Aangezien ik een vierwiel aangedreven elektro buggy wou, kwamen er veel modellen langs.
Eigenlijk wou ik liever met stickpack accu's blijven rijden, maar het zag er naar uit dat bijna alle 'betere' buggy's toch met saddlepacks rijden.
Toen heb ik toch maar besloten om met saddle packs te gaan rijden, en heb uiteindelijk gekozen voor de Team Associated B44 Team Factory kit.
Hieronder het bouwverslag van dit model.
Ding dong! Pizza! Nee geen pizza dit keer, maar mijn nieuwe buggy! Joepie
Snel de doos gaan open maken, want ik wou gaan bouwen natuurlijk.
Het eerste wat je volgens de handleiding moet doen is de balldiffs in elkaar zetten. Best een gepruts.
Ook moest je zelf een soort van lager achtig iets in elkaar zetten, door 6 balletjes tussen twee metalen ringetjes te plaatsen.
Gelukkig moest er ook wat smeer bij, dus daar bleven ze wel aanplakken.
Hier heb ik de spur gear met slipper in elkaar gezet.
Vervolgens de schokbrekers. Handig systeem hoor! Ik kon me nog herinneren van mijn O'Donnell Z01B dat deze echt een heel gepruts waren.
De ringetjes en een of ander haakje moesten precies goed liggen. Wat was hier niet het geval, want zoals ik op de tweede foto laat zien zit er een tooltje bij waar je alles op moet doen, en vervolgens klik je het er zo in.
De stuurstangetjes, enzovoort. Ik heb nu nog pijne vingers dus begin er maar niet over ..
Nu kon ik de diff case maken, vrij eenvoudig allemaal.
Zie hier de stuurinrichting. Wat me opviel was dat ik op alle kogelgewrichten schuimpjes moest doen.
Mocht je je afvragen waar deze voor zijn; dit is tegen het stof.
Hier begin ik met de bodemplaat. Alleen de stuurinrichting staat er nu op.
De voorste diffcase is bevestigd.
Draagarmen, shocktower..
De casterblocks met steeringknuckles.
De voorkant is klaar.
Nu maar met de achterkant beginnen.
De achterkant met draagarmen.
Ook de achterkant is klaar
Wat verder afgewerkt, wat extra spulletjes erop.
Even de bandjes in elkaar gezet. De inserts zijn echt gigantisch dus ik zal er later even rustig voor moeten gaan zitten om de banden netjes te krijgen.
Nu zitten ze namelijk wat improvisorisch
[
En last but not least, het uitgeknipte kapje. Ik heb hem nu enkel uitgeknipt. Eender deze dagen zal ik de randen netjes afwerken met een dremel, waarna hij geairbrushed kan worden.
Nou hopelijk hebben jullie iets aan mijn bouwverslag, misschien wil je er ook een gaan kopen of misschien vind je het gewoon leuk om te kijken, dan ben ik in elk geval niet voor niets bezig geweest!
Groetjes
Erik
Eigenlijk wou ik liever met stickpack accu's blijven rijden, maar het zag er naar uit dat bijna alle 'betere' buggy's toch met saddlepacks rijden.
Toen heb ik toch maar besloten om met saddle packs te gaan rijden, en heb uiteindelijk gekozen voor de Team Associated B44 Team Factory kit.
Hieronder het bouwverslag van dit model.
Ding dong! Pizza! Nee geen pizza dit keer, maar mijn nieuwe buggy! Joepie

Snel de doos gaan open maken, want ik wou gaan bouwen natuurlijk.
Het eerste wat je volgens de handleiding moet doen is de balldiffs in elkaar zetten. Best een gepruts.
Ook moest je zelf een soort van lager achtig iets in elkaar zetten, door 6 balletjes tussen twee metalen ringetjes te plaatsen.
Gelukkig moest er ook wat smeer bij, dus daar bleven ze wel aanplakken.
Hier heb ik de spur gear met slipper in elkaar gezet.
Vervolgens de schokbrekers. Handig systeem hoor! Ik kon me nog herinneren van mijn O'Donnell Z01B dat deze echt een heel gepruts waren.
De ringetjes en een of ander haakje moesten precies goed liggen. Wat was hier niet het geval, want zoals ik op de tweede foto laat zien zit er een tooltje bij waar je alles op moet doen, en vervolgens klik je het er zo in.
De stuurstangetjes, enzovoort. Ik heb nu nog pijne vingers dus begin er maar niet over ..
Nu kon ik de diff case maken, vrij eenvoudig allemaal.
Zie hier de stuurinrichting. Wat me opviel was dat ik op alle kogelgewrichten schuimpjes moest doen.
Mocht je je afvragen waar deze voor zijn; dit is tegen het stof.
Hier begin ik met de bodemplaat. Alleen de stuurinrichting staat er nu op.
De voorste diffcase is bevestigd.
Draagarmen, shocktower..
De casterblocks met steeringknuckles.
De voorkant is klaar.
Nu maar met de achterkant beginnen.
De achterkant met draagarmen.
Ook de achterkant is klaar

Wat verder afgewerkt, wat extra spulletjes erop.
Even de bandjes in elkaar gezet. De inserts zijn echt gigantisch dus ik zal er later even rustig voor moeten gaan zitten om de banden netjes te krijgen.
Nu zitten ze namelijk wat improvisorisch

[
En last but not least, het uitgeknipte kapje. Ik heb hem nu enkel uitgeknipt. Eender deze dagen zal ik de randen netjes afwerken met een dremel, waarna hij geairbrushed kan worden.
Nou hopelijk hebben jullie iets aan mijn bouwverslag, misschien wil je er ook een gaan kopen of misschien vind je het gewoon leuk om te kijken, dan ben ik in elk geval niet voor niets bezig geweest!

Groetjes
Erik