te zwakke motor ?

tim--coop zei:
ja, daarmee dat ik nu de prop rechtstreeks op de motor ga zetten, dan moet ik zeker genoeg snelheid hebben!
Hopelijk nog genoeg kracht dan :roll:
Moet lukken volgens mij.
Ook dan kan je een prop met meer of minder spoed proberen.
Maar je hebt meer speelruimte.
Koop of leen ook nog even een universeel meter met een meet berijk van minstens 10A.
Voor minder als 10 euro moet dat kunnen.

tim--coop zei:
ja, daarmee dat ik nu de prop rechtstreeks op de motor ga zetten, dan moet ik zeker genoeg snelheid hebben!
Hopelijk nog genoeg kracht dan :roll:

De GWS EM350 motor schijnt vergelijkbaar te zijn met een Speed300 6V, dat betekent dat ie bij 7V meer dan 30.000 toeren wil maken.
Directaandrijving zal volgens mij niet lukken, je moet dan een heeeeeeel klein propje gebruiken en die zal niet veel stuwkracht hebben :cry:

Mja, de prop is nu juist vastgeplakt rechtstreeks op de motor.
Als de motor of de regelaar doorbrand ... pech dan. Ik ben toch al een tijd zinnens van een brushless regelaar + motor te kopen.

Nog even het uiterste uit mijn borstelmotortje halen :D

Heb nu de prop rechtstreeks op de motor gezet.
Geeft op het eerste zicht niet echt veel meer kracht. Ik heb de motor hier een 20tal seconden op full throttle laten draaien maar deze wordt WARM HEET.

Toch ga ik het morgen (als het weer mee zit) zo gaan testen. Als ge motor doorbrand koop ik wel een brushless :)

Denk het ook :lol:

Ik heb er nu juist een prop opgezet met minder spoed. Prop draait op het zicht rapper nu. Heb daar evenveel kracht mee dan met de prop met een grotere spoed, maar de motor wordt nu wel minder warm.
In de vlucht gaat de motor natuurlijk gekoeld worden door de wind. Hier hou ik de vlieger vast.

Maar toch, waarschijnlijk zal hij doorbranden :p
Maarja, ik ga geen nieuwe motor kopen voordat deze stuk is :)
Is tenslotte maar een motortje van een 10€ 8)

het kan meevallen, maar als die motor echt vergelijkbaar is met een Speed300 6V, dan moet je een erg klein propje gebruiken om overbelasting te voorkomen.
Je moet dan denken aan iets in de maat van 4x3 en zo'n propje heeft nogal weinig trekkracht, ook bij veel toeren :cry:

Update:

Daarjuist een vluchtje gedaan van een 2tal minuten. Heb nu veel meer snelheid en de vlieger is veel beter te besturen.
Er was vrij veel wind maar hier had ik niet veel last van.
Motor was daarna wel warm maar niet echt heet. Regelaar en batterij waren koud.

En toen begon het te regenen .... 8)

tim--coop zei:
Update:

Daarjuist een vluchtje gedaan van een 2tal minuten. Heb nu veel meer snelheid en de vlieger is veel beter te besturen.
Er was vrij veel wind maar hier had ik niet veel last van.
Motor was daarna wel warm maar niet echt heet. Regelaar en batterij waren koud.

En toen begon het te regenen .... 8)
Repareren ging dus goed. :D
Je hebt nu meer inzicht gekregen in vliegtuig karakter motor en prop keuze neem ik aan.
Nu is het leuk om te weten wat de stroom is en wat deze motor kan hebben.
Ik ben wel benieuwd hoe lang je vluchtduur is en ook naar een filmpje :)
Deze motor kan je ook bewaren voor een later te bouwen langzaam vliegend model met de motor in de neus.
STC bij voorbeeld.
En dan nu een brushless+regelaar kopen. 8)

De brushless + regelaar is juist gekocht :)

Repareren van die 1ste aerocat was niet mogelijk , heb er dus een nieuwe gemaakt gisteren :)
Nu maar die brushless installeren

Filmpje komt er zeker en vast, maar ik moet mijn vriendin meekrijgen voor te filmen, en die heeft niet altijd evenveel zin om naar de club te rijden :(

Back