Te koop Liddle twister

Te Koop ;Een Liddle Twister 2e Keus.
Dit model is samengesteld uit de aller eerste vleugel en stabilo en kielvlak.
De vleugel is 100% glad maar de het weefsel van de voorlijst is wat breed en een beetje rafelig onder de huid.(zie foto)
Ook is de vleugel 6 gr zwaarder dan mijn andere vleugels.
Bij het kielvlak is de deelnaad van de kevlarweefsels niet geheel evenweidig aan het scharnier.(zie foto)
Bij het stabilo is een kleine oneffenheid in de voorlijst weggeplamuurd.(moeilijk te zien op de foto.)
Al deze oneffenheden zijn puur optisch en doen niets af aan de prestaties van de kist.
Verder is alles ingebouwd . Roerhevels, aanstuurdraden , veertjes op hoogte en richting. Een servo plank en stuurstangen voor de ailerons worden ook meegeleverd.
Mits met Lipo gevlogen zal het model waarschijnlijk tussen 240 en 250 gr gaan wegen. Het model is voor rechtshandige gooiers. Kort om , een top kist voor de prijs van een tweedehandsje.
Dit alles voor de prijs van slechts 250 euro.
Bij meer liefhebbers word er geloot.

normal_lt22.jpg

normal_lt23.jpg

normal_lt24.jpg

normal_lt25.jpg

Jongens, niet allemaal tegelijk. :D :D :D :D
Het zusje van deze kist heeft vanmorgen weer verschillende vluchten gemaakt tussen 2 en 8.15 minuten en dat terwijl ik lang niet voluit kan gooien vanwege mijn rug. :cry:

Alex,
  1. Ik denk dat de meesten tegen de prijs opzien. Voor hetzelfde bedrag heb je een 'commercieel verkrijgbare' kist. En daarmee zeg ik niet dat die beter vliegen dan de LT
  2. Hoort deze posting niet (ook) in de rubriek 'Te koop, Vliegtuigen' thuis?
Neem hem mee tijdens de eerste F3K wedstrijd in Weert, grote kans dat je hem daar kwijtraakt.

Groeten, Leon

Ik durf wel te beweren dat het model NIET te duur is. Maar een kist ongezien kopen is verhaal 2. Ik neem hierbij een optie op het model maar wil hem graag eerst zien.

Waarom is 250 Euro niet te duur?

- een verzamelaar zou een hoop geven voor een uniek model
- de bouwer zit in het land en als er wat mee is maakt het dit wel makkelijk
- bedenk eens hoeveel uren er in dit model zitten
- wil je meedoen in de top moet je nog VEEL meer uitgeven

De vraag wil je in de top meedraaien, ja, wie niet? Kan je in de top meedraaien? Voor mij geldt: nee, maar een leuke subtopper zou ik op prijs stellen.

Je kunt je afvragen: waarom verkoopt hij het model? Waarschijnlijk omdat de opvolgers beter/mooier (weet ik wat nog meer) zijn.

Loet

Waarom verkoop ik ik hem?
Inmiddels heb ik drie modellen voorzien van apperatuur. langzaam maar zeker worden ze steeds strakker (optisch), maar ze zijn allemaal glad, hebben allemaal hetzelfde profiel en vliegen allemaal even goed. Ik weet zeker dat dat met deze kist niet anders is.
Ik ben in f3j in 1997 europees kampioen geworden, in 1999 was ik 2e , ik ben 2 maal Nederlands kampioen geworden,2 maal Holland glide gewonnen Een paar keer top tien plaatsen op WK's en dat allemaal met zelfgebouwde kisten tussen al het commerciele geweld. De kist die ik nu verkoop mag dan niet moeders mooiste zijn maar lelijk is hij zeker niet en mits in goede handen kan hij met de top mee. Ik heb geen cnc snijmachine, alle snijmallen worden met de hand gemaakten kernen met de hand gesneden.
Normaal betaal je voor een bouwpakket( 2 halve vleugels,een romp, een set staartvlakken plus kleindelen gemakkelijk 300 euro.
Deze kist is volledig af gemonteerd en binnen een paar uurtjes vliegklaar te maken. 250 euro is dan een koopje.

Alex,

Dat is niet verkeerd. Ik vind het ook niet veel geld voor een dergelijk model, maar ik ga er graag zelf
een maken. Aan materialen ben je al flink wat kwijt en als je dan nog je schaarse vrije tijd gaat rekenen....
idd EUR 250,- is een koopje....Ik denk dat je 'gewoon' de eerste F3K wedstrijd moet winnen...
dan staan de kopers waarschijnlijk in de rij....
Cheers

Bart

PM:
In principe gaat het model niet in de verkoop al kan het zijn dat ik er één of twee voor vrienden bouw. Voorlopig neem ik nog geen orders aan. Bovendien moeten eerst de kinderziektes er uit anders durf ik ze niet eens te verkopen.

Niets is zo veranderlijk als de mens nietwaar ? :wink: Ik neem ook aan dat het model geen of nauwelijks kinderziektes had :D

de materiaalverzamelaar zei:
Alex,

Bart

PM:
In principe gaat het model niet in de verkoop al kan het zijn dat ik er één of twee voor vrienden bouw. Voorlopig neem ik nog geen orders aan. Bovendien moeten eerst de kinderziektes er uit anders durf ik ze niet eens te verkopen.

Niets is zo veranderlijk als de mens nietwaar ? :wink: Ik neem ook aan dat het model geen of nauwelijks kinderziektes had :D

Het model is ook niet echt in de verkoop, ik had er gewoon een over.

Hier onder een copy uit een P.Btje die ik aan Loet Wakkerman gestuurd heb.

Hallo Loet,
ik word meer moe van mensen die vinden dat het model te duur is . Commerciele modelen worden meestal gebouwd vol met compromissen om tijd en geld te sparen. Mijn model is puur en alléén op prestatie gebouwd en precies zoals ik een model graag zie. Het is dat ik vanwege mijn rug op het moment niet kan werken dus spendeer ik wat meer tijd in de hobbykamer dan anders. Als ik de kosten en de tijd tegen elkaar wegstreep verdien ik er misschien nog 2 euro per uur aan. Lijkt me niet te veel gevraagd.

Mijn model is puur en alléén op prestatie gebouwd en precies zoals ik een model graag zie

Alex,

Vandaar dat ik er ook zelf een wil ontwerpen en bouwen. Ik bouw alleen niet zo snel als jij en ik heb ook
geen RC achtergrond, dus of mijn model zo goed wordt als de LT is afwachten. Heb je trouwens enig idee
wat de 'still air' tijd is van de LT ?
Cheers

Bart

de materiaalverzamelaar zei:
Heb je trouwens enig idee
wat de 'still air' tijd is van de LT ?
Cheers

Bart
Niet echt. ik heb nog nooit met echte stil air gevlogen maar 2 min moet makkelijk haalbaar zijn. De kist is ook nog niet echt goed uitgetrimd.
Dat duurt bij mij meestal wel een paar maanden voordat ik echt tevreden ben. Tijdens wedstrijden heb je niets aan stil air tijd.Er zit altijd beweging in de lucht dus een goede glijhoek is minstens zo belangrijk. Waar ik op dit moment meer mee bezig ben is uitzoeken hoe het model het beste gevlogen kan worden (klepstanden) en hoe zwaar bij welke wind.
Met kleppen omhoog komt het model sneller terug maar is ook sneller op de grond, Kleppen neutraal betekend langzamer terug (langere vlucht) maar niet percé meer hoogte over. Dat het model een hoop potentie heeft is wel zeker ,nu het alléén nog er uit halen. kwestie van veel vliegen dus . Op dit moment heb ik een nieuwe klaar met een dunner profiel (ag 47ct -o2) over de gehele vleugel. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om hiermee te vliegen dus resultaten heb ik niet. Het kan zowel een verbetering als een verslechtering zijn.

Alex,

Ik snap het. Klinkt allemaal zeer logisch. In de Vrije Vlucht geeft de still air tijd min of meer het
prestatieniveau van het model aan, vandaar dat wij dat vaak vragen. We hebben dan ook een model
voor de eerste thermiek vrije ronde en een ander model gedurende de dag als het thermisch is.
Toch denk ik dat wij onze modellen af stellen op minimale daalsnelheid ipv van beste glijhoek.
RC en dan het gebruik van kleppen geeft weer een heel andere dimensie aan het afstellen...
toch wel erg leuk dat DLG vliegen..
Cheers

Bart

Dus:
Hij is zeker niet te duur voor wat je ervoor krijgt. Ik denk alleen dat hij wel wat duur is voor de huidige nederlandse markt zegmaar. Het leeft hier (nog) niet echt. (begint gelukkig wel nu :) ). De meeste mensen die nu op zoek zijn naar een DLG zijn dus volgens mij op zoek naar een leuk betaalbaar beginnersmodel.

Verder blijken er toch ook gelukkig nog aardig wat mensen in dit wereldje te zijn die zelf bouwen leuk vinden (ik ook). Dat vind ik toch erg mooi om te zien. veel diversiteit :).

Maar zoals boven al werd gezegd. Als je 1 keer boven iedereen uit vliegt ben je hem zo kwijt denk ik...

he alex

ben zeer benieuwd naar de liddle twister
neem je hem mee naar zuidlaren morgen ??????
wij zijn er morgen ook bij met het vliegen, vandaar mijn vraag kan ik hem even goed bekijken :)

groeten arnold

Ik neem 'm morgen mee naar zuidlaren , 4 stuks waarvan 1 te koop. Ik moet je wel waarschuwen dat Loet wakkerman eerste keus heeft. Mocht die er van af zien ben jij de volgende.

Back