Team Associated SC10 4X4

rotor is niet los van de shaft.. ik denk het sensor gedeelte. hij begon ook te stotteren.
gisteravond ging hij nog even testen in de loods op zijn werk. wel met stock software.
moet erbij vermelden dat de motor eerder wel een keertje de 120 graden heeft aangetikt.

dit is wat michel mij vertelde.

morgenavond op de club maar even discuseren wat we gaan doen.
die van mij is nog wel heel en "nieuw"

michel rijd nu al wel een tijdje met mijn speedpassion silverarrow v1.0 er is nu wel de v2.0 maar heeft weer dat idiote stekkersysteem.

heeft orion geen 550 sensored?

Tja dat kan heel goed dat de sensor stuk is, 120 graden is redelijk heet ja hehe ook voor een LRP die worden altijd wel warmer.

Orion dacht ik niet maar Team EPIC / Trinity hebben ze wel om maar een ander merk te noemen.. Verder heb ik er nog niets over gehoord.

D3 5.5T 550 Pro4 Short Course 4WD Brushless Motor
550%206-500x500.jpg

Ik snap sowieso die zoektocht naar de beste motoren niet. Het doodnormale vxl setje voldoet prima en je kunt er in wedstrijdjes een heel eind mee komen. Het is niet zo belastend voor je lipo's het fikt niet zomaar door enz enz.
Het VXL setje is nou ook niet bepaald betrouwbaar te noemen. De ESC heeft snel kuren met die lipo cutoff. De motor is een 2 pool en hij loopt heet. In een Slash of een AE zou het voor gemiddeld gebruik nog wel goed zijn maar als je ietsje meer vraagt houdt het al snel op. Dan kun je nog beter voor een EZ run setje gaan. De SC8 ESC wordt in de VS met veel succes gebruikt in SC trucks momenteel.

ik denk toch dat ik de speedpassion silver arrow V2.0 5.5R ga nemen.
ik heb al heel lang de v1.0 goed gereden veel kracht en toch heel soepel, goed controleerbaar, en nu rijd michel er naar volle tevredenheid mee. ( die v1.0 heeft nu al in de slash 4x4, hongnor en de AE sc10 4x4 gezeten, onverwoestbaar ) dus het zal met die v2.0 ook wel dik in orde zijn.

dat stekkersysteem, daar kan je de draden ook prima op vast solderen.
en speed passion is ook gewoon bij ons op de club leverbaar

ik vind het wel belangrijk dat de motor bij ons op de club leverbaar is.

en de prijs is ook niet verkeerd. 30% goedkoper dan Team EPIC / Trinity D3 5.5T

vn32vo.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb gehoord dat deze versie wel een beetje warmer wordt dan de 1e versie (ik reed zelf versie 1).
Maar met een koeler dr op is dr niks aan de hand.

tja alles zijn voor en nadelen. een koeler kan ik ook niet kwijt in de asso.
de tekin wat leonaro oppert is ook een hele mooie. zelf vind ik de "oude" redline van tekin weer niet soepel genoeg, evenals de HV series van novak ( nu ballistic )
wat ik wel weer lees is dat men bij de tekin de "current limiter" van de regelaar gaat gebruiken onm de runtime te vergroten. dus lijkt me dat weer een stroomvreter. maar goed. die nieuwe tekin zou het wel eens heel goed kunnen gaan doen. maar tekin is voor mij weer wat lastiger aan te komen.
( ik wil op de club kopen )
jammer dat er bij ons op de club nu al enkele LRP's kapot zijn gegaan.. maar wij hadden nog geen ervaring met de LRP 550's terwijl er bij ons een durango rond rijd met dezelfde lrp en dat gaat al een tijdje goed.
de castle 4 pole is ook erg goed, maar ik wil graag sensor rijden om mijn regelaar ten volle te benutten.

daarom gaan we maar speedpassion silverarrows v2.0 testen denk ik ( morgenavond ff de knoop door hakken )
die silverarrows zijn toch wel hele betrouwbare motoren. en als deze iets warmer worden dan de v1.0 is niet zo een probleem. zolang ik maar 6 tot 8 minuten kan rijden en binnen de 75 graden blijf ben ik tevreden

ach dat hoort er allemaal bij.. beetje testen toch? wat moet je anders op je clubavond en met je centen, hahahaha

ik volg het wel een beetje op rctech dat viper spul.. maar ik denk dat het best prijzig is om zon motortje hier te krijgen

Oke dan.. zat even bij amain te kijken daar hebben ze hem ook.
de motor is daar 124 dollar. Daar komt dan verzendkosten bij, en ik heb daarzelf wel eens besteld en die zetten ook het volledige factuur bedrag er op, goede kans op douane kosten bij hun.
Heb verder geen weet van de prijzen van de motoren die hier boven staan hoor, dit is idd best duur motortje.
Maarja als die andere motoren blijven wegfikken of warmdraaien loont het misschien.. en als het zo snel warm word is dat ook niet super plezant vind ik dan
best lastig.. de limiet is 2s he?
Grts

Cirtix Slotless Sensored Motor for 1/10 - 4000KV

deze is ook heel erg intresant. is een stuk korter dan de silver arrow van speedpassion. en de motorcan is gesloten dus minder gevoelig voor stof.
deze kost 100 dollar

en onze vriend Jorn Neumann heeft in april dit jaar in zweden de pro4 sct europees kampioenschap gewonnen met zijn durango en deze motor erin

1z17hqo.jpg

2wc42eu.jpg

Ziet er ook goed uit.. nog weer iet meer KV is dit een 5t?
Persoonlijk zou ik denkik toch een iet beter gevoel hebben voor die viper, weet niet of die amain prijs erg scherp is maar misschien de 20 dollar extra wel waard..
Maar ik weet nog niet zo veel van motoren

die cirtix motor moet verschrikkelijk lineair zijn in zijn vermogensafgifte, er zit niet een soort van 'surprise' in, ken een paar die de cirtix geweldig vinden en een paar die hem haten

ik heb toch zojuist het artikelnummer van de speedpassion silver arrow v2.0 5.5T doorgegeven. dit lijkt mij toch iets robuster. die heeft echt het soort windingen wat bij een traditionele turns motor hoort.
de cirtix geven ze echt op als KV en niet in turns, die cirtix lijkt mij meer een gesensorde VXL motor. ook erg goed, maar niet wat ik zoek.

speedpassion kan geleverd worden door mijn "dealer" en viper moet ik zelf helemaal uit het buitenland halen.
ik kies dus ook een beetje voor gemak en customer service

de keuze voor de silver arrow v2.0 is deels ook gebaseerd op erg goede ervaringen met de v1.0 . die heeft de afgelopen 2 jaar al flink op zijn donder gehad en gaat nog steeds als een kogel.

Maarja als die andere motoren blijven wegfikken of warmdraaien loont het misschien.. en als het zo snel warm word is dat ook niet super plezant vind ik dan
best lastig.. de limiet is 2s he?
Grts

Ik heb een Viper regelaar op 1 ritje zien affikken :D
Je kan overal pech mee hebben :D

weet iemand eigenlijk wat de fysieke vertiming is in de silver arrow v2.0 van speedpassion ?
kan zo weinig data vinden

Ik heb een Viper regelaar op 1 ritje zien affikken :D
Je kan overal pech mee hebben :D

Mja het gaat hier over motoren, en dit kan je vast van iedere regelaar of zelfs motor nog zeggen opzich..
Natuurlijk kan je altijd pech hebben

Maar ik vind niet dat het hier over pech hebben gaat, het gaat over hoge KV motoren op kleine lipotjes, en dan weet je dat het snel warm gaat worden, heeft niks met pech te maken.
Die viper is een mooie slag groter dan de andere vandaar, denk dat dat wel kan helpen, best een goed ding denkik..
Just trying to help :P
Grts

Het ging me erover dat je met elk product pech kan hebben ;)

Ik zeg niets slechts van Viper, net zoals ik zei je kan altijd pech hebben...

De SC Viper motor is toch qua maat een gewone 550 motor?
Je moet trouwens opletten dat je niet moet gaan dremelen in de Asso SC10 4x4 bij het steken van een forse 550 motor :D

Snap trouwens je opmerking niet van hogere kv / kleinere lipo's niet :$
Warmte kan je opmeten en in de hand werken aan de hand van gearing / instellingen etc... Dat is zoals Murky zegt even zoeken.

idd helpen moeten we mekaar allemaal doen :D

deze is ook heel erg intresant. is een stuk korter dan de silver arrow van speedpassion. en de motorcan is gesloten dus minder gevoelig voor stof.
deze kost 100 dollar

en onze vriend Jorn Neumann heeft in april dit jaar in zweden de pro4 sct europees kampioenschap gewonnen met zijn durango en deze motor erin

1z17hqo.jpg

2wc42eu.jpg
ik meen me te herinneren dat hier de as 3 punt nog iets millimeter is!!

Back