team durango DESC210R

body klaar.

vilge8.jpg

4tlk00.jpg
 
Ik ving vanochtend al een glimp van je nieuwe body op, mooie body! Denk dat ik je vaste spuiter wellicht ook eens vraag een body voor mijn B4.1 of Mini 8ight te spuiten ;-):Fade-color
 
Hallo heren,

ook heb ik deze DESC210 besteld voor een mooie prijs omdat ik eens wat anders wilde.
De keuze in motorpositie is ook leuk maar hij hangt nu 'gewoon' achterin.
Heb er nu een keer of 5 mee gereden op ons hardcore baantje in de Boekelermeer Alkmaar. Even vergeleken met de Slash: hij stuift weg van zijn plek door het lichte gewicht. Mooie stille transmissie. Dempers lekken rondom; de shocktowers zijn helemaal vies van het stof nu, even opnieuw in elkaar zetten met andere vloeistof want nu is het zo dat de voorwielen weinig in te brengen hebben, er staat te weinig gewicht op.

Was inderdaad best een listige kit, vooral als je Tamiya manuals gewend bent zoals ik.

Beetje naïef wellicht maar ik schrok me kapot van de 14 (15?) mm hex meenemers. Heb een hele doos verschillende 12mm SCRT banden liggen pot jan do rie!

Weet je; het is een race kit, geen bash kit, dus hebben ze voor de meeste snelheid de draagarmen maximaal wijd gemaakt (steken heel diep in de wielen, anders steken de wielen uit de kap). Dus al zou je er 12mm meenemers op doen, dat zouden bijv. Slash wielen ver uit steken. Ook daarom is de Durango meenemer maar een heel dun 6hoekig schijfje.

Op RCTech en Ultimate RC zijn wel oplossingen verzonnen om weer met 12mm te kunnen rijden, maar dat is een doodlopend spoor. Wie van jullie kan me helpen?!
 
Waarom passen de Traxxas hexes er niet op?
Het pennentje wat inkorten, en eventueel wat shims achter de hex?
 
Hey, heel erg bedankt. Was niet in me opgekomen om gewoon andere 12mm alu hexen verkeerd-om te monteren.
Dat de banden meer naar buiten steken kan ik met wat camber (wie houdt er niet van) wel compenseren.
 
moet je wel even kijken hoe dik je assen zijn.
de mijne zijn 5mm en dan zou je zien dat jou assen 6 mm zijn.
Kijk even in het boekje naar de maat van je lagers dan weet je het... maar zou je ze uit kunnen boren
 
Ik zie het even niet voor mij?
Als de hexes andersom gemonteerd worden kan het pinnetje toch niet in de hexes, en zal deze gaan draaien om de as?
 
Ik zie het even niet voor mij?
Als de hexes andersom gemonteerd worden kan het pinnetje toch niet in de hexes, en zal deze gaan draaien om de as?
Ja goed punt, dat zou je inderdaad denken, maar de as kan aan de binnenkant los met een boutje. Je moet het zo zien; asje in de hand, dan pin door het gaatje, meenemer er op schuiven (van de 'binnenkant' af dus), asje door de lagers in de ashouder, assen laten sturen zodat je er bij kunt (of aan de achterkant bovenste turnbuckle los) en vastbouten of weer vastklikken.

Het aanlopen van de meenemer kan voorkomen worden met een spacer maar als hij tegen de lager geklemd is zal hij ook wel draaien.
Nu alleen letten op de diepte van de zeshoek IN het wiel! Bij te weinig vlees heb je de boel zo uitgelubberd, maar te diep er in en het wiel loopt aan tegen de ashouder.

...leuke auto zeg, dit.
 
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om het allemaal even op een rijtje te zetten! Zal laten weten hoe het uit pakt.
Nogmaals; de DESC210 is een fijne wagen maar nu mijn enige SCRT, dus zonde van mijn bak vol banden als ik ze niet kan gebruiken.
 
Aha, de stock meenemers zijn breder, waardoor er een smallere tussen de pin en het lager past?
 
Back
Top