team orion 5100 MAH rocket pack dood?

Ja dan laat ik hem weer opnieuw laden. Twijfel nu nog wel steeds over laadstroom. Ene zegt je laadt het kapot met 3,8A op een 5100maH, andere zegt je kan 1xC gebruiken = 5100x1=5,1A

Bij een herstart ga je niet opnieuw laden maar laat je de accu doorladen van waar die gebleven was. Soms is het gewoon de belabberde toestant van de accu die dan een "false peak" geeft. Een doorstart is soms een makkelijke mannier om de accu enigzins vol te krijgen voor een betere conditie.

En over laadstromen, dit soort accu's kan je gemakkelijk tot 1C laden

Als ik bijvoorbeeld een conrad 6 cell pack en ik laad hem met 3 ampere uur.

Dan wordt hij kokend heet en warmte is energie dus gaat er veel energie verloren in de warmte.

En als de accu kokend heet wordt lijkt mij dit heel slecht.

Maar dat is mijn beleving.

Gr ben

Kijk dan zit het hem daarin dacht dat er 3 ampere uur bedoeld werd en dat trekt zon accu niet.

Gr ben

Heb al geen nimh,s meer rijd nu soms lipo.

Maar meestal nitro.

Ik rij toch niet veel lipo en heb genoeg tijd voor het laden.

Dus doe het altijd rustig.

Gr ben

Kijk dan zit het hem daarin dacht dat er 3 ampere uur bedoeld werd en dat trekt zon accu niet.

Gr ben

Het is heel verstandig om adviezen te geven en zeker te zijn van je zaak als je eerst je kennis opbouwt. Want leg mij eens uit waarom 3Ah die accu niet zou trekken?

Kijk, inweze als je met 3A laadt heb je in een uur (buiten de verliezen) 3Ah geladen

Als ik bijvoorbeeld een conrad 6 cell pack en ik laad hem met 3 ampere uur.

Dan wordt hij kokend heet en warmte is energie dus gaat er veel energie verloren in de warmte.

En als de accu kokend heet wordt lijkt mij dit heel slecht.

Maar dat is mijn beleving.

Gr ben

Veruit de meeste Conrad accu's zijn op z'n minst discutabel als het gaat om kwaliteit , dat die warm worden bij 3A is dus goed mogelijk... Het zijn budget cellen die over het algemeen net voldoen voor een accuboormachine , voor snelle rc's niet geschikt.

Maar het is voor de rest onzin wat je loopt te verkondigen :!:
Een goede ni-** accu mag gewoon met 1C geladen worden , met de ni-cd's was 1,5 of 2C niet eens ongebruikelijk. En met de ni-mh's 1C of nog een klein beetje meer , 5Ah cellen op 6A b.v. ...

Ben, ik probeer je onduidelijkheden weg te nemen maar daarvoor is het wel nodig dat je antwoord op gestelde vragen geeft. Kijk nog eens naar die vragen zou ik zeggen. Misverstanden/miscommunicatie op accu-gebied kan tot brand leiden.

Ja ron had de vragen gezien.
Maar heb niet echt onduidelijkheden.
En het is ook niet zo dat ik alles zsm vol moet hebben.

Dus doe het altijd heel rustig Aan.
En het is voor al voor mijn nitros de accupakjes.
En die laad ik niet heel vaak.

Maar heb zelf een lader die je aleen op ampereuur in kan stellen.
Heb ook verder geen uitgebreidde laders. En snapt dat bij andere laders je meer in zou kunnen stellen.

Gr ben

Maar heb zelf een lader die je aleen op ampereuur in kan stellen.
Heb ook verder geen uitgebreidde laders. En snapt dat bij andere laders je meer in zou kunnen stellen.

Gr ben
Dat wil zeggen dat die lader bij een bepaalde ingestelde capaciteit zelf de stroom bepaalt.
Dat zal aan de veilige kant en dus laag zijn.
Stopt hij vanzelf met laden of moet dat handmatig?

Het is een imax B6

Waneer vol gaat hij automatisch uit.
En als ik bijv 4Ampere uur instel.
Dan gaat hij naar 4 ampere tot dat hij vol is.

Gr ben

Het is een imax B6

Waneer vol gaat hij automatisch uit.
En als ik bijv 4Ampere uur instel.
Dan gaat hij naar 4 ampere tot dat hij vol is.

Gr ben
Kijk hier ontstaat dus de verwarring.
Maar nu weten we over welke lader het gaat.
Je moet bij deze lader(en andere soortgenoten) capaciteit en maximum laadstroom instellen tenzij je de automatische mode gebruikt.(zie pag 163 en 164 van de Nederlandse handleiding)
Je kan dus b.v. 4Ah capaciteit en 2A laadstroom instellen in de handmatige mode.;)

http://www.produktinfo.conrad.com/d...-01-ml-MULTILADER_ENTLADER_B6_de_en_fr_nl.pdf

Laatst bewerkt:
Back