TBS Discovery project

De ecs van TBS zijn inderdaad niet zo goed als wordt beweert.
Heb twee sets van hun gehad, en zijn onbruikbaar. De een naar de ander fikte uit.
Ze hebben wel een goede service,heb al mijn geld terug gehad.

Is dat lang geleden? Want ik heb gelezen dat ze de ESC's gewijzigd zijn. Er kan een foute batch geweest zijn natuurlijk.

Is dat lang geleden? Want ik heb gelezen dat ze de ESC's gewijzigd zijn. Er kan een foute batch geweest zijn natuurlijk.

Nou, ik heb die longrange TBS en er alleen maar problemen mee. Al 2 regelaars stuk en een motor. Die regelaars waren de allernieuwste... Ik hoef ze niet meer. Is duur vliegen zo. Al 2 keer de aansluitingen motor/regelaar spontaan losgekomen tijdens vlucht. Dus soldeeraansluiting op regelaar laat spontaan los. Geen crash en draden hebben voldoende speling.
Moet dus op zoek naar nieuwe. Suggesties?

Dat was begin januari. .kan zijn dat het de eerste serie was.
maar ik heb er dan geen vertrouwen meer in als het achter elkaar gebeurt.

Nou, ik heb die longrange TBS en er alleen maar problemen mee. Al 2 regelaars stuk en een motor. Die regelaars waren de allernieuwste... Ik hoef ze niet meer. Is duur vliegen zo. Al 2 keer de aansluitingen motor/regelaar spontaan losgekomen tijdens vlucht. Dus soldeeraansluiting op regelaar laat spontaan los. Geen crash en draden hebben voldoende speling.
Moet dus op zoek naar nieuwe. Suggesties?

Ik vlieg de TBS met simonK regelaars en de stock dji motoren.
Voor een beginner een prima setup.
Ben je 100 euro goedkoper uit dan nu.
Komt nog bij de 100 euro die je uit kan sparen voor de camera, tel uit je winst.
Ben.

Ik gebruik de tbs regelaars ook niet meer vanwege de genoemde problemen. Ik gebruik op dit moment hk f30a regelaars die ik zelf flash met 2217q 880kv ipower motoren.

Nou, ik vind de TBS Discovery van TBS waanzinnig.
Dus daarover voor mij geen discussie.
De rest koop je gewoon ergens anders.
Ben.

Ik heb destijds volledig set bij hun gekocht, en nog geen problemen ervaren. Hoop dat dat zo blijft! Is er iets van een nieuwe batch?

Ben wel benieuwd naar het antwoord op mijn vraag waarom je kiest voor zo'n dure TBS camera.
Ben.

Simpel, de TBS 69 heeft de meeste beeldlijnen (690 vs 600 van de sony) en dat geeft het FPV vliegen net iets meer. Voor zo'n duur apparaat wil ik niet besparen op de camera.

Dat maakt geen wereld van verschil aangezien de resolutie van je bril of scherm toch niet hoger gaat dan 640x480. Volgens mij is het gewoon een superhad camera waar ze hun eigen firmware op hebben gezet. veel dingenzijn precies hetzelfde. Zelfs het "geheime" menu openen gebeurt op dezelfde manier.

Je kunt ook een pixim seawolf bestellen bij security 2000 is nagenoeg dezelfde camera. 70 euro.
Goed punt. Ga ik nazoeken.

Dat maakt geen wereld van verschil aangezien de resolutie van je bril of scherm toch niet hoger gaat dan 640x480.
Dat is in theorie zo, maar dan zouden 480 lijnen ook genoeg zijn. Ik ben van mening (correct me if i'm wrong) dat een betere resolutie aan de camera kant wel degelijk merkbaar aan de weergave kant, ook als dat sd resolutie is. (en helemaal met de dominator hd :p die mogelijk van de zomer uitkomt.)

dat klopt ook, maar het is allemaal analoog. ook al heb je een hd camera en hd videobril, dan zou je ook een digitale vtx moeten hebben die dit kan doorgeven. Maar de sony camera zit maar 40 beeldlijnen onder de maximale resolutie die nu haalbaar is. een 700tvl camera zit er 60 lijnen boven.. Ik geloof eerlijk gezegd dat je dat verschil niet ziet..
Ben wel benieuw wat een hd fpv set gaat kosten straks..

Ik heb destijds volledig set bij hun gekocht, en nog geen problemen ervaren. Hoop dat dat zo blijft! Is er iets van een nieuwe batch?

Ik heb het nog even nagezocht over de verschillende ESC's en dit gevonden op fpvlab: TBS DISCOVERY - New quadrocopter frame

tbsesc2.jpg

dat klopt ook, maar het is allemaal analoog. ook al heb je een hd camera en hd videobril, dan zou je ook een digitale vtx moeten hebben die dit kan doorgeven. Maar de sony camera zit maar 40 beeldlijnen onder de maximale resolutie die nu haalbaar is. een 700tvl camera zit er 60 lijnen boven.. Ik geloof eerlijk gezegd dat je dat verschil niet ziet..
Ben wel benieuw wat een hd fpv set gaat kosten straks..

Het aantal tvl wordt geteld over een breedte die gelijk is aan de hoogte van het beeld:Television lines - Wikipedia, the free encyclopedia

Dus op een beeldscherm van 640x480, formaat 4:3, zou maximaal 480 tvl getoond kunnen worden.
Voor FPV is volgens mij de resolutie niet het belangrijkst, maar vooral het contrast, kleurweergave en de manier waarop met belichting omgegaan wordt (zodat je ook nog wat ziet als je tegen de zon in vliegt).

Na het zien en horen van al dat multicopter geweld vanmiddag in Soest heb ik de knoop doorgehakt en het volgende besteld bij TBS:

TBS DISCOVERY (top / bottom plate) (1x)
750kV Motor & ESC Package
Upgrade to 900kV motors
Add Graupner 9x5 Props (2x CW, 2x CCW)
DJI Naza Flight Control
Include GPS Add-on
Scorpion battery velcro straps
TBS 69 FPV Camera
8x Servo Extensions for Receiver Mount
4x DJI Flamewheel Arms
TBS CORE installed

EzUHF 8ch Diversity Rx (1x)
2x 1/4 Wave Monopole UHF Antenna (Sander Style)
EzUHF Tx (1x)
NA-771 EzUHF Transmitter Antenna
Lawmate 2G4 Tx (stock) (1x)
Lawmate 2G4 Rx (stock) (1x)
Fatshark Dominator Video Glasses (1x)
Fatshark Diopter Adjustments for shortsighted users
Set Graupner E-Prop 9x5 (2x CW, 2x CCW) (1x)
DJI F450 Arms (4 pcs) (1x)
900kV Motor (1x)
30A DISCOVERY ESC (1x)
RF Tin Shield (1x)

De webshop word binnenkort naar HK verplaatst en dan wordt het duurder om in de EU te bezorgen. Op dit moment komen de (meeste) spullen nog uit Oostenrijk en Duitsland.
Er zijn nog twee producten in backorder maar die worden half maart verwacht. Ik heb enorm veel zin om deze set in elkaar te solderen en voorzichtig alle mogelijkheden te ontdekken. Nu nog een zender en batterijen, en tot die tijd blijf ik lekker oefenen met mijn H36 en FPV Ladybird.

Ik ben dan niet in Soest geweest vandaag, maar zie wel dat jij uit Amersfoort komt.. Dat wordt een keertje samen vliegen met de TBS.. ;-). (ik kom namelijk uit de buurt en vlieg in Vathorst regelmatig)..
Ik zag je al op het forum van TBS wat posten.. Europe, ik dacht, dat moet een hollander zijn... haha.

Welnu, ik heb zojuist ook een bestelling geplaatst.. Wel met 750kv motoren. Als die echt zo slecht presteren als men beweert, kan ik er altijd nog 1000kv NTM motoren op zetten. Die zitten reeds op mijn andere quad.

Ik ben benieuwd hoelang het duurt eer alles in huis is :yes:

Welnu, ik heb zojuist ook een bestelling geplaatst.. Wel met 750kv motoren. Als die echt zo slecht presteren als men beweert, kan ik er altijd nog 1000kv NTM motoren op zetten. Die zitten reeds op mijn andere quad.

Ik ben benieuwd hoelang het duurt eer alles in huis is :yes:

Welkom bij de club :eek: ! Nu komt het moeilijkste gedeelte.... Wachten.

Ik ben ook druk bezig met mijn TBS te bouwen. Wel weer een foutje gemaakt (printplaatbordje bovenop verkeerd om tja). Mooie kit hoor. Besteld in frankrijk trouwens en binnen 48 uur in huis (wachten is niet mijn sterkste kant..) TBS Discovery Quadcoptere - Fpv4ever Ben erg benieuwd hoe het vliegt. (Naza + GPS)

Back