dan:
- Bij 1 spanningsbron, Lipo kan de spanning toenemen door de terug geleverde spanning, energie. Onze besturingen van motoren en servo's zijn geen vier kwadranten besturing. waarbij je het opgewekte remvermogen kan terug sturen in het net, lees accu.
- Bij 2 spanningsbronnen, de veronderstelde opgewekte "reverse" spanning kan niet naar de beide Lipo's, daar in dat geval de diodes in sper staan.
Waarom denk je, dat ik een tantaalcondensator heb voorgesteld, deze heeft meerdere functies.
Aanvullend:
Door de lekstroom kan de "slechte" Lipo toch nooit hoger opgeladen worden dan de spanning van de "goede" lipo min de overgangsspanning.
In dit geval is de "goede" Lipo een spanningsbron en geen stroombron.
Dat de "slechte" Lipo wordt opgeladen met "worst case" 1A is volgens mij ook geen probleem, daar deze stroomsterkte ver onder de toelaatbare laadstroomsterkte ligt.
Wel opgemerkt, dat er energieverlies optreedt.
Nog een vraag:
De door de servo en door de motor opgewekte spanning, energie moet terug of via de elektronica van de servo of via de H-bridge in de regelaar.
Dus, hoe kan deze spanning terugkomen bij de Lipo?