Te zwaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal,

Ik heb nog een vliegtuigje liggen waar ik nog aan moet beginnen met de electronica, maar ik weet niet goed wat nou wel en niet kan kwa gewicht.

Hier is et vliegtuigje:
Cito01.jpg

3 Kanaals (aileron, elevator, Throttle), met een spanwijdte van 70cm. en weegt zonder motor/accu/esc precies 100gram. Hij heeft ook vrij platte vleugeltjes.

Ik vroeg me dus af of ik mijn BP21 (ELE EMM-150PW Outrunner) erop zou kunnen zetten. Dat motortje weegt 50gram, is 1450 KV, en leverd op 10,5A ruim 600gram thrust met een 8x4 prop. De bijpassende ESC weegt 18 gram.

Ik weet niet met hoeveel gewicht ik weg kan komen met dit vliegtuigje, ik hoop dat iemand dat mischien zo kan vertellen. :P

Snelheid vind ik niet zo heel erg belangrijk (maar is wel leuk), ik wil graag dat ik dr mee kan vliegen alsof er geen zwaartekracht is. :P Dwz. Ik wil alle kanten op kunnen in de lucht. Mischien kan ik wat met de propellor doen, en em afstemmen op genoeg thrust voor vertikaal, en de rest gebruiken voor snelheid.

Wie heeft een goede raad voor mij? :)

wat jij wilt is een sport vliegtuigje, dit is meer een kistje wat op snelheid moet vliegen.
het zal wel een dun profiel hebben?

een binnenloper met een kleine prop zal hier meer op zijn plaats zijn.
ps. een klapprop is voor zwevers! :wink:

Hij is inderdaad een dun profiel, tis eigenlijk een speedertje. Maar ik wil nou eindelijk wel eens mijn brushless motor gebruiken.:P En dit vliegtuigje had ik toevallig al n tijdje aant plafond hangen. En omdat ik em n kleinbeetje vind lijken op zon holiday 280 vliegtuigje, dacht ik waarom ook niet. :P

Maarja, dan gaat de motor weer effe de la in denk ik, want ik weet echt geen andere leuke modellen voor dit ding meer. (Zon Embraer super tucano vind ik een grandioos model, maar na n eeuw zoeken naar wat voor motor er nou eigenlijk in moet, heb ik die ook maar opgegeven.)Suggesties zijn welkom. ;)

En een klapprop is NIET alleen voor zwevers. Die dingen helpen ook enorm voor toestellen zonder landings gestel om je peperdure motortje niet te mollen. ;)

die motor kan je wel gebruiken, maar dan moet je wel een wat meer spoed propje gebruiken.(wat ik binnenkort ook ga doen :P )
een 7x5 zal het ook wel goed doen.
ik denk iets van 13A op 3 cellen
iets grotere spoed kan ook nog, gewoon experimenteren!
maar dit motertje kan geloof ik niet veel meer A's aan.
bedenk wel, dat het motortje er dan wel voor moet komen, en niet ingebouwd kan worden.

Erin paste die zoiso niet. :P Die BP21 zijn behoorlijk breed. Maar volgens mij is 13A een beetje teveel voor die motor? Ik dacht dat 10,5 zonbeetje de limit was?

Ik heb ook jouw CD-rom dingetje nog liggen. Is dat mischien beter ofzo?

mijn cd-rom dingetje???? waar heb je het over?

dat buitenlopertje van rctechnics is iets groter dan een std. cd-rometje overigens.
Ik dacht dan 12A de limiet was, als je dan op 13A statisch zit, ga je vliegend niet boven de 12A. :P
bovendien hoef je ook niet continue volgas te geven. Alhoewel, bij zo'n modelletje lijkt me dat toch wel verleidelijk. :wink:
Gewoon uitproberen dus. Met zelf uitvogelen kan je erg veel leren!

Jij hebt me toch eens een CD-Rom motortje toe gestuurd?

En die van RC technics is inderdaad ruim groter dan een CD-rom motor. Ik weet ook niet of die maximum stroom statisch is.

Met zon modelletje ben je eigenlijk wel verplicht om em goed op zn staart te trappen denk ik. ;)

En van zelf proberen leer je veel, maar et kan je ook veel geld kosten. :P

Hebben we het al niet meer over dit kistje gehad :roll: :wink:
Of ben ik abbuis :oops:

Yup, en toen was de conclusie dat dat ding nooit zou vliegen waar ie voor gebouwd is, namenlijk direct drive Sp300 (dank je wel steven.. :roll:) Daarom heeft ie ook zo lang aant plafond gehangen.

Maar het hoofd onderwerp is eigenlijk "Wat kan ik doen met mijn nieuwe brushless motortje". ;)

hij kan maar geen knoop doorhakken :wink:
dit is idd het zoveelste draadje :P

Gewoon uitproberen freak!

ps. ik heb jouw nooit een cd-rommetje opgestuurd.
of het moet zijn dat ik meerdere persoonlijkheden heb...

ik ook! :wink:

Nou, dan weet ik niet waar die CD-rom motor nou ook alweer vandaan gekomen is. :P Nouja.

Ik heb idd al veel topics over modellen geopend, en et was steeds "dit zoek jij niet". En nu dus weer. Wat zoek ik dan WEL? :D

Ik weet wel wat je zoekt.
Veel draadjes :wink:
Enne gratis de mooiste vliegtuigen.
Zo kan ik het wel zo'n beetje verwoorden.
Dus een beetje aandacht :lol:

Nee, ik zoek schijnbaar een sportvliegtuig, maar ik heb geen flauw idee welk model. (Is zon HET-RC super tucano een sportvliegtuig?)

En stop nou eens met dat geklaag, je bemoeid je alleen met mijn topics om te komen zagen.. Hier hebben we et al eens over gehad met priveberichten, en dat ga ik hier niet nog eens doen..

Open dat ook geen tig verschillende draadjes, over hetzelfde maar alleen met andere woorden.
Durf eens te kiezen wat je wil.
Koop de spullen die bij een model horen.
Volgens mij weet je best wat je wil.
Dus koop goed spul.
En geniet eens, of laat ik het anders zeggen durf eens te genieten.
Ik zal het andere draadje even proberen te zoeken over deze vraag dan kan hier en slotje op. :idea:

Dat andere draadje was een tekoop draadje, en daar mag je niet discussieren, daarom is die ook gesloten..

Ik durf best te kiezen, maar als ze steeds zeggen dat het niet is wat ik zoek, wat moet ik dan? Gewoon koppig dat ding kopen en uiteindelijk teleurgesteld op et forum een "I told you so" te ontvangen? Nee, ik heb liever eerst alle zaakjes op orde voor ik er mijn zuur verdiende centen tegenaan ga gooien...

Dat groene geval is ook al zoiets dat ik gekocht heb zonder eerst goed uit te zoeken. Die kerel zei dattie heerlijk vloog met direct drive Sp300, wat dus achteraf helemaal niet waar bleek te zijn... En die fout maak ik dus niet nog eens.. En van fout gekozen spullen kun je niet genieten.

die steven heeft er met een sp300 mee gevlogen en vloeg goed is goed koop
det motortje is 8 euro en tegelaar 25euro..
wat wil je
goed goedkoop
en dan koop/maak je een model opmaat van deze motor dan is het klaar toch?

Een Sp300 heeft veel te hoge toeren, dat is een vertragings motor, dat kan nooit lang goed gaan met die 6x3 propellor volgens mij hoor...

Tenminste, zo is et mij achteraf uitgelegd..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back