taxi 2 (verkleint) probleempje

• Topicstarter Topicstarter Cutter
  • Startdatum Startdatum
C

Cutter

Guest
Beste modelbouwers,
Ik was vanmiddag aan het vliegen, en net na een onderbroken poging om te landen viel mn motor uit
gelukkig was de schade beperkt, en met 3 druppeltjes lijm te verhelpen, maar waar ik me het meeste zorgen om maakte was mn motor. Ik heb er een speed 480 in zitten, waar hij normaal heel leuk mee vliegt, maar bij de crash was de motor zo ontzettend heet, dat de soldeerpunten, waar de bedrading aan vast zat, volledig waren gesmolten. Er zat geen druppel tin meer op, dat lag allemaal op de motor, en in de romp.

Heeft iemand enig idee hoe dat gebeurt kan zijn?
Ik twijfel er namelijk aan of de motor uit is gevallen doordat de accu leeg was, of dat de bedrading los was geschoten....

Marc Groefsema

als de as krom is kan het zijn datde boel aanloopt en dus hoge stromen trekt

kan het er ook aan liggen dat de koolstofborstels op zijn? :roll:

Cutter zei:
kan het er ook aan liggen dat de koolstofborstels op zijn? :roll:

nee want dat resulteerd in een langzaam tot niet meer draaiende motor ... maar geen oververhitting.

bedankt, weet ik dat ook weer :)
ik ben vanmiddag even naar de modelbouw zaak geweest, en daar dachten ze dat ik er een te grote prop op heb.
Ik heb een 9 x 4.7 prop van Robbe op een spped 480 BB race. Bij een andere modelbouwzaak zeiden ze dat het geen probleem was.....

Een Robbe 480BB met een 9"x4.7" gaat wel, maar dan alleen met een vertraging van minsten 2:1 ..... direct aangedreven iets van een 4.7"x4.7" of "Günthertje", met een grotere prop heb je 100% "sloop-garantie" ..... ik weet niet welke modelbouwwinkel zo'n grote prop "adviseert", maar die hebben waarschijnlijk nog een hele berg van die 480's liggen (en willen die graag aan jou slijten)

ok bedankt!
maar even een vraagje over de vertraging, daar heb ik nl. nog niet echt ervaring mee. Neemt het trekvermogen van de motor+prop dan ook erg af?

Back