Team Associated SC10 4X4

@ Murky : veel succes met het bouwen.
Er is een kans dat ik zondag tegen een SC10 4x4 een wedstrijd rijdt.
M,n grootste concurrent een paar weken geleden in Duitsland vertelde toen dat ie er 1 in bestelling had staan, dus misschien heeft ie em al gebouwd, ik ben benieuwd.
Er had zich op een Duits forum ook al een Durango-rijder aangemeld, dus dat wordt spannend!!
 
@ Murky : veel succes met het bouwen.
Er is een kans dat ik zondag tegen een SC10 4x4 een wedstrijd rijdt.
M,n grootste concurrent een paar weken geleden in Duitsland vertelde toen dat ie er 1 in bestelling had staan, dus misschien heeft ie em al gebouwd, ik ben benieuwd.
Er had zich op een Duits forum ook al een Durango-rijder aangemeld, dus dat wordt spannend!!

ik heb geen haast met bouwen. zal nog wel even duren. voorlopig slaapt mijn vriendin aan het voeteneind en de doos met de sc10 4x4 onderdelen naast mij :p
 
ik kon het niet laten.
gisteravond een beginnetje gemaakt.
ze starten direct met het moeilijkste gedeelte.
de servo installeren. pffffff ben er 2 uur mee bezig geweest.
je moet ook direct er een zender+ontvanger+accu op aansluiten voor de servohorn op de servo gezet word.

eerste indruk die ik heb is dat het erg stevig is, de passing is zeer netjes, alles sluit goed op elkaar aan.
wel een knap staaltje engineren.

ik denk dat het met de durability wel goed zit..
 
2n8653.jpg


murkey himself zal denk ik vanavond de andere update wel plaatsen ;)
 
28qymhu.jpg

2sb6145.jpg

fvwphj.jpg


things to do :

electronica compleet nog inbouwen.
shocks nakijken en opnieuw vullen
kap knippen en spuiten
banden lijmen
alles nietjes afstellen en testen

ik heb er nu ruim 12 uur inzitten, heb het op mijn gemakkie gedaan. ( was vandaag vrij )
de bouw viel me niet tegen.
Alles is zeer degelijk en met m3 in elkaar geschroeft
Allen vind ik de riemspanners ( belt tensioners ) een beetje ielig. je moet aan 2 kanten van het zelfde getaptje gaatje bouwtjes indraaien. dan is de juiste lengte van je bouwtjes enorm belangrijk anders draai je het kapot.
 
Laatst bewerkt:
vandaag eerste paar accu's leeg gereden.

de auto is zeer stil. je hoort helemaal niks.. ik was de koffiemolen van traxxas gewend.

auto voelt heel lichtvoetig aan. zeer soepel. ik vind de achterkant nog wat zenuwachtig.
maar ik moet nog ff zoeken naar de juiste afstelling.

deze auto heeft ontzettend veel stuur, je kan een rondje draaien op een stuiver, echt ongelofelijk hoeveel stuur hij heeft.

swaybars zijn wel nodig, zeker aan de voorkant.

demping is ook super. 30wt voorkant en 25wt achterkant.

de auto rijd en vliegt als een 1/10 4wd buggy. hangt ook mooi in de lucht.
 
nu maar hopen dat die servo niet kapot gaat;)

en ik ben blij met die lawaai vd die koffiemolen want dan hoor ik teminste wat er gebeurd:D
en ik wist niet dat een stuiver zo groot is:rolleyes:

en die 3e plaats met je slash wordt nu zeker wel een 1e plaats met deze wagen toch?
 
zelf swaybars gemaakt. omdat AE helaas deze auto levert zonder een swaybarkit.
ik moet zeggen dat het erg meeviel en goed te doen is.
alles komt eigenlijk wel uit de doos met reserve schroefjes.
2mm verenstaal ( dank je wel michel )
4 vasthoud clipjes voor op chassis afkomstig van hongnor( dank je wel michel )
ballcups en hollowballs van axial
4 stuks m2 setscrews


f0sqi0.jpg

2vux6i1.jpg
 
Ziet er goed uit man!


Hier een filmpje van de asso sc10 4x4 van Michel

(dubbel klik op het filmpje voor HD)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top