Team Associated SC10 4X4

swaybars los zetten is wel de trick, als je ze vast zet werken de sways niet goed.
ik heb ook alleen een sway aan de voorkant en niet aan de achterkant
mijn front sway is 2mm ( home made )
 
Als je de handleiding volgt staan ze helemaal vast maar merkte een heel verschil als ik het klemblokje omdraaide en ze wat losser stonden.
Heb enkel ook aan de voorkant swaybar zitten heb ook wat met vering zitten spelen en ze net als kurt en ronny helamaal op het laagste gedraait zodat hij lekker laag licht en geweldig goed in de bochten rijd. :D
 
Bij mij staan ze niet helemaal vanonder ze, wel bijna :).

Ik heb de 2.2mm swaybars vooraan en ze zitten redelijk stevig vast :).
De achterste swaybars zijn onderweg en ben benieuwd of dat nog een betere stabiliteit geeft.

Maat hij rijdt al goed op dit moment, ga straks of morgen eens kijken of ik andere veren ga bestellen, hij mag volgens mij iets harder afgeveerd worden dan dat hij standaard staat (zeker op astro).
 
ik zie nog steeds heel veel mesen hun swaybar vast schroeven aan het chassis. dit is fout. het moet een klein beetje los zitten. anders ondermijn je het effect van een swaybar
de krachten moeten wel van links naar rechts verdeeld kunnen worden anders heeft het geen nut.


zonder
hurkom.jpg



met
1247rbr.jpg




edit: ook ik het de rijhoogte echt minimaal, rond de 20mm
 
Laatst bewerkt:
Hoe vast is vast natuurlijk, in elk geval als ik 1 wiel ophef gaat het andere wiel een beetje mee omhoog, das toch het doel van een swaybar?
 
hallo,

ik heb vandaag mijn associated sc10 rs monster energy,

zeer tof met een 2s lipo, maar aangezien ik het vermogen van de auto wil minderen, zou ik graag de regelaar beperken tot 50% van de motor, maar hoe moet ik dat doen ?

MVG
 
Dan zit je in het verkeerde topic.
Dit gaat over de SC10 4 x 4 !!!
Gebruik de zoekfunctie om te zoeken naar het SC10 topic a.u.b.!!!
Maar volgens mij moet je het op de zender terugzetten.
 
Hoe vast is vast natuurlijk, in elk geval als ik 1 wiel ophef gaat het andere wiel een beetje mee omhoog, das toch het doel van een swaybar?


ik zet het stelschroefje er net tegen aan. zodat het nog ietsje kan schuiven, hetzij niet te makkelijk, dan is het goed.
 
Swaybar moet volgen mij net genoeg vast staan zodat de andere arm bij het indrukken mee naar boven gaat...

Zodat het zwaartepunt verlaagd wordt idd...
 
Idd celifor zijn asso springt niet zoals mijne, kan zo dadelijk niets vinden aan zijn opstelling :(

Mijn achterste sway bars zijn vandaag toegekomen :)
 
Zullen wel in het weekend nog wat gaat testen wat we aan de setup kunnen verbeteren.
Ben eens benieuwd dat de achterste swaybars veel verschil gaan geven.
 
Heb gisteren de front en rear springset besteld voor de asso.
Hopelijk krijg ik hem nog iets stabieler met sterkere veren...

Maar zullen niet moeten testen dit weekend gezien het weerbericht...
 
vandaag met 4mm limiters aan de buitenkant van de dempers gereden. om te zorgen dat de dempers minder inveren. ging goed.
voorheen konden de dempers "te" ver inveren en zo raakt de dogbone ( as ) de outdrive van het diff en gaat naar verloop van tijd slijtage veroorzaken .
je outdrives gaan dan wiebelen en je diffs lopen dan snel leeg.
nu heb ik dat dus verholpen en kan wat langer met mijn diffhuis doen omdat het niet meer uitslijt.

heb tijdens het rijden verders geen nadelige effecten ondervonden op de handeling.
 
Je bedoelt dus een rubber ringetje om de staaf van de shocks?
Volgens mij staat er standaar al 2mm op ofzo (of ik heb een andere auto voor :rolleyes:).
 
er zit een zakje bij de asso. daarin wat pistons en clipjes van 2mm en 1mm die je om de shock-shaft kan duwen.
die clipjes bedoel ik.
 
Vandaag naar nitromaniacs geweest met Kurt, Celifor en Phil.
Door een accidentje noodgedwongen overgeschakeld op de shortcourse en dus redelijk wat kunnen rijden ermee :).

De asso ligt nu redelijk goed voor oneffen astro baan (zware veren icm zware shockoil en 2mm swaybar voor en achter) en de snelheid zit er ook redelijk in. Maar hij mag nog wat harder gaan.

Zit op pinion 17T, spur 58T. Regelaar MMP en motor castle 1410 3800kV.
Motortemp zit op 65°C, ESC koud :).
Zou ik nog hoger mogen gearen? Vrees een beetje dat hij dan te warm gaat worden bij warm weer (al zal dat er even niet inzitten).

Wel jammer dat de ASSO letterlijk gaat vliegen bij sprongen van 5-6m ver :rolleyes:.
 
Maakt niet uit hoor, dat doen ze allemaal.
Ik heb daar ook zat nitro-truggies gezien die die sprong ook niet haalden.
 
Maakt niet uit hoor, dat doen ze allemaal.
Ik heb daar ook zat nitro-truggies gezien die die sprong ook niet haalden.

Hij moet niet sneller voor die sprong hoor, dat krijg je nooit goed geland :).
Gewoon op de rechte stukken nog iets harder om debuggy's proberen voor te bljiven :p.

Met de eco halfgas en er zo over. Met volgas kan je hem achter de omheining zoeken volgens mij :cool:.
 
Inderdaad het was vandaag een super leuke dag op Nitromaniacs, als was er voor ons niet veel nitro aan :D

De MBX6 eco en de MBX6T Tekno gingen letterlijk als een speer!
Einde dag de MBX6T toch schade opgelopen wegens een dom ongeval :D beide voorste armen over geknald tegen een paaltje (wie zet dat daar ook :D)

De asso van Stewie kon echt zijn mannetje wel staan, alleen die verre jump kon hij niet goed nemen. De afsprong en snelheid waren zeer goed, echter nam hij gewoon veel te veel lucht waardoor hij letterlijk ging zweven :D
 
Back
Top