Te weinig ruimte voor ontvanger in zwever....

Hallo,
Ik heb een kleine zwever gekocht en nu heb ik te weinig ruimte om mijn ontvanger op een plaats te installeren om hem er weer uit te halen als ik met een ander model wil vliegen. De enige plek waar ik fatsoenlijk bij kan is wanneer ik hem op de accu van de motor plaats. Nou heb ik er nog niet zoveel verstand van, maar volgens mij is dit niet zo'n goede plaats i.v.m. storing. Aangezien ik niet voor elk model een nieuwe ontvanger met kristal wil aanschaffen hoop ik dat één van jullie een goeie tip heeft. Wie kan mij helpen?

Groeten,
Leen

Ik weet niet welke ontvanger je hebt, maar er bestaan toch micro uitvoeringen. Misschien kan je die er makkelijker in kwijt ?

Toch zou ik er wel voor gaan. Gewoon voor elk model eigen electronica. Het is misschien wel wat duurder maar je kan wel gewoon met elk model gaan vliegen.
Ook heb je grote kans dat je storing krijg omdat de stekkertje niet gemaakt zijn om elke keer in en uit elkaar te worden gehaald.
Oke als je een servo in de vleugel hebt moet je wel maar meestal gebruik je dan een verleng kabel die je uit elkaar trekt.
Zelf vind ik de construktie van de meeste ontvangers niet zo goed. Het zijn gewoon een paar pennetjes die op de print zijn gesoldeerd en dit is niet echt geschikt voor elke keer bewegen.

gr Remco

ook is het nogal eens mogelijk de behuizing eraf te halen en een krimpkousje erom te doen, scheelt ook in formaat.

Net als alle andere ontvangers 1.5 kilometer of zoiets, ik heb nog nooit last gehad van storing.
servo's zijn er trouwens ook goedkoop
Bert

Ik koop er altijd dymond ze zijn goedkoop en erg sterk.
Hiervoor kocht ik altijd hytec ,wel met metalen tandwielen
Bert

Leen,

De ontvanger op de accu gaat meestal wel goed. Gewoon plaatsen en een reikwijdte test doen met lopende motor. Belangrijker is dat de ontvanger een paar cm van de regelaar en motor verwijderd is, dit geeft meer storing.
Vergeet niet dat bij een BEC syseem (dus wanneer je geen aparte ontvangeraccu gebruikt) de massa van accu via de regelaar doorverbonden is naar de ontvanger, hoever je ze ook uit elkaar plaatst.

Groeten,
Gerben

Ja dat doen ze ook de dymond
Ik heb pas 9 grams servo's gekocht deze trekken 1.9 kilo op 1 cm.
het leuke is dat er in plaats van rubbertjes met koperen busjes
kunstof hoekjes bij zitten die kan je op de servo klikken waar normaal het rubber zit.
Dan kan je hem plat in de vleugel schroeven voor een dunne vleugel
Bert

Goed jongens, bedankt. Het ziet er dus naar uit dat wat extra ontvangers, kristallen en servo's onontbeerlijk zijn. Mooi idee voor onder de kerstboom dus.

Groeten,
Leen

Back