Team losi zender gaat niet aan.

Hoi, onlangs heb ik een team losi micro overgekocht van een ander forum lid. Deze auto was compleet ready to run. Alles werkte naar behoren. Na een paar keer te hebben gereden heb ik de auto schoongemaakt, shocks gevuld etc. Allemaal prima dus, nu heb ik de auto een week of twee niet gebruikt, en wilde net weer gaan rijden, maar tot mijn verbazing gaat de zender niet aan. Nu even de batterijen uit mijn andere zender gehaald, die zijn voor 80% vol, maar nog doet de losi zender niets. Heeft iemand hier een oplossing voor?

zojuist de batterijbox losgesoldeerd, en tot de conclusie gekomen dat de zender geen spanning krijgt. Ik heb beide uiteindes aan de multimeter gehangen, en er bleef 0v staan. Echter als ik alle batterijen los meet geven ze stuk voor stuk 1.30-1.35v aan.

heb je gekeken dat niet een van de batterijen is gaan lekken of zo? (oxidatie op een van de contacten in de batterijbox? )

Gr.
Tim

grr, ik ben erachter dat een van de contacten niet goed is. bij batterij 4 raakt
de plus pool het contact niet goed. een batterijpack maken is ook niet echt een optie, aangezien er 2 verschillende merken batterijen inzitten, ook beide met een andere capaciteit

Geen goed idee om cellen te mixen. Altijd zelfde merk/type/capaciteit/batch/gebruiksgeschiedenis gebruiken.

Cellen hoeven niet echt te lekken om corrosie te veroorzaken, ik komt altijd een minieme hoeveelheid zuur vrij.

zojuist de zender aan de praat gekregen, doet de auto het niet meer :evil: ik snap er niets van, de accu geeft 5.2v aan, dus dat is goed. (is een 4.8v accu) maar totaal geen respons of wat dan ook. als ik de auto aanzet gaat de servo ook niet tikken oid, niets! :help:

En het kan zijn dat het contact dat nu wel gemaakt wordt, nog te veel weerstand heeft. Als je onbelast meet, merk je daar niets van maar zou gauw er wat stroom gaat lopen, krijg je spanningsverlies over zo'n slecht contact.

Laatst bewerkt:
zojuist tot de conclusie gekomen dat de accu draden los zaten op de esc. na ze weer vast gesoldeerd te hebben doet de auto nog steeds niets :confused:

Back