Te zwaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja sorry hoor! We hebben niet allemaal een geldschijtende ezel van de efteling. :evil: Ik heb niet veel geld en dat wil ik graag verstandig gebruiken, niet zomaar "ow, daar heb ik zin in, hoppa weer 200 euro er tegenaan!". Maar sommige mensen zien helaas niet in dat anderen het soms met iets minder moeten doen..

Ach Friekie: geef eens een paar euro uit aan de huisarts & apotheek.
Volgens jou; 600gr trust met een " toestel" wat nog geen 200gr weegt, en dan nog bang voor het 3D-experiment?

Maar " aandacht" kun je krijgen hoor.
showass.gif

Raymon: Het is wel een 6v sp300 motor die die me heeft aangesmeerd. :P Das geloof ik best een verschil. Daar heeft ie ook een rondo speedo bij gedaan, maar die hakkeld bij volgas steeds om een of andere vage reden. Ik heb nog een Pixie 20P liggen, die kan denk ik wel lipo aan met een brushed motor. Maar of 6v en directe aandrijving een probleem is, is nogmaar de vraag. Je ziet die motoren bijna altijd met een gearbox. (Spacescooter, Slowstick)

Erwin, ik ben niet bang om et te proberen, maar de motor die zoveel vraagt en et vliegtuig dat zo verdomd klein is, geeft accu problemen. En voor 60 euro aan accu kopen om "even te proberen", nee, dat vind ik niet gezond meer.. En dat neerbuigende commentaar mag je lekker voor jezelf bewaren. :fuckyou2:

idd is een 6v voor een gearbox..
maar met een 7.2 op die rondo moet je een heel end komen
probeer dat is
als dat niet is wat je wil moet je kijken naar een astro 010
dat is een vervanger voor een sp300

Ik zal eens n keertje een 7.2v S300 oppikken als ik weer eens langs ga. :P Kan dat met een CAM 6x3 folding prop? Die zat er namenlijk al bij.

En et eerste wat ik vind met google als ik op astro 010 zoek, is een rij van 10 paginas over gearboxen. :D Dus weet je zeker dat dat direct drive kan? ;)

ja
vraag om gegevend even aan han veldhuis
ze vliegen er veel me in holidays
maar wel die 7.2 met een gunter
denk dat ze het niet lang uit houwden dat je een voorad motoren mee moet nemen ipv accu`s

Heb je jezelf al eens afgevraagd wat jouw bijdrage aan dit forum is?
Of vind je het posten het aller belangrijkst?
Daarna: wil je uitsluitend dat iemand anders dingen voor jou uitzoekt (die daarna te duur zijn / te ver weg zijn / of weet ik veel wat?) ?
Ik heb nog nergens kunnen lezen dat jij eens iemand anders van advies kunt dienen.
Alleen maar " wilde" plannen. Die, na hulp, te duur zijn / te ver weg / etc.

Van mij mag je hoor.
Ik " hap" wel. :P :fuckyou2:

Eerst meneer lokhorst:
Mijn bijdrage aan dit forum is net als ieder ander, ervaringen delen met anderen. Kan ik et helpen dat ik nog geen 40 ben en al jaren met modelbouw bezig ben.. Wijsheid komt met de jaren, en ik geef toe dat ik nog maar een beginnend prutser ben, maar toch kan ik mijn beperkte ervaringen met andere beginners delen.

En posten vind ik niet belangrijk, ik vind het gewoon leuk om dit forum bij te houden, en ik heb et geluk overal een computer te hebben met toegang hiertoe, dus kan ik "druk" overkomen ja...

En ik wil niet perse dat een ander et voor me uitzoekt, ik probeer gewoon te kijken of er mensen zijn die in etzelfde schuitje hebben gezeten, en wat die gedaan hebben, daar leer ik dan van en kan ik later aan anderen doorvertellen..

Prop-er:
op 8cells? hmm, das niet slecht, ik heb nog n hele buil AAAcelletjes liggen, die kunnen dat denk ik wel happen. :) En met gunthers, wordt daar de 125x110 mee bedoeld? Ik zal het toch eens proberen zeg, ik moet binnenkort toch nog even verf en dergelijke ophalen voor mijn autotje. Ik had de S300 al totaal opgegeven. :P Nieuwe hoop. Ik heb iig al wel een mooie ESC liggen dan, een rondo 300.

het is idd lekker warm hier!
een klapprop op een speed 300 6v...
is net zoiets als een menz 22x10 op een pylonracer. :P Niet vervelend bedoeld hoor.
voor de duidelijkheid: een speed 300 6v zal waarschijnlijk prima vliegen, maar niet met een klapprop Cam 6x3. Dat is veels te zwaar voor de moter, die kan dan ook niet genoeg toeren maken, en is snel kapot.
idd is een speed 300 6v voor hoge toeren(met weinig koppel) dus voor een kleine prop. (cam 4,7x4,7 of zo?)
of met vertraging voor een grote prop.
eigenlijk net zoals elke brushless binnenloper.
Dus als je alleen je prop veranderd kom je een stuk verder.
daarna kan je altijd nog een brushless in zetten.

Yo sven, stoor je niet aan Bertus, gewoon overheen lezen, die gozer is niet helemaal lekker.
-----
Heb je die speedster van mij zien vliegen in Vlissingen vorige week? Nou, die is ook behoorlijk zwaar met zware regelaar, 5skokam2000 en een losse rx-accu. Toch issie erg snel! Het cg ligt nog verder naar achteren als eerder, zodat ik 'm beter kan afremmen voor de landing.

Laat iedereen fijn in z'n eigen doos fruttemetutten en experimenteer verder.

good luck, rob

robert zeeland zei:
Yo sven, stoor je niet aan Bertus, gewoon overheen lezen, die gozer is niet helemaal lekker.

sorry hoor, maar dat vind ik dus echt nergens op slaan.

ik ben het er wel mee eens dat dit veel te persoonlijk allemaal gaat worden, er zou eigenlijk meer ge pb't moeten worden.

eigenlijk alle modelbouwers zijn nou eenmaal eigenwijs, dat levert soms felle discussie's op :wink: :wink: :wink:

:music:

Ik kom wel eens vliegen op jouw weilandje.
Dan
boxing.gif
hebben we het er nog wel eens over. :wink:

Heheh, bertus is wel n beetje vervelend vind ik, maar das de aard van et beestje. :P Dat is zijn mening, maar om elkaar te gaan beledigen vind ik n beetje grof. Maar laat et rusten, et begint eindelijk op een goede discussie te lijken. ;)

Mohammed:
Wat voor prestaties krijg je met zon S300 6v, en zon kleine prop? Wordt het dan een zwever achtig gebeuren, of kan et nog een beetje duiken en doen? Als et moet pak ik die 6v motor gewoon voor mijn 3:1 geared spacescootertje hoor. :) Zon S300 7.2v zijn de kosten ook niet. Ik heb trouwens nog wel een S370 liggen, van www.windrider.com.hk (Mabuchi J2). Dat is n motor van etzelfde formaat als de S300, maar ik kan echt helemaal niks vinden over die motor.

Rob:
Welk vliegtuig was dat? Er vlogen daar kisten rond waar ik behoorlijk van in de stres schoot toen ik voor et eerst et luchtruim deelde met anderen. :D Toen had ik gelijk 4 of 5 van die scheermessen op mijn dak. :lol:

mensen het komentaar even in pb graag

eerst met een gunter proberen
en daarna een cam 4.7x4.7 tip koop daar genoeg van in op die sp300
denk dat je elke vlucht die kan verwiselen

met die cam propjes gaat hij wel sneller maar zijn sneller kapot
want die zijn scherpen en snijden sneller door de lucht snap je

Erwin ik kom met je mee vliegen :lol:

En verder nee klopt ik ben niet helemaal lekker.
Ik wil anders best alle antwoorden, die hij gekregen heeft, en die allemaal hetzelfde zijn, wel even achter elkaar zetten hoor.
Te veel geld te duur ik ben niet gek mijn zuur verdien................... laat trouwens maar.
Ik ga over de schreef.

Dit is echt de allerlaatste tip die ik je geef.
En zo vlieg ik ook, met een relatief klein bugget.
Zet je geld op 1 paard dus 1 of 2 vliegtuigen en doe dat goed.
Dan ben je van al het getob af.
Dit is voorlopig de laatste tip die ik je wel gemeent geef.

Maar nogmaals ik ik ben niet helemaal lekker anders had ik allang :fuckyou2: :showass: :fuckyou2: gedaan :lol:

ik zou er een getimede speed 400 met prop 4.7x4.7 of 5x5 Camprop of APC op zetten. En een 18A regelaar.Da's volgens mij toch een pylonracer.
Zorgen dat je gewicht zeker niet boven de 400gr zit.
Rekening houden dat het snel is en ook snel landt.
Je brushless motortje houden voor iets wat ervoor beter geschikt is

Dat zei je in dit draadje ook al

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20477

Maar ik ben toch lekker gek :lol:
lees maar

Tsja, maar niet iedereen wil alleen maar speed he. Ik wil ook nog dattie n beetje kan klimmen. Aan speed heb je niet zoveel met zon piepklein ding, dat zie je veel te snel niet goed meer.

Zon mega mormel is ook ongezond duur bovendien.. Speed400 past niet, daarvoor moet ik dat ding openlubberen. Standaard issie gemaakt voor S300.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back