Te snelle mini-t ...

• Topicstarter Topicstarter brammeke
  • Startdatum Startdatum
B

brammeke

Guest
hey iedereen

heb sind een paar weken een occasie mini-tpro gekocht met een 9200kv brushless motortje erin .. dit werkte allemaal prima maar als ik nu een op straat wil gaan rijder en een volle gas geef vliegt hij als een zot voorbij..
en op het moment dat ik wil stoppen (achteruit rij) dan begint hij over kop te gaan.. heb dus al wat onderdelen mogen herstellen..

Dus na een paar crashes ben ik een beetje rustiger gaan remmen en dat lukt wel maar het duurde wel zo een 10meter tegendat ik hem stil staande kreeg zonder overkop te gaan ...en dat is wel niet zo handig als er een auto aan komt gereden ..

Ik dacht aan een andere auto... ik zou aan een mini quake kunnen geraken met 4wd .. maar nu vraag ik mij af is dit een goede auto voor brusless set en zou ik beter kunnen remmen met een 4wd autotje? Indien iemand nog andere autotjes weet die beter zijn om snel te rijden en ook nog snel te remmen ...
of iemand met ervaringen??
laat maar weten.

groetjes bram

Misschien wel een dom antwoord,maar ik zou gewoon minder hard gaan.
Of ergens rijden waar geen auto's voorbijrijden.
Mvg,

Lennert Es

1: wil je sneller remmen zonder over de kop te gaan dan MOET je je wagen lager afstellen (ophanging)
2: Miniquake is veels te hoog. Dat wordt 100 saltos voorover maken met die brushless motor.
3: je kan afhankelijk van je regelaar meestal instellen hoe hard je remt.. om te voor komen voorover te vliegen.. zet het iig nooit op 100%...
4: te snel bestaat niet...
5: inderdaad een dom antwoord.

1: wil je sneller remmen zonder over de kop te gaan dan MOET je je wagen lager afstellen (ophanging)
2: Miniquake is veels te hoog. Dat wordt 100 saltos voorover maken met die brushless motor.
3: je kan afhankelijk van je regelaar meestal instellen hoe hard je remt.. om te voor komen voorover te vliegen.. zet het iig nooit op 100%...
4: te snel bestaat niet...
5: inderdaad een dom antwoord.

ja mijn regelaar instellen lukt denk ik ook niet heb namelijk geen boekje erbij gekregen toen ik die kocht dus.. en ik zal miss ook al eens beginnen met ophanging lager aftestellen...

bedankt ...

Misschien wel een dom antwoord,maar ik zou gewoon minder hard gaan.
Of ergens rijden waar geen auto's voorbijrijden.
Mvg,

Lennert Es

Ja is wel moeilijk om bij mij in de buurt een weg te vinden die niet te ver ligt en weinig auto's rijden spijtig genoeg..

tja je hebt altijd nog zoiets als internet? google?
welke regelaar heb je.. ''misschien'' kan je de handleiding downen? Pdf?

tja je hebt altijd nog zoiets als internet? google?
welke regelaar heb je.. ''misschien'' kan je de handleiding downen? Pdf?

Mini Tazer Brushless Fwd/Rev ESC
dit is men regelaar ben eens aan het zoeken ... voor handleiding ..

had juist ook gevonden .. alleen spijtig dat ook altijd engels is maarja..

Ach gossie toch..

In ieder geval ik heb het even geskimmed en je hebt helaas pech.

Ik zou maar gaan afstellen.

Hoogte is dus een enorm verschil.
Je kan ook met de shocks gaan spelen, zachte voorschocks vangen die remklap op.
Precies hetzelfde als dat je met stevige achtershocks veel wheelies trekt..
Stevige voor shocks betekent makkelijk voorover over de kop bij remmen en dus ook makkelijker wheelies bij achteruit rijden.

Begrijp je me of typ ik te vaag? :P

Haal dan een tammere motor op zoals een Graupner inline 300 of een mamba 5400 motortje.

ik heb bijv een 2438 5000kv motor met 2.3mm as?
Of een 2435 4400kv motor met 2mm as.

Beide sensorless

Koop je een LRP Shark, de buggy versie. Deze heeft een wegligging, echt super! Deze is ook 4WD, wat bijeen 1:18 IMO een must have is.

of even de zender goed afstellen dat je bij achteruit niet gelijk "volgas" gaat

bv dmv exponential:cool:

ohja , rij zelf ook nog met een X-ray M18MT omgebouwd naar T met een brushless setje erin van Hi-models(30A) gaat als een kanon , wel dunnere olie in de schokbrekers aan de voorzijde, en andere tandwiel verhouding erop.Tis geen 1:10 of 1:8 mar op een redelijke vlakke ondergroend gaat het prima.......

Laatst bewerkt:
Ach gossie toch..

In ieder geval ik heb het even geskimmed en je hebt helaas pech.

Ik zou maar gaan afstellen.

Hoogte is dus een enorm verschil.
Je kan ook met de shocks gaan spelen, zachte voorschocks vangen die remklap op.
Precies hetzelfde als dat je met stevige achtershocks veel wheelies trekt..
Stevige voor shocks betekent makkelijk voorover over de kop bij remmen en dus ook makkelijker wheelies bij achteruit rijden.

Begrijp je me of typ ik te vaag? :P

hey

ja heb ondertussen al wat zitten prutsen aan mijn auto ...
maar zoek nu eigelijk een site waar je een beschrijving krijgt of tips om
je auto perfect af te stellen (idien er een is ...) dus als je een weet
mag je me altijd de link geven van die site...

en een andere ..minder snelle motor opzetten zoals Chronoholic en Roelof zeggen zou ik eigelijk niet zo graag willen doen .. wil namelijk wel eens de kick hebben om mijn auto'tje zo volle vaart zien te gaan .. :p

of Byte zij een LRP kopen .. had daar eigelijk al aan gedacht zou dit wel liefst occasie kopen .. ik kijk wel altijd of er auto's te koop staan dus mischien ooit wel eens een LRP dan zal ik toch proberen die te kopen ( en dan hoopen dat mijn probleem daarmee verbeterd hé...

in ieder geval nog eens bedankt voor alle reacties .. heb al weer veel geleerd vandaag :p
groetjes bram

ps:voor mensen die een mini-t zoeken of hebben en er een nodig hebben voor reserve onderdelen ... kverkoop nog 2 defecte .. 1 mini-t pro met alluminium onderdelen en een gewone mini-t met elektronica .. voor meer info gewoon even pb'tje sturen..

tjee te snel.
normaal gaan ze niet hard genoeg.

Rustigere motor er in zetten.
dan oefenen, heel veel oefenen.

Ik heb er ook ene gekocht via het forum hier, deze is voor mijn vrouw die ook nog nooit een rc auto gehad heeft.
OP 2s lipo is dit ding razend snel. Er zat ook een sneller motortje in. Ik heb nu het orginele motortje geplaatst en dit is veel fijner rijden. En de rijtijd is van 30 min naar bijna een uur gegaan!

Alleen waren de tandwielen in de gearbox aan vervanging toe, deze heb ik net besteld bij liquidrc.

Voor de rest een fijn autootje om te rijden.

Back