te zware trekstarter

• Topicstarter Topicstarter erikverkade
  • Startdatum Startdatum
E

erikverkade

Guest
hallo ik had al een post over kiezen van de schroef nu heb ik laatst de motor gemonteerd en had ik door dat hij erg veel compressie heeft en ik hem niet kan starten zonder heb door de bodem heen te douwen.
weten jullie daar een oplossing voor.
het is een kettingzaag motor met een zenoah cilinder

die op de bout van het vliegwiel schuift ja dat is wel wat
die zou ik nog zelf kunnen maken iik met een dopsleutel en een accuboormachine goed idee ik denk er nu iegenlijk pas aan:rolleyes:

nee hij heeft echt achtelijk veel compressie hij kantel gewoon onder je handen vandaan zelfs in de steun en dan kraakt alles toch verdacht

ja ik heb hem al open gehad zo weet ik ook dat het een zenoah cilinder is dat stond nogal verstopt.
maar er is niks mee het is een redelijk ouw kettingzaag maar de cilinder is al nieuw en ze zuiger en de veren zijn ook nog goed en hij heeft altijd en nu loopt hij ook nog goed

Ik houd met starten van mijn zenoah altijd gewoon de koelkop vast , NOOIT de boot vasthouden , dat gaat op zeker schade maken .
En als je m door de bodem heen hebt geduwd ben je of te lomp geweest , of je hebt gewoon de bodem waar de motor staat niet genoeg verstevigt .

Plaats eens fotos van dat object , misschien dat er mensen zijn die je tips kunnen geven .

als ik nou gewoon een dikkere of dubbele voetpakking er in zou doen zou dat geen uit komst bieden voor de porten maakt het niet veel uit en die compressie heb ik toch niet nodig
hé eddie bij wijze van spreken en het is geen echt zenoah blok en ik douwde hem niet echt door de boden heen maar het is echt niet te doen

Laatst bewerkt door een moderator:
is niet meer nodig ik ben er als uit ik ga een starter voor op de accuboor maken

nou dat lijkt mij niet zo verstandig;) voor het zelfde geld zit er WEL wat fout in en dan help jij de hele zooi naar de kl*ten maar goed je moet het zelf weten als je een paar foto's plaats heb je kans dat het mischien iets heel simpels is ;)

nee er zit niks mis het is gewoon helemaal goed van binnen hij loop als een zonnetje en voor een kettingzaag kan ik het me eigenlijk wel voorstellen dat hij een hoop compressie heeft

Als t plaatsen van een foto al teveel gevraagd is om eventuele tips te geven ben ik er wel een beetje klaar mee.
Lekker eigenwijs doen , wel een vraag stellen maar antwoorden negeren , beetje rare bedoeling .
Dit is vast weer zo`n project wat in de hoek gaat belanden .

En zeker geen dikkere voetpakking nemen,want dan verander je de timing van de motor,of je moest je cilinderkop weer afdraaien.
Dus een voetpakking van 1mm=1mm van je kop eraf bijvoorbeeld.

dat gaat niet want de kop en cilinder zijn één
oja en nog effe over die fotos waar is dat voor nodig dan een trekstarter weet toch iedereen hoe die er uit ziet en die cilinder of het blok valt niks aan te zien

Erik,

Zulke motoren hebben veel compressie, zeker als ze nieuw zijn.
Als je zo'n motor in een boot bouwt, dan start je hem net als Eddie zei : de kop beethouden
Als het goed is, start je motor met een enkele ferme rukken aan het touwtje...

John

Back